اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950726160265793

رونمایی از پوستر نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران

کد: 13950726160265793

https://goo.gl/xxWkGj

، تهران , (اخبار رسمی): پوستر دهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران در مراسمی با حضور تعدادی از سفرا و مسئولان کشورهای خارجی شرکت کننده در این نمایشگاه و جمعی از مدیران بخش دولتی و خصوصی صنعت گردشگری ایران توسط مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری کشور رونمایی شد.

رونمایی از پوستر نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگریریالدراین مراسم که عصر دیروز در هتل لاله تهران برگزار شد، مهمترین جزئیات دهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته  تهران تشریح شد.

درابتدای این مراسم "راجا نوشیروان زین العابدین" سفیر مالزی در تهران به عنوان یکی از کشورهای شرکت کننده در این نمایشگاه با اشاره به حضور طولانی مدت شرکت های دولتی و خصوصی کشورش در این نمایشگاه گفت: در سال اول حضور مالزی در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران ما صاحب یک غرفه 12 متری بودیم اما اکنون این غرفه به بیش از 42 متر افزایش یافته است.

وی با اشاره به همکاری های بسیار خوب ایران در برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری گفت: این همکاری ها می تواند باعث تقویت و توسعه روابط میان دو کشور در حوزه گردشگری شود.سفیر مالزی در تهران سپس به وضعیت جذب گردشگر در این کشور نیز اشاره کرد و افزود: به دنبال این هستیم که تا سال 2020 میلادی میزبان 36 میلیون گردشگر خارجی در مالزی باشیم.

وی با بیان اینکه آمارها نشان می دهد در دو سال اخیر رشد ورود گردشگر به کشورهای مختلف 4 درصد رشد داشته است افزود: این درحالی است که رشد اقتصاد جهانی 5/2 درصد است و در 15 سال اخیرنیز همواره رشد صنعت گردشگری از رشد اقتصاد جهانی بیشتر بوده است.

زین العابدین در ادامه صحبت های خود گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته وبا توجه به درآمد زا بودن صنعت گردشگری تصمیم داریم تا تعداد گردشگران ورودی به مالزی افزایش یابد.وی اضافه کرد: خوشبختانه اکنون فضای بسیار مناسبی در ایران برای توسعه گردشگری به وجود آمده است.

در این مراسم هم چنین علی باقر نعمتی مدیر کل دفتر تبلیغات و بازاریابی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در تشریح دهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران گفت: این نمایشگاه  21-18 بهمن ماه در محل دائمی نمایشاه های بین المللی تهران برگزار خواهد شد.وی افزود: این نمایشگاه در فضایی به مساحت 40 هزار متر مربع و در 10 سالن برگزار می شود.

نعمتی ادامه داد: برای برگزاری هرچه بهتر این نمایشگاه از مدتی پیش اتاق فکر در معاونت گردشگری کشور با حضور مدیران و فعالان بخش دولتی و خصوصی راه اندازی شده است.

وی افزود: با نگاهی به پیشینه 9 دوره برگزاری نمایشگاه بین المللی تهران شاهد رشد روز افزون این نمایشگاه در ابعاد مختلف کمی و کیفی هستیم.

وی در پایان صحبت های خود به موضوع برنامه ریزی های ایران برای جذب 20 میلیون گردشگر تا سال 1404 اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 5/5 میلیون گردشگر خارجی سالانه وارد ایران می شوند که با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته می توان امیداور بود این رقم تا سال 1404 به 20 میلیون گردشگر خارجی افزایش یابد.

 در این مراسم هم چنین محمد حسن کرمانی رئیس هئیت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی هوایی و جهانگردی کشور با اشاره به نقاط ضعف گردشگری در برخی از کشورهای اروپایی گفت: هتل های ایران حتی از هتل های پاریس هم بهتر هستند.

وی گفت: سفر به ایران 12 ماهه است و نباید سفر به ایران در چند ماه و فصل خلاصه شود، زیرا ایران بسیار امن است.

کرمانی با اشاره به 9 دوره برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: خریداران داخلی در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند و توسعه گردشگری داخلی معرفی می‌شود ولی باید در دوره‌های آینده باید به مردم کشورهای دیگر این نمایشگاه را بیشتر و بهترمعرفی کنیم.

کرمانی ادامه داد: ما باید به دنبال خریداران خارجی در حوزه گردشگری کشورمان باشیم به هر حال برگزاری چنین نمایشگاه‌های بسیار در مقوله جامعه باز تاثیرگذار خواهد بود.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی هوایی و جهانگردی کشور تصریح کرد: نمایشگاه‌های گردشگری خارجی به سمت رویه علمی پیش رفتند که ما نیز باید به این سمت پیش رویم، زیرا ما از نظر امکانات گردشگری در منطقه اگر بیشتر نداشته باشیم کمتر نیست و نباید دنبال ظرف‌سنجی باشیم، زیرا هیچ بازاری بدون نقص نیست.

کرمانی با اشاره به پتانسیل فرهنگ ایران و جوانان ایرانی که گردشگران خارجی را راهنمایی و مدیریت می‌کنند، عنوان کرد: گاهی اوقات در برخی از کشورهای اروپایی نقطه ضعف‌های بسیاری را در حوزه گردشگری شاهد هستیم ولی در ایران خوشبختانه در حوزه هتل و مراکز اقامتی بسیار موفق عمل کرده ایم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری

گردشگری در سرزمین ایران از پیشینه‌های چند هزار ساله برخوردار است. در تمامی دوران باستان، تا قبل از اسلام مستندات تاریخی حکایت از گسترش شهرها، راه‌ها و اقامتگاه‌ها در سرزمین پهناور ایران دارد. آثار مکتوب‌ بر جای مانده حاکی از سفر یونانیان و رومیان به ایران است، اگرچه از سیاحانی که قبل از اسلام به ایران سفر کرده‌اند اطلاع دقیقی در دست نیست. در قرون اولیه پس از اسلام، بعد از پشت سر نهادن یک دوره بحرانی، رویکرد ادبی، فرهنگی و علمی در ایران آغاز شد و از رونقی بی‌نظیر برخورداد گردید . شاعران و نویسندگان به گشت و گذار در سرزمین اسلامی پرداختند که حاصل آن سفرنامه‌هایی بود که اکنون بر جای مانده و از خلال آنها می‌توان با جغرافیا، فرهنگ و تمدن آن روزگار آشنا شد. از جمله معروفترین این جهانگردان می‌توان به ناصرخسرو قبادیانی شاعر، فیلسوف و سفرنامه‌نویس قرن پنجم اشاره کرد. از سوی دیگر به تدریج و به ویژه طی قرون هفتم به بعد جهانگردان غربی نیز در پی سفر به شرق و از جمله ایران برآمدند. در همان دوران اقامتگاه‌هایی در ایران تأسیس شد که بسیاری از آنها همچنان بر جای مانده است. ایران در دوران صفویه و علی‌الخصوص در دوره شاه عباس اول به عنوان کشوری جذاب نظر بسیاری از جهانگردان اروپایی را به خود جلب کرد. به همین دلیل می‌توان دوره سلطنت شاه عباس اول تا انقراض سلسله صفوی را یکی از مهمترین ادوار توسعه جهانگردی در ایران به حساب آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

جشنواره، نمایشگاه و همایش