اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950724158116396

دنیای تصویر 267 منتشر شد

100 شخصیت ماندگار تاریخ سینما و تلویزیون ایران

کد: 13950724158116396

https://goo.gl/jByjFZ

، تهران , (اخبار رسمی): دویست و شصت و هفتمین شماره دنیای تصویر منتشر شد.

دنیای تصویر 267 منتشر شد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی دنیای تصویر،  این شماره، ویژه نامه ای با موضوع «100 شخصیت فراموش نشدنی تاریخ سینما و تلویزیون ایران» است که همراه با تصاویر دیدنی و کمتردیده شده این شخصیت های مشهور به چاپ رسیده است. 

در یادداشت سردبیر با عنوان «زنده در دل جمع» می خوانیم:شبیه به آدم‌های خانواده یا دوستان نزدیک ما هستند. اسم‌شان، کلام‌شان، رفتارشان و سیمای‌شان در خاطره جمعی مخاطبان نقش بسته است. آنها را می‌شناسیم، با آنها زندگی کرده‌ایم، از دیدن مجددشان یاد خاطرات‌مان می‌افتیم، یاد دورانی که آنها را دیدیم، یاد زمانی که با آنها گذراندیم، آنها از امروز و دیروزند، برخی از تاریخ سر برآورده‌اند، برخی به حیات معاصر ما نزدیک‌اند. هر چه هستند و هر که هستند توانایی ورود به خاطرات ذهن ما را پیدا کرده‌اند. در گذر از بیش از صد سال تاریخ سینما و نزدیک به پنجاه سال تلویزیون و رسانه‌های خانگی ایران، از میان هزاران فیلم و سریال داستانی، این صد شخصیت جای ویژه‌ای پیدا کرده‌اند، جایی برای زندگی در دل جمع.

برخی از آنها در خاطرات جمعی ما حضور برجسته‌ای دارند و گروهی در خاطره هنری سینما و تلویزیون ما ماندگار شده‌اند. گروهی را همه مردم می‌شناسند و برخی را دوستداران سینما. اما همه آنها دلیلی برای حضور خود دارند، چه در نقش قهرمان و چه ضد قهرمان. با مرور بر ویژگی‌های این یکصد شخصیت فراموش‌نشدنی و پرنفوذ سینما و تلویزیون ایران، همچنان که نام سینماگرانی چون مهرجویی، کیمیایی، حاتمی و بیضایی به عنوان رکوردداران خلق شخصیت‌های ماندگار از نسل دوم فیلمسازان ایرانی جلوه می‌کند، بازیگرانی چون علی نصیریان، عزت‌الله انتظامی، بهروز وثوقی، داریوش ارجمند، جمشید مشایخی و... با بازی در نقش‌های مؤثر توانایی خود در خاطره‌سازی را اثبات کرده‌اند.

از نتایج چنین ویژه‌نامه‌هایی، در کنار لذت بازخوانی ارزش‌های سینمایی و هنری تاریخی، تأکید بر این نکته است که آثار سینمایی و تلویزیونی ما نیاز مبرمی بر ساخت و پرداخت شخصیت‌های موثر دارد، بدون آدم‌های خاص، در غیاب قهرمان‌ها و ضدقهرمان‌های جذاب، سینما و تلویزیون ما برای ماندگاری در ذهن مخاطبان چیزی کم دارد!

در این ویژه‌نامه خواندنی دنیای تصویر، نویسندگانی از چند نسل و با دیدگاه‌ها و سلیقه‌های مختلف به تحلیل شخصیت‌های ماندگار سینما و تلویزیون ایران پرداخته اند. همکاران این شماره عبارت اند از:محمد ابراهیمیان، کاوه اسماعیلی، مانی باغبانی، امید بلاغتی، امیر پوریا، ابراهیم تبار، امیرحسین جلالی، محمد جلیلوند، حسین جوانی، حمیدرضا حاجی‌حسینی، عزیزالله حاجی‌مشهدی، آرش خیروی، خسرو دهقان، احسان رضایی، وحید سعیدی امیرحسین سیادت، سید جلال سیادت، محمدصادق شایسته، بهنام شریفی، مهدی شمس، امیرعباس صباغ، جواد طوسی، علی علایی، مازیار فکری ارشاد، سید آریا قریشی، حمید کریلی، آریان گلصورت، علیرضا مجمع، هیوا مسیح، علی مصلح حیدزاده، تهمینه مفیدی، ندا میری، صوفیا نصرالهی، پیام نصیری خرم، رسول نظرزاده، امیررضا نوری پرتو، آرش واحدی، بهزاد وفاخواه.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دنیای تصویر

علی معلم از سال 1371 با تاسیس نشریه‌ تخصصی و ماهانه‌ دنیای تصویر به عنوان صاحب امتیاز، مدیر مسئول و سردبیر فعالیت در حوزه‌ی ادبیات سینمایی را وسعت بخشیده است. دنیای تصویر که اکنون بیست و دو سال از انتشار آن می‌گذرد، از نشریات معتبر تخصصی و پرتیراژترین مجله‌ سینمایی ایران است که نویسندگان و منتقدان برجسته‌ سینما در آن فعالیت دارند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

نشریات و کتاب | سینما و تئاتر