اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950724156955730

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت تشریح کرد

برنامه‌های ویژه وزارت بهداشت برای هفته تربیت بدنی

کد: 13950724156955730

https://goo.gl/9cOfGB

، تهران , (اخبار رسمی): زنگ«سلامتی و نشاط» در هفته تربیت‌بدنی در دانشگاه‌های علوم پزشکی به صدا در می‌آید.

برنامه‌های ویژه وزارت بهداشت برای هفته تربیت بدنی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت ،جلال نژادجواد، مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه هفته تربیت‌بدنی از 26 بیست و ششم مهر تا دوم آبان‌ماه در تقویم ورزشی کشور دیده شده و وزارت ورزش و جوانان پیگیر برنامه‌های این هفته است، گفت: در اداره کل دانشجویی وزارت بهداشت برنامه‌های ویژه‌ای برای اجرا در این هفته پیش‌بینی کرده‌ایم که در ستاد وزارت‌خانه و دانشگاه‌های علوم پزشکی عملی می‌شود؛ روز دوم این هفته مصادف با 27 آبان‌ماه به نام دانشگاه‌ها نام‌گذاری شده است که ما برای این روز برنامه‌هایی را پیشنهاد کرده‌ایم؛ ساعتی را با عنوان «ساعت سلامتی و نشاط؛ زنگ ورزش همگانی» در نظر بگیریم تا در دانشگاه‌ها اجرایی کنیم و در حال کار بر روی جزییات این برنامه‌ایم؛ سعی داریم مراسمی را در یکی از دانشگاه‌های تهران با حضور  وزیر بهداشت برگزار کنیم و در سایر استان‌ها نیز این برنامه را به صورت همزمان به اجرا در آوریم؛ امیدواریم بتوانیم هر هفته ساعتی را در دانشگاه‌ها به عملی کردن این شعار و انجام فعالیت‌های ورزشی اختصاص دهیم.

وی با اشاره به اینکه، مکان و زمان برنامه یاد شده با حضور وزیر بهداشت قطعی نشده است و پس از نهایی شدن اطلاع‌رسانی خواهد شد، گفت: انجام پیاده‌روی، نرمش صبحگاهی، طراحی 16 ایستگاه  برای معرفی برخی از رشته‌های المپیاد ورزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی به منظور آشنایی شرکت کنندگان با این رشته‌ها از جمله برنامه‌هایی است که در این روز در نظر گرفته شده است.

مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت همچنین عنوان کرد: افزون بر این موارد، دانشگاه‌های علوم پزشکی در طول هفته تربیت‌بدنی، برنامه‌هایی از جمله فعال کردن کاروان‌های «نشاط و سلامت»، انجام کوهنوردی، ورزش همگانی را تدارک دیده‌اند تا در خلال این هفته انجام شود.

نژادجواد، با اشاره به اینکه بیشترین توجه اداره کل دانشجویی در هفته تربیت بدنی به ورزش همگانی است، گفت: «ساعت سلامتی و نشاط» مهم‌ترین شعاری است که برای روز دوم هفته تربیت بدنی در نظر گرفته‌ایم و اگر بتوانیم این شعار را در دانشگاه‌ها جامه عمل بپوشانیم حرکت بسیار بزرگی انجام داده ایم؛ این ساعت در واقع نمادی از ورزش و فعالیت‌های ورزشی است که هر دانشگاه با توجه به برنامه خود ساعتی را مشخص و برنامه‌های ورزشی را اجرا می‌کند؛ رویکردمان در این زمینه مشارکت تمام دانشجویان و به ویژه دانشجویان جدیدالورود در فعالیت‌های ورزشی است تا بتوانیم ورزش را در دانشگاه‌ها نهادینه کنیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی

شعار «انسان سالم؛ محور توسعه پایدار» یکی از موضوعاتی است که در تدوین سیاست های کلی برنامه پنجم توسعه در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد توجه قرار گرفته است. اهمیت این موضوع این است که از این پس تمام برنامه ها و سیاست های کشور در این مدت 5 سال که در کشور مصوب و اجرایی باشد، باید تحت تاثیر این شعار محوری باشد و سلامت مردم و نقش انسان سالم در توسعه کشور مد نظر قرار گیرد و این، موضوع مهمی در کشور محسوب می شود. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مسئول "تأمین سلامت مردم" در تحقق این هدف مصمم بوده و تمام توان خود را برای تحقق آن بسیج خواهد کرد. یکی از حقوق اساسی مردم دانستن و آگاهی است، آن هم در عصر ارتباطات و جامعه اطلاعاتی که بر اساس آگاهی و دانایی استوار است. بدیهی است در این میان، آگاهی دادن و اطلاع رسانی به مردم در زمینه سلامتی و بهداشت، اولی تر و ابتدایی ترین حق مردم خواهد بود. روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای مأموریت سازمانی خود، همواره تمام توان خود را در امر اطلاع رسانی صحیح و شفاف به مردم به کار گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان