اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950727161575730

زنگ ارتقای علمی دانش ترافیکی در کشور به صدا درآمد

همکاری حوزه سلامت و پلیس راهور

کد: 13950727161575730

https://goo.gl/NxekiX

، تهران , (اخبار رسمی): با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز و پلیس راهور کشور، از کتاب مرجع درس عمومی ایمنی و ترافیک رونمایی شد.

همکاری حوزه سلامت و پلیس راهور

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی ،حسن هاشمی ،وزیر بهداشت در مراسم افتتاح دوره آموزشی دانش ترافیک که در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد، گفت: جای تاسف دارد که جوان ترین افراد کشور بر اثر سوانح و حوادث ترافیکی جان خود را از دست می دهند اما خوشحالیم که ظرف مدت زمان ده سال، شاهد کاهش ده هزار نفری قربانیان این حوادث بوده ایم.

وزیر بهداشت با تاکید بر اهمیت صبوری و توانمند سازی مردم در کاهش حوادث، سوانح و تلفات ترافیکی، گفت: بخشی از مشکلات این حوزه، فرهنگی است و نمی توان تمام مشکلات را به وضعیت صنعت خودرو و راه های کشور نسبت داد.

 هاشمی تصریح کرد: علیرغم تمام هشدارهای رسانه ها و صدا و سیما اما هنوز توفیقات شایسته ای در کاهش تلفات حوادث ترافیکی نداشته ایم و مردم در برخی موارد در مورد استفاده از این تکنولوژی، کم توجهی می کنند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: قبل از انتقاد به صنایع خودرو، افراد باید در رفتار خود مراقبت کنند تا بتوان از بروز حوادث و سوانح ترافیکی پیشگیری کرد.

هاشمی از کمک پلیس به عنوان بهترین همیار حوزه سلامت در پیشگیری از مرگ و میر و معلولیت های حوادث و سوانح ترافیکی یاد کرد و گفت: پیشگیری از این گونه حوادث می تواند به کاهش هزینه های اقتصادی، روحی و روانی در جامعه منجر شود.

سردار مهری رییس پلیس راهور هم در این مراسم با تقدیر از وزیر بهداشت به دلیل اقدامات موثر در حوزه سلامت، گفت: خوشحالم که این امکان فراهم شد تا به دو موضوع مهم سلامت و ترافیک به عنوان رشته ای علمی توجه شود.

وی ادامه داد: در سال 84 در کشور 27 هزار و 760 نفر جان خود را در حوادث و سوانح ترافیکی از دست دادند در حالی که این رقم در سال گذشته به 16 هزار و 986 مورد کاهش یافت که البته افتخار بزرگی برای کشور است و حاصل همکاری و مشارکت های سازمان ها و نهادهای مختلف است.

سردار مهری با بیان اینکه در پنج ماهه نخست امسال در کشور و بر اساس آمارهای پزشکی قانونی 7 هزار و 83 نفر بر اثر حوادث و سوانح ترافیکی جان خود را از دست دادند، افزود: این تعداد تلفات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 3 درصد  کاهش دارد اما همین تعداد هم زیاد است.

رییس پلیس راهور از فرهنگ ترافیکی، ایمنی و راه ها به عنوان مهمترین عوامل در پیشگیری از سوانح و حوادث ترافیکی یاد کرد و افزود: در سال گذشته در هر روز 850 نفر مصدوم و 45 نفر جان خود را از دست می دادند و از سوی دیگر 51 درصد از مرگ و میرها در صحنه حادثه و 49 درصد در بیمارستان و یا انتقال به بیمارستان، فوت کردند.

وی تاکید کرد: با ایجاد رشته سلامت و ترافیک و واحد درسی ایمنی و ترافیک، مشکلات کشور در این حوزه کاهش چشمگیری می یابد و برای حل مشکلات، راهی به جز راهکارهای علمی نداریم.

سردار مهری با اشاره به انجام کار تحقیقاتی مشترک پلیس راهور و دانشگاه شهید بهشتی، خاطرنشان کرد: بر اساس این تحقیق مشخص شد که هر سال حدود 6 تا 7 درصد از درآمد ناخالص ملی در  تصادفات رانندگی به هدر می رود.

رییس پلیس راهور تصریح کرد: بیش از 50 درصد کل افرادی که در تمامی حوادث جان خود را از دست دادند در سوانح ترافیکی بوده و بقیه در سایر حوادث مانند مسمویت، غرق شدگی و سقوط از ارتفاع بوده است.

سردار مهری با تقدیر از وزارت بهداشت به دلیل تجهیز و افزایش ناوگان اورژانس کشور، اضافه کرد: در حوادث ترافیکی حدود 50 درصد از قربانیان، کمتر از 40 سال سن دارند و امیدوارم با ارتقای علمی ترافیک، شاهد پیشرفت کشور باشیم

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی

شعار «انسان سالم؛ محور توسعه پایدار» یکی از موضوعاتی است که در تدوین سیاست های کلی برنامه پنجم توسعه در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد توجه قرار گرفته است. اهمیت این موضوع این است که از این پس تمام برنامه ها و سیاست های کشور در این مدت 5 سال که در کشور مصوب و اجرایی باشد، باید تحت تاثیر این شعار محوری باشد و سلامت مردم و نقش انسان سالم در توسعه کشور مد نظر قرار گیرد و این، موضوع مهمی در کشور محسوب می شود. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مسئول "تأمین سلامت مردم" در تحقق این هدف مصمم بوده و تمام توان خود را برای تحقق آن بسیج خواهد کرد. یکی از حقوق اساسی مردم دانستن و آگاهی است، آن هم در عصر ارتباطات و جامعه اطلاعاتی که بر اساس آگاهی و دانایی استوار است. بدیهی است در این میان، آگاهی دادن و اطلاع رسانی به مردم در زمینه سلامتی و بهداشت، اولی تر و ابتدایی ترین حق مردم خواهد بود. روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای مأموریت سازمانی خود، همواره تمام توان خود را در امر اطلاع رسانی صحیح و شفاف به مردم به کار گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | حقوقی و قانون