اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950724157645807

با هدف بهینه سازی در صندوق بازنشستگی کشور کلید خورد

تشکیل تیم عملیاتی در هلدینگ‌های تخصصی

کد: 13950724157645807

https://goo.gl/kRHYoo

، تهران , (اخبار رسمی): تیمی متشکل از دانشگاه امیرکبیر، موسسه آموزشی وزارت علوم و یک شرکت خارجی مطالعه پروژه بهینه‌سازی سرمایه‌گذاری را برای ارائه راهکارهای مطلوب به این صندوق آغاز کرده‌اند.

تشکیل تیم عملیاتی در هلدینگ‌های تخصصی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری،محمدمهدی انتشاری ،عضو هیأت مدیره صندوق بازنشستگی کشوری بااعلام این خبر گفت: بین بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری، افراد نخبه و باتجربه ای وجود دارد که می توانند با ایجاد کانون عالی بازنشستگان با مشاوره های کابردی در جامعه نقش آفرینی کنند.
وی افزود: بازنشستگان در کانون های بازنشستگی با تشکیل این کانون عالی می توانند از بین نخبگان خود برای هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری نیز عضو انتخاب کنند.
انتشاری ادامه داد: از آنجایی که سهامداران اصلی صندوق بازنشستگی کشوری بازنشستگان هستند، بنابراین باید به بازویی مشورتی در هدایت و خط دهی صندوق تبدیل شوند.
وی بابیان اینکه هیچ کس از خود بازنشستگان برای صندوق بازنشستگی دلسوزتر نیست، تصریح کرد: بازنشستگان نخبه که در رشته های تخصصی بازنشسته شده اند، نگاه کارشناسی به مسائل صندوق دارند و می توانند با طرح مسایل به صورت کارشناسانه در زمینه رفاه حال بازنشستگان از نهاد های مختلف مطالبه گری کنند.
عضو هیأت مدیره صندوق بازنشستگی کشوری، تاکید کرد: معتقدم که باید به کانون های بازنشستگی بهای بیشتری داد تا در مراحل مهم تصمیم گیری، تصمیم ساز باشند و برای کشور مفید واقع شوند.
ویادامه داد: اگر مجمع عالی بازنشستگان کشوری تشکیل شود، می تواند با عضوگیری از کانون های بازنشستگی سراسر کشور و انعکاس نظر آنان به مسولان سه قوه، کمک فراوانی به تصمیمات امور مربوط به بازنشستگان کند.
انتشاری با بیان اینکه مسولان صندوق باید در وهله اول پیام رسان بازنشستگان به مقامات کشوری باشند تا امکانات رفاهی بیشتری برای آنان فراهم شود، تصریح کرد: بازنشستگان باید مورد توجه ویژه مسولان رده بالا باشند، چرا که روزی خود در زمره گروه اجتماعی بازنشستگان قرار می گیرند.
انتشاری خاطر نشان کرد: بازنشستگانی که در بازگشت به کار در پست های مختلف قرار می گیرند، حفظ حرمت بازنشستگان را بیشتر درک می کنند، چراکه در یک بازه زمانی در دوران بازنشستگی آسیب اجتماعی را بهتر درک کرده اند، در حالیکه امکان توجه به این مهم را به خوبی در زمان اشتغال نداشتند.
عضو هیأت مدیره صندوق بازنشستگی کشوری گفت: سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی در این صندوق با هدف فراهم آوردن امکانات رفاهی بیشتر برای بازنشستگان کشوری صورت می گیرد.
انتشاری با بیان اینکه سرمایه گذاری باید در هلدینگ های تخصصی اقتصادی به بهترین نحو صورت گیرد، تصریح کرد: سرمایه گذاری نباید با نگاه سلیقه ای انجام شود، چون به منابعِ ماليِ نهادی که متولی بازنشستگان است، لطمه وارد می شود.
وی با اشاره به تصمیم گیری های استراتژیک سرمایه گذاری افزود: تیمی متشکل از دانشگاه امیرکبیر، موسسه آموزشی وزارت علوم و تحقیقات و یک شرکت خارجی، مطالعه پروژه پراهمیت بهینه سازی سرمایه گذاری را برای ارائه راهکار های مطلوب به صندوق بازنشستگی کشوری آغاز کرده اند.
انتشاری گفت: این پروژه ارائه راهکارهای عملی را در اولویت مطالعه خود دارد تا دیگر شاهد سرمایه گذاری های فاقد توجیه اقتصادی و فرهنگی در سطح کشور از منابع مالی بازنشستگی نباشیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

صندوق بازنشستگی کشوری

پس از تصویب قانون استخدام کشوری در تاریخ 31/3/1345 به موجب ماده 70 قانون مزبور اداره کل بازنشستگی با کلیه دارائی و موجودی صندوق بازنشستگی و اسناد و اوراق و بودجه وتعهدات خود از وزارت دارائی منتزع و تابع سازمان اموراداری واستخدامی کشور گردید و براساس اصلاحیه ماده مذکور از اول سال 1354 صندوق بازنشستگی کشوری به صورت موسسه ای مستقل وابسته به سازمان اموراداری و استخدامی کشور تشکیل گردید . با ادغام سازمانهای اموراداری و استخدامی کشور و برنامه وبودجه در تاریخ 11/12/1378و تشکیل سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ، صندوق بازنشستگی کشوری نیز یکی از موسسات تابعه این سازمان شد ، با تصویب قانون نظام جامع رفاه وتامین اجتماعی در تاریخ 21/2/1383 و به موجب تبصره 2 ماده 17 این قانون ، صندوق بازنشستگی کشوری از سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور منتزع و تابع وزارت رفاه وتامین اجتماعی گردید و توسط صندوق بازنشستگی کشوری اداره می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | تبلیغات و روابط عمومی