اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950717154350079

کشاورزیان در مراسم بهره‌برداری از سامانه سپهتن و پاسگاه پلیس‌راه شریف‌آباد:

تعویض پاسگاه‌های فرسوده با سرعت پیگیری خواهد شد

کد: 13950717154350079

https://goo.gl/jfzerW

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای از کاهش 3 درصدی تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در جاده‌ها طی 5 ماه اخیر خبر داد.

تعویض پاسگاه‌های فرسوده با سرعت پیگیری خواهد شد

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی راهداری ،داود کشاورزیان در مراسم بهره‌برداری از سامانه پایش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل ونقل جاده‌ای اظهار داشت: تردد بیش از 440 هزار دستگاه شامل ناوگان‌های فعال مسافری و باری جاده‌ای، فعالیت بیش از 600 هزار نفر راننده حرفه‌ای، جابه‌جایی  500 میلیون تن کالا و 300 میلیون نفر مسافر، آمار جابه‌جایی‌هایی است که سالانه در حوزه حمل ونقل جاده‌ای رخ می‌دهد.

وی افزود: در حوزه حمل و نقل در 6 ماه نخست سال جاری 4.4 درصد رشد نرخ تردد وجود داشته است که در 3 ماه تابستان نسبت به مدت مشابه در دو تابستان گذشته نشان‌دهنده رشدی 7.5 درصدی است.

کشاورزیان در ادامه از کاهش 3 درصدی تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در 5 ماه نخست سال جاری خبر داد و گفت: اولویت اول در حمل ونقل جاده‌ای ارتقای ایمنی از طریق اعمال قانون و تدوین آیین‌نامه‌ها است.

معاون وزیر راه وشهرسازی در ادامه بیان داشت: به زودی شاهد افتتاح دوربین‌های ثبت تخلف در راه‌های شریانی کشور خواهیم بود. همچنین سامانه سپهتن نیز بر روی بیش از 2 هزارو 500 دستگاه اتوبوس به منظور کنترل رفتار راننده و عملکرد ناوگان نصب شده است.

به گفته وی از طریق سامانه سپهتن با رانندگانی که بیش از 9 ساعت رانندگی می‌کنند برخورد خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به بهره‌برداری از پاسگاه پیش‌ساخته شریف‌آباد بیان داشت: جلسات زیادی بین سازمان راهداری و پلیس راهبر به منظور پیدا کردن راهکاری برای مشارکت بخش خصوصی در ساخت این ایستگاه‌ها برگزار شد و سرانجام تنها یک شرکت با قابلیت ساخت کامل پاسگاه‌های پیش‌ساخته به طور کامل وجود داشت که امیدواریم تعداد این شرکت‌ها در آینده نزدیک با هدف واگذاری پروژه از طریق مزایده فراهم شود.

کشاورزیان با اشاره به تیپ جدید پاسگاه‌های پلیس‌راه گفت: با توجه به کیفیت این پاسگاه‌ها 50 باب پاسگاه جدید پیش‌ساخته در دست اجرا قرار گرفت و ما امیدواریم با رفع اشکالات آن‌ها در سه نمونه پایلوت، باقی پاسگاه‌ها با سرعت بیشتری ساخته و تکمیل شود.

رئیس سازمان راهداری یادآور شد: پاسگاه‌های فرسوده و جدید با هدف تعویض با پاسگاه‌های پیش‌ساخته و متحدالشکل با سرعت بیشتری پیگیری خواهد شد

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

راهداری و حمل و نقل جاده ای

در سال 1382 شورای عالی اداری کلیه وظایف، نیروی انسانی، تجهیزات، تعهدات و اعتبارات معاونت راهداری وزارت راه و ترابری به سازمان حمل‌ونقل و پایانه‌های کشور منتقل و معاونت مذکور از تشکیلات وزارت راه و ترابری حذف شد و وظایف و اداره امور دبیرخانه شورای عالی ترابری کشور از سازمان منتزع و به وزارت راه و ترابری منتقل گردید و نام سازمان به «سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای» تغییر یافت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان