اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950719155915730

نیمه دوم آبان ماه کلید می خورد

اجرای بسیج ملی خطرسنجی سکته و سرطان

کد: 13950719155915730

https://goo.gl/WCbc2R

، تهران , (اخبار رسمی): طرح بسیج ملی خطرسنجی سکته و سرطان از نیمه دوم آبان ماه در واحدهای بهداشتی و درمانی سراسر کشور اجرا می شود.

اجرای بسیج ملی خطرسنجی سکته و سرطان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت و درمان ،ناصر کلانتری، قائم مقام معاون وزیر بهداشت بااعلام این خبر گفت: مقدمات اجرای این طرح  در حال آماده سازی است و در وزارت بهداشت  مشغول آموزش پزشکان، مراقبین سلامت، تدوین برنامه مداخله‌ای و تجهیز مراکز هستیم.

وی افزود: بر اساس اجرای این طرح افراد به چهار دسته تقسیم می‌شوند و کارت‌های سبز، زرد، قرمز و نارنجی برایشان صادر می‌شود. به طوری که کارت سبز مربوط به افرادی بوده که زیر 10 درصد احتمال بروز بیماری قلبی، سکته و سرطان در آنها وجود دارد.

قائم‌مقام معاون وزیر بهداشت ادامه داد: به افرادی که دارای کارت سبز هستند توصیه می‌کنیم ادامه زندگی خود را به همین روشی که داشته طی کنند. کارت زرد مربوط به کسانی بوده که بین 10 تا 20 درصد احتمال خطر ابتلا به بیماری قلبی، سکته و سرطان در آنها وجود دارد و وضعیت این افراد باید هر سه ماه یکبار کنترل شود.

به گفته کلانتری، کارت نارنجی نیز مربوط به کسانی بوده که احتمال خطر این بیماری‌ها در آنها بیشتر از 20 درصد بوده و این افراد به پزشک ارجاع داده می‌شوند همچنین پیگیری سه ماهه برای آنها توصیه شده و رژیم ، مشاوره رفتاری و درمانی برایشان پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: دسته چهارم افرادی هستند که توسط مراقبین سلامت به آنها کارت قرمز ارائه می‌شود این بیماران باید فوراً به پزشک ارجاع داده شوند چرا که احتمال بروز بیماری‌هایی مانند سکته، سرطان و بیماری‌های قلبی در آنها بالاتر از 30 درصد است.

قائم‌مقام معاون وزیر بهداشت با تأکید بر اینکه اجرای طرح بسیج خطرسنجی سکته و سرطان از بروز مرگ‌های نابهنگام جلوگیری می‌کند، گفت: باید توجه داشت که اجرای این طرح از بروز بیماری‌هایی همچون سکته، سرطان پیشگیری کرده و درمان و پیگیری بیماری نیز جزو ابعاد این طرح پیش‌بینی شده است.

کلانتری با اشاره به اینکه مراقبین سلامت در پایگاه های سلامت جهت انجام اجرای بسیج ملی خطرسنجی سکته و سرطان آموزش دیده‌اند، گفت: ارائه این خدمات برای هر دو جنس زن و مرد بوده و مراجعین افراد بالای 20 سال را شامل می‌شوند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی

شعار «انسان سالم؛ محور توسعه پایدار» یکی از موضوعاتی است که در تدوین سیاست های کلی برنامه پنجم توسعه در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد توجه قرار گرفته است. اهمیت این موضوع این است که از این پس تمام برنامه ها و سیاست های کشور در این مدت 5 سال که در کشور مصوب و اجرایی باشد، باید تحت تاثیر این شعار محوری باشد و سلامت مردم و نقش انسان سالم در توسعه کشور مد نظر قرار گیرد و این، موضوع مهمی در کشور محسوب می شود. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مسئول "تأمین سلامت مردم" در تحقق این هدف مصمم بوده و تمام توان خود را برای تحقق آن بسیج خواهد کرد. یکی از حقوق اساسی مردم دانستن و آگاهی است، آن هم در عصر ارتباطات و جامعه اطلاعاتی که بر اساس آگاهی و دانایی استوار است. بدیهی است در این میان، آگاهی دادن و اطلاع رسانی به مردم در زمینه سلامتی و بهداشت، اولی تر و ابتدایی ترین حق مردم خواهد بود. روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای مأموریت سازمانی خود، همواره تمام توان خود را در امر اطلاع رسانی صحیح و شفاف به مردم به کار گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان