اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950718155630079

برای شرکت در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی

15هزار زائر از مرز مهران به کربلا رفتند

کد: 13950718155630079

https://goo.gl/vzYcqX

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌و‌نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای از عبور نزدیک به 15 هزار زائر از مرز مهران به کشور عراق برای حضور در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در پایان هفته جاری خبر داد.

15هزار زائر از مرز مهران به کربلا رفتند

 به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی راهداری ،محمدجواد عطرچیان با اشاره به میزان استقبال زوار حسینی برای شرکت در مراسم تاسوعا و عاشورا اظهار داشت: در روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه بین 13 هزار تا 15 هزار نفر از مرز مهران عبور کردند.

وی افزود: اقدامات انجام شده با هدف مدیریت حمل و نقل و تردد مسافران برای مراسم اربعین انجام شده است به همین خاطر، زائرانی که برای ایام تاسوعا و عاشورا قصد سفر به کشور عراق کرده‌اند به راحتی و بدون هیچ مشکلی رفت و آمد خواهند کرد.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل ونقل بین‌المللی سازمان راهداری با اشاره به اقدامات انجام شده در سه پایانه مرزی مهران، ‌چزابه و شلمچه برای آمادگی لازم در ایام برگزاری مراسم اربعین حسینی بیان داشت: در مرز شلمچه سالن مسافری جدیدی ساخته شده است که طی دو هفته آینده افتتاح خواهد شد و سالن‌های مسافری در چزابه از لحاظ امکانات آمادگی ارائه خدمات به خیل عظیم مسافران را دارند. همچنین به دلیل حجم بالای خودروهای شخصی و عمومی در ایام اربعین در پایانه مرزی مهران پارکینگ‌های بزرگی به منظور جلوگیری از ایجاد ترافیک ساخته شده است.

عطرچیان با بیان اینکه راه‌های دسترسی به سه پایانه مرزی مذکور اصلاح هندسی شده‌اند گفت: در مرزهای مهران 96 گیت، ‌خوزستان و شلمچه 24 گیت و چزابه 28 گیت گذرنامه آماده ارائه خدمات به مسافران هستند.

این مقام مسئول با اشاره به اقداماتی که در خصوص افزایش ایمنی راه‌ها به منظور کاهش تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در ایام اربعین انجام شده است گفت: در این رابطه اطلاع‌رسانی کافی به شرکت‌های داخلی شده است، ‌همچنین حضور نیروهای امدادی در طول جاده‌های منتهی به ایلام و خوزستان با توجه به حجم تردد افزایش یافته است.

به گفته عطرچیان ترافیک مسیرهای منتهی به سه مرز مهران، شلمچه و چزابه روان است و فقط جاده ایلام-مهران از حجم ترافیک بیشتری نسبت به سایر مسیرها برخوردار است.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای در خصوص اخبار منتشر شده در رسانه‌ها مبنی بر ایجاد ترافیک در پشت مرز بازرگان نیز تصریح کرد: هیچ ترافیکی پشت مرز بازرگان ایجاد نشده است. بلکه صف 13 تا 15 کیلومتری متشکل از کامیون‌های ایرانی در پشت مرز گوربلاغ به دلیل ساعت کار گمرکات ترکیه ایجاد شده است و البته دلیل اصلی آن تمایل خیل عظیم رانندگان کشور برای شرکت در مراسم تاسوعا و عاشورا در ایران است.  

وی در ادامه گفت: در ملاقات و مذاکره با مقامات ترکیه که روزهای پنج‌شنبه و جمعه انجام شد، از آن‌ها در خواست شد تا با توجه به آمادگی مرز بازرگان برای عبور روزانه 750 دستگاه کامیون، مشکلات ورود کامیون‌های ایرانی را برطرف کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

راهداری و حمل و نقل جاده ای

در سال 1382 شورای عالی اداری کلیه وظایف، نیروی انسانی، تجهیزات، تعهدات و اعتبارات معاونت راهداری وزارت راه و ترابری به سازمان حمل‌ونقل و پایانه‌های کشور منتقل و معاونت مذکور از تشکیلات وزارت راه و ترابری حذف شد و وظایف و اداره امور دبیرخانه شورای عالی ترابری کشور از سازمان منتزع و به وزارت راه و ترابری منتقل گردید و نام سازمان به «سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای» تغییر یافت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان