کد: 13950727162595689

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری خبرداد

کارگروه مشترک همکاری فناوری بین ایران ولوکزامبورگ

کد: 13950727162595689

https://goo.gl/1iRzjh

، تهران , (اخبار رسمی): معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: یک کارگروه مشترک بین ایران و لوکزامبورگ تشکیل شود تا همکاری‌های بین دو کشور در حوزه فناوری را پیگیری کند.

کارگروه مشترک همکاری فناوری بین ایران ولوکزامبورگ

به گزارش اخبار رسمی به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صبح امروز هیاتی لوکزامبورگی  به ریاست اتین اشنایدر معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد لوکزامبورگ با سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری دیدار کرد.

در این دیدار ستاری گفت: در ایران تنوع اقتصادی زیادی وجود دارد؛ اما دوره جدیدی از اقتصاد در کشور آغاز شده که مبنای این اقتصاد جدید دانش بنیان، نیروی انسانی، فکر و اندیشه است.

وی افزود: در ایران فضای خوبی برای فعالیت های اقتصادی وجود دارد و با برداشته شدن تحریم ها و تسهیل شدن تعاملات بانکی قطعا شرایط و فضای کار اقتصادی در ایران بازتر شده است.

به گفته ستاری، معاونت علمی برای نهادینه کردن اقتصاد دانش بنیان که یک مقوله نو و جدید در اقتصاد کشور است تلاش می کند و در این زمینه آماده توسعه همکاری‌های بین‌المللی نیز هست.

رییس هیات امنای صندوق حمایت از پژوهشگران تصریح کرد: با توجه به اینکه اساس اقتصاد دانش بنیان را نیروی انسانی و فکر آنها تشکیل می‌دهد، سعی کرده‌ایم تمهیداتی را برای فعالیت جوانان و نیروی انسانی کشور فراهم کنیم که برخی از این تمهیدات شامل معافیت‌های مالیاتی و ارائه وام های مناسب می‌شود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با ارائه پیشنهادی مبنی بر تشکیل کارگروه مشترک بین ایران و لوکزامبورگ، گفت: باید یک کارگروه مشترکی بین دو کشور تشکیل شود تا همکاری های دو جانبه را به صورت مستمر پیگیری کرده و نقش یک پل ارتباطی بین دو کشور را ایفا کند.

ستاری تصریح کرد: ایران در زمینه ICT رشد بسیار سریعی داشته و در این زمینه آماده همکاری با دیگر کشورها است و در این زمینه با لوکزامبورگ نیز می توانیم همکاری داشته باشیم.

رییس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه ایران بازار خوبی در منطقه برای کشورهای اروپایی است، گفت: با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از کشورهای منطقه فارسی زبان هستند و ایران نیز رابطه خوبی با آنها دارد می‌توانیم برای کشورهای اروپایی در منطقه بازار خوبی ایجاد کنیم.

وی بیان کرد: حمایت از استارتاپ ها یکی از اولویت های معاونت علمی است و در حوزه انرژی های سبز، آب و انرِژی های تجدیدپذیر نیز در کشور اتفاقات خوبی افتاده و رشد قابل قبولی داشته ایم.

نایب رییس هیات امنای صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی نیز آماده همکاری با لوکزامبورگ است، گفت: پیشنهاد می کنم صندوقی مشترک بین ایران و لوکزامبورگ تشکیل شود تا مباحث مربوط به استارتاپ ها و شرکت های مشترک در این صندوق پیگیری شود.

لوکزامبورگ آماده همکاری در حوزه های مختلف فناوری با ایران است

در ادامه این نشست، اتین اشنایدر معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد لوکزامبورگ نیز گفت: لوکزامبورگ علاقه بسیاری به همکاری با ایران دارد و در حال حاضر 80 نفر از تجار لوکزامبورگی با ایران تعاملات اقتصادی دارند که خواهان گسترده شدن این روابط هستیم.

وی افزود: با توجه به جایگاه خوب کشور لوکزامبورگ در اروپا و وجود زیرساخت های مناسب اقتصادی

این شهر آمادگی دارد در حوزه های مختلفی مانند بایوتکنولوژی، پارک های علم و فناوری، ICT و فضایی و فناوری‌های مالی با ایران همکاری کند.

به گفته اشنایدر، سطح دیگری از همکاری بین دو کشور می تواند حوزه دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی را پوشش دهد و در زمینه توسعه پارک های علم و فناوری، پارک های IT، تجارت الکترونیک و سیستم های امنیتی بانکداری نیز علاقه مند به همکاری با ایران هستیم.

معاون نخست وزیر لوکزامبورگ با بیان اینکه سه محور برای همکاری دو جانبه وجود دارد، گفت: این محورها شامل همکاری های دانشگاهی و تحقیقاتی، سرمایه‌گذاری مشترک و سرمایه گذاری در حوزه نفت و گاز می شود.

وی تصریح کرد: قطعا توافقات صورت گرفته در جلسات با ایرانی ها را فراموش نکرده و با جدیت پیگیر اجرایی شدن آنها خواهیم بود.

برای تشکیل کارگروه مشترک از طرف هیات لوکزامبورگی، دانیل داکروز مسوول بخش سرمایه‌گذاری و تجارت خارجی و از طرف ایران علی‌مرتضی بی‌رنگ معاون امور بین الملل و تبادل فناوری معرفی شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف