با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرکل جشنواره؛

وب سایت جشنواره «ایران‌ساخت» رونمایی شد

کد: 13950717153915689

https://goo.gl/37TPgO

، تهران , (اخبار رسمی): وب‌سایت جشنواره ملی فرهنگی و هنری ایران ساخت با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرکل جشنواره «ایران ساخت» رونمایی شد.

وب‌سایت جشنواره «ایران‌ساخت» رونمایی شد

به گزارش اخباررسمی به نقل مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وب‌سایت جشنواره ملی فرهنگی و هنری ایران ساخت با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و پرویز کرمی دبیرکل جشنواره «ایران ساخت» و سیدمرتضی موسویان رییس مرکز رسانه های دیجیتال رونمایی شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن رونمایی از وبسایت جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت»، با توجه به اهمیت موضوع تولید محتوای دیجیتال اظهار کرد :محتوای دیجیتال و تولید آن امروزه یکی از اولویت‌های جدی در حوزه فرهنگسازی، فناوری و کارآفرینی است و حمایت از فناوران حوزه تولید محتوا باعث افزایش ثروت ملی خواهد شد.

جنتی افزود: از موارد ضروری برای رسیدن به توفیقات بیشتر در این زمینه، تدوین «نقشه راه تولید محتوای فرهنگی دیجیتال کشور» برای افق چشم انداز است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به افزایش آمار مخاطبان در شبکه مجازی و تولید محتوای دیجیتال تصریح کرد: امروزه حدود نود هزار کانال در یک شبکه اجتماعی رایج در کشور دایر است که از این بین حدود پنجاه هزار کانال آن شکلی از رسانه دارد. بر اساس برآوردهای انجام شده روزانه یک میلیون مطلب غیرتکراری در این کانال بارگذاری می‌شودو مخاطبین این کانال‌ها به چند ده میلیون می رسند، این در حالی است که تعداد تیراژ و شمارگان تمامی روزنامه‌های سنتی ما حدود یک میلیون نسخه تخمین زده می‌شود و این موضوع نشانگر اهمیت و ضرورت موضوع تولید محتوای دیجیتال در جامعه است .

جنتی به برگزاری جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» نیز اشاره کرد و گفت: برگزاری این جشنواره یک اتفاق خوب و اثرگذار برای حمایت از کالا و خدمات تولید ساخت داخل است که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای برگزاری آن، اهتمام ورزیده است و امیدوارم برکات این رویداد را به زودی دریافت کنیم.

براساس این گزارش، این وب‌سایت دارای بخش‌های گوتاگونی است و ضمن دریافت آثار متقاضیان حضور در بخش های مختلف جشنواره، به معرفی اهداف، دستاوردها و نیز شرایط عمومی شرکت در این رویداد ملی و انعکاس خبری رویدادها، معرفی فعالان و دست اندرکاران جشنواره می‌پردازد.

براساس این گزارش، ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه‌های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال، بازی های رایانه ای و ایده بازار بخش‌های جشنواره «ایران ساخت» هستند.  این رویداد ملی با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی» به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و به دبیرکلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 16 تا 18 دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود.
علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وبسایت www.iransaakht.ir مراجعه فرمایند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف