اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950725159610079

تجهیزناوگان جاده ای به دریافت کننده امواج ردیابی

کد: 13950725159610079

https://goo.gl/9vLjs7

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از همکاری این سازمان با پلیس به منظور تجهیز محورهای منتهی به سه پایانه مرزی مهران، شلمچه و چزابه به سامانه سپهتن خبر داد.

تجهیزناوگان جاده ای به دریافت کننده امواج ردیابی

 به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، جواد هدایتی  با اشاره به استقبال روز افزون مردم مسلمان و شیعه ایران برای سفر به کشور عراق جهت حضور در مراسم اربعین حسینی و عزاداری اباعبدالله الحسین اظهار داشت:  طبق جلسات و هماهنگی با پلیس راهنمایی و رانندگی برای استقرار سامانه سپهتن از سه ماه قبل، تصمیم بر تجهیز محورهای منتهی به سه پایانه مرزی مهران، چزابه و شلمچه در استان‌های ایلام و خوزستان برای انجام نظارت سیستمی بر اتوبوس‌های حامل زائران امام حسین(ع) گرفته شد.

وی افزود: سامانه سپهتن کمک قابل توجهی به پلیس در راستای نظارت بر ناوگان حمل‌ونقل عمومی خواهد داشت.

مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری با بیان اینکه «مدیریت ناوگان و راه‌ها درطول ایام اربعین، تمام محورهای کشور را در‌برمی‌گیرد» تصریح کرد: اقدامات زیرساختی دارای دو مشخصه هزینه‌بر و زمان‌بر بودن هستند. همچنین اقدامات راهداری فارغ از بازه زمانی اربعین، طبق برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده در تمام جاده‌ها و محورها انجام می‌شود، اما برای ایام اربعین باید به طور ویژه اقدامات مقطعی و ضربتی انجام شود.

هدایتی با اشاره به کاهش 14 درصدی تلفات جاده‌ای در اربعین94 نسبت به مدت مشابه درسال 93 خاطرنشان کرد: امیدوارم تا پایان این مدت نیز شاهد هیچ تصادف و تلفاتی نباشیم و تمام زائران بدون هیچگونه حادثه‌ای، سالم و سلامت به آغوش خانواده‌های خود در شهرهای خود بازگردند.

وی با اشاره به سامانه پیمایش هوشمند تردد ناوگان (سپهتن) بیان داشت: کنترل عملکرد ناوگان حمل‌و‌نقل بار و مسافر، همواره از دغدغه‌های مسئولان بوده و هست، چنانکه در سال‌های اخیر سیستم‌های متعددی برای ارتقای ایمنی راه‌ها و مسافران همچون دوربین‌های کنترل سرعت، سامانه‌های تردد شمار، تابلوهای هشدار و اطلاع‌رسانی و سامانه کنترل سرعت برای ناوگان اتوبوس‌های مسافربری عمومی مطرح و حتی اجرا شده است. در این راستا سامانه پیمایش هوشمند تردد ناوگان (سپهتن)  با هدف ارتقای ایمنی و نظارت دقیق بر عملکرد این ناوگان طرح‌ریزی شده است.

مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری خاطرنشان کرد: ایمنی راه‌ها و جاده‌های کشور نقش به‌سزایی در امنیت و آسایش مردم دارد و حتی سرعت توسعه اقتصادی کشور در گرو این مساله است.  

هدایتی در ادامه گفت: این سامانه در خودروهای ناوگان حمل‌ونقل عمومی مانند اتوبوس‌ها، کامیون‌ها و مینی‌بوس‌ها با نصب دستگاهی با هدف برقراری ارتباط پایدار با خودرو، فعال می‌شود. در واقع این دستگاه مجهز به دریافت کننده امواج ماهواره‌ای ردیابی GPS,GLONASS, GALILEO است و از این طریق موقعیت خودرو با بیشترین دقت و سرعت محاسبه می‌شود.

وی در پایان با اشاره به قابلیت‌های این سامانه و تاثیر آن برای استفاده در محورهای منتهی به سه پایانه مرزی مهران، شلمچه و چزابه یادآور شد: این سامانه مجهز به قرائت‌گر گواهینامه رانندگان خودرو، دوربین عکس‌برداری برای تصویربرداری از راننده حین رانندگی و  ماژول DSRC است و قابلیت ارسال بی‌سیم و سریع اطلاعات تردد خودرو به پاسگاه‌های پلیس از طریق ماژول DSRC و حذف توقف طولانی جلوی ایستگاه‌های پلیس راه را دارد. همچنین ارتباط با سامانه‌های اطلاع رسانی وضعیت ترافیک راه، آب و هوای جاده و مقصد گزارش، مدت زمان سفر رسیدن به مقصد برحسب ترافیک راه‌ها از طریق ماژول DSRC از دیگر مزایای این سامانه به شمار می‌رود. از طرفی این سامانه با اتصال به مرکز کنترل الکترونیکی خودرو ﴿ECU﴾ درخودروهای به روز در صورت بروز خطا قبل از حرکت خودروهای ناوگان حمل‌و‌نقل بار و مسافر و یا در حین تردد، هشدارهای لازم را به مسئولین مربوط می‌دهد تا در صورت اشکالات جدی از ادامه تردد خودرو در راه‌ها جلوگیری به عمل آید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

راهداری و حمل و نقل جاده ای

در سال 1382 شورای عالی اداری کلیه وظایف، نیروی انسانی، تجهیزات، تعهدات و اعتبارات معاونت راهداری وزارت راه و ترابری به سازمان حمل‌ونقل و پایانه‌های کشور منتقل و معاونت مذکور از تشکیلات وزارت راه و ترابری حذف شد و وظایف و اداره امور دبیرخانه شورای عالی ترابری کشور از سازمان منتزع و به وزارت راه و ترابری منتقل گردید و نام سازمان به «سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای» تغییر یافت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان