اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950717153835577

استفاده آزمایشی ازگرافن درتولیدصنعتی باتری‌ پلیمری

کد: 13950717153835577

https://goo.gl/bZ4JHc

، تهران , (اخبار رسمی): یک شرکت آلمانی قصد دارد از محصولات گرافنی شرکت تالگا در ساخت باتری‌های پلیمری استفاده کند. این باتری‌ها عملکرد بالا و هزینه کمی دارند.

استفاده آزمایشی ازگرافن درتولیدصنعتی باتری‌ پلیمری

به گزارش اخباررسمی به نقل روابط عمومی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو،جناباتریز (JenaBatteries) توافق‌نامه‌ای برای استفاده از محصولات گرافنی شرکت تالگا ریسورس به امضاء رسانده‌ است. قرار است این شرکت از محصولات گرافنی تالگا در ساخت باتری‌های خود استفاده کند و با این کار مسیر تازه‌ای در حوزه ساخت باتری باز کند.

براساس توافق‌نامه این دو شرکت، قرار است محصولات گرافنی تالگا برای آزمون روی باتری‌های جناباتریز در اختیار این شرکت قرار گیرد. جناباتریز دارای فناوری پتنت شده‌ای در حوزه باتری است که در آن از پلیمر برای ساخت باتری استفاده می‌شود. 
تلگا معتقد است که استفاده از گرافن موجب کاهش هزینه‌های تولید و افزایش عملکرد و طول عمر باتری‌ها می‌شود. دلیل اصلی این امر، افزایش هدایت الکتریکی، نفوذپذیری و خنثی بودن شیمیایی ترکیبات سازنده باتری است.
تلگا در گزارش اعلام کرده است: «این همکاری مشترک موجب می‌شود تا پلتفورم جدیدی مبتنی بر فناوری گرافن تلگا ایجاد شود. این پلتفورم می‌تواند برای حوزه‌های مختلف از جمله ساخت تلفن همراه مورد استفاده قرار گیرد.»
باتری جریانی یا باتری جریانی ردوکس، نوعی باتری قابل شارژ است که از دو جزء شیمیایی تشکیل می‌شود. این دو جزء در یک سیال غوطه‌ور بوده که با استفاده از یک غشاء از هم جدا می‌شوند. این ترکیبات به جای این که در سل باتری قرار داشته باشند، به صورت جداگانه نگه‌داری می‌شوند.
باتری جریانی از نقطه نظر فناوری شباهت زیادی به پیل سوختی دارد که قادر به نگهداری مقدار زیادی انرژی است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

جمهوری اسلامی ایران بر اساس چشم انداز بیست ساله، کشوری است توسعه یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه، با هویت اسلامی و انقلابی، الهام بخش در جهان اسلام و با تعامل سازنده و مؤثر در روابط بین الملل. کسب این جایگاه جز با تشخیص صحیح، تصمیم درست و اقدام بجا و مؤثر امکان پذیر نیست و قطعاً برای این هر سه باید برنامه ریزی کرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]