اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950728162886307

پیام رسان محبوب ایرانی ها چه ویژگی هایی دارد

آشنایی با دنیای تلگرام

کد: 13950728162886307

https://goo.gl/tLlPF3

، تهران , (اخبار رسمی): تلگرام نرم افزار پیام رسانی است که چند سالی نقل محافل نرم افزارهای پیام رسان شده و کاربران بسیاری را به خود جذب کرده است. در ادامه با این پیام رسان بیشتر آشنا شوید.

مطلب آشنایی کامل با تلگرام

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت هیتوس، هیچ پیام رسانی تا کنون به اندازه تلگرام خلاقیت به خرج نداده است. یکی از خلاقیت‌های تلگرام ارائه برای پلتفرم‌های مختلف است. تلگرام برای انواع سیستم عامل‌ها از جمله ویندوز، لینوکس، IOS، اندروید و نسخه تحت وب ارائه شده و به صورت مستمر بروز رسانی می‌شود.

همیشه نسخه IOS کامل ترین تغییرات تلگرام را دارد ولی نسخه‌های دیگر نیز با تاخیر‌های چند روزه، یا چند هفته‌ای آخرین بروز رسانی‌ها و تغییرات را دریافت خواهند کرد.

چگوگی تولد

تلگرام در سال 2013 توسط دو برادر روسی با نام‌های پاول دورف و نیکولای دورف ارائه شد. پشتیبان مالی نرم افزار تلگرام بر عهده سازمان غیر انتفاعی متعلق به پاول دورف بود و نیکولای دورف نیز بیشتر وظیفه پیاده سازی و برنامه نویسی تلگرام را بر عهده دارد. تلگرام برای اینکه بتواند مشترکان بالایی را برای خود جلب کند با قابلیت‌های خارق العاده‌ای که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم کاربران خود را راضی نگه داشته است.

همیشه سوالی در مورد تلگرام مطرح بوده است و آن این است که تلگرام از کجا پول در می‌آورد؟ جوابی که ما از برادران دورف دریافت کرده ایم این بوده است که این برادران ادعا می‌کنند تلگرام را برای مردم برنامه نوسی کرده اند و قصد هیچ گونه استفاده تجاری از تلگرام ندارند. این دو برادر می‌گویند که اگر در آینده به حمایت مالی نیاز داشته باشند از کاربران خود می‌خواهند به این نرم افزار کمک کنند. نکته جالب اینجاست که تلگرام هیچ سهام داری ندارد و هیچ تبلیغاتی را نیز از مشترکان خود نمی پذیرد. برخی‌ها فکر می‌کنند برادران دورف قصد دارند در آینده این نرم افزار را به شرکت‌های معتبر دیگر بفروشند که خود برادران دورف این احتمال را منتفی دانسته اند و گفته اند هیچ گاه قصد فروش تلگرام را ندارند.

قابلیت‌های یگانه

قابلیت به اشتراک گذاری فایل‌ها در تلگرام: همان طور که در بالا گفته شد تلگرام کار خود را با قابلیت‌های منحصر به فرد خود شروع کرد و روز به روز در حال اضافه کردن قابلیت‌های جدید به پیام رسان خود است. یکی از مهم ترین این قابلیت‌های امکان ارسال فایل در فرمت‌های مختلف و با حجم بالا (تا 1.5 گیگ برای هر فایل) و به صورت نا محدود است. تا پیش از تلگرام نرم افزارهای دیگر عموما تنها امکان ارسال عکس، فیلم، صوت و فایل‌های PDF را به کاربران می‌دادند ولی تلگرام این محدودیت‌ها را شکسته و امکانات بی نظیری را در این زمینه ارائه داده است.

گروه‌های چت بسیار بزرگ: نرم افزارهایی مانند واتساب و وایبر امکان تشکیل گروه‌هایی 100 یا 200 نفره را به کاربران می‌دهند ولی تلگرام قابلیت ایجاد گروه‌هایی با 5000 عضو را دارد. گروه‌های جدید تلگرام سوپر گروه (super group) نام دارند. در گروه‌های تلگرام می‌توان پیام‌های مهم را Pin کرد. در صورت پاک کردن متنی توسط ادمین، آن متن به صورت کامل حتی در گوشی‌های کاربران حذف خواهد شد، در صورتی که در پیام رسان‌های دیگر نمی‌توانستیم چنین کاری بکنیم. گروه‌های تلگرام قابلیت داشتن چند admin را دارند.

جاده یک طرفه:در تلگرام می‌توان کانال‌های اطلاع رسانی‌ای را ایجاد کرد که فقط یک شخص توان گذاشتن متن در آن‌ها را داشته باشد و ما بقی مستمع هستند. استقبال از کانال‌های تلگرام بسیار عالی بوده است، به نحوی که دیگر تقریبا نمی‌توان سایت و یا رسانه‌ای را یافت که یک کانال بر روی تلگرام نداشته باشد.

ربات و بات تلگرام: ربات‌های تلگرام واقعا عالی هستند، با ربات‌های تلگرام حتی می‌توانید یک فضا پیما را به پرواز در آورید و یا هر کار دیگری را انجام دهید. ربات تلگرام در واقع API‌ای است که در اختیار برنامه نویسان گذاشته می‌شود تا بتوانند به زبان دلخواه خود برنامه‌ای بنویسند و با استفاده از قابلیت پیام رسانی تلگرام کارهای متنوعی انجام دهند. برخی از ربات‌های مفید تلگرام عبارتند از: ربات دانلودر Youtube، ربات جستجوگر تصاویر، ربات wikipedia و هزاران ربات دیگر. در سال جاری موسسین تلگرام جایزه‌ای برای برترین ربات‌های نوشته شده برای تلگرام در نظر گرفته اند که مبلغ کمترین جایزه 25 هزار دلار خواهد بود.

چت ایمن و سری تلگرام: Secret Chat یا چت حفاظت شده که تبلیغ بسیاری در مورد آن صورت پذیرفته یک نوع چت ایمن است که با چت معمولی بین دو نفر متفاوت است. در این نوع چت باید ابتدا در خواستی مبنی بر چت سری ایجاد کنید و کاربر باید در خواست شما را تایید کند تا بتواند پیام‌های شما را بخواند. متون این نوع چت را نه می‌توان کپپی کرد و نه می‌توان فروارد کرد. اگر کاربر از پیام‌های شما ScreenShot تهیه کند یک اعلان به طرف مقابل ارسال می‌شود. با قرار دادن Set self-destruct timer از یک ثانیه تا یک هفته می‌توان پیام‌ها را پس از خوانده شدن به صورت خودکار حذف کرد. توجه داشته باشید که چت ایمن تلگرام در سمت دو کاربر کد شده و فقط این دو کاربر هستند که می‌توانند پیام‌های ارسالی را مشاهده کنند و هیچ کس حتی خود تلگرام نمی‌تواند از محتوای رمز شده پیام‌های شما اطلاع پیدا کند.

امکان داشتن تلگرام در چند دستگاه: نرم افزار تلگرام را می‌توانید به صورت همزمان روی چند گوشی، چند کامپیوتر و حتی در وب داشته باشید. این امکان واقعا عالی است، وقتی پای سیستم خود نشسته اید پیام‌های تلگرام را دریافت می‌کنید و با کیبورد کامپیوتر شخصی خود با دیگران به چت می‌پردازید، فایل به اشتراک می‌گذارید و چت ایمن انجام می‌دهید.

چت با خود: اگر آیدی خود را در تلگرام باز کنید می‌توانید صفحه‌ای را ببینید که فقط خودتان به آن دسترسی دارد. در این صفحه می‌توانید فایل‌های مورد علاقه خود را برای مدت نامحدودی ذخیره کنید. قابلیت چت با خود در گذشته با باز کردن آیدی خود به صورت @username امکان پذیر بود ولی در نسخه جدید تلگرام یک آیکون به آن اختصاص داده شده است:

تنظیمات امنیتی تلگرام: بخش Privacy and Security تلگرام قابلیت‌های منحصر به فردی به کاربران ارائه می‌دهد. حتی می‌توان امکان اضافه شدن به گروه‌ها توسط دیگران را نیز محدود کرد و یا حتی تنها برخی را از این امکان محروم کرد؛ یعنی شخص خاصی نتواند شما را عضو گروهی کند. می‌توان غیر از تصدیق هویت پیامکی یک رمز هم برای عضویت در یک سیستم جدید را به تلگرام بیافزاید. به این معنا که اگر خواستید تلگرام را روی کامپیوتر خود نصب کنید غیر از تایید پیامکی باید یک رمز منحصر به فرد به نام Two-Step Verifiction نیز داشته باشید. می‌توانید با تعریفPasscode Lock تنها برای دستگاه خاصی رمز تعریف کرد. با قابلیت Active Sessions می‌توانید تمام دستگاه‌هایی که با اکانت شما تلگرام فعال دارد را مشاهده و در صورت لزوم غیر فعال کنید. با قابلیت Account Self-destructs می‌توانید مدت زمانی را معین کنید که اگر طی آن مدت از تلگرام استفاده نکنید کل اطلاعات و اکانت شما پاک شود، به صورت پیش فرض این زمان 6 ماه تنظیم شده است.

اشتراک گذاری راحت استیکرها: در تلگرام به صورت بسیار ساده می‌توانید استیکر تولید و با دیگران به اشتراک بگذارید. بدلیل استقبال کاربران در این حوزه استیکرهای بسیار جذابی برای تلگرام طراحی شده است که نظر کاربران را به خود جلب کرده است.

نمایش انیمیشن‌های Gif: یکی از قابلیت‌های جالب تلگرام که چند وقتی است به تلگرام اضافه شده است، امکان اجرای تصاویر Gif در تلگرام است. این امکان واقعا جذاب است و کانال‌هایی هستند که Gif‌های جالبی از مطالب آموزش و یا تفریحی تولید کرده اند.

بازی گرافیکی:در آخرین بروزرسانی‌های تلگرام قابلیت بازی گرافیکی آنلاین بر پایه html5 به تلگرام افزوده شده است. برای استفاده از این بازی‌ها در محیط چت با خود و یا چت با دیگران عبارت @gamebot را وارد کرده و یک فاصله بزنید تا لیستی از بازی‌ها برایتان ظاهر می شود. این بازی‌ها صدا هم دارند که گفته می‌شود در آینده قرار است تلگرام قابلیت‌های این بخش را توسعه دهد و قابلیت بازی‌های آنلاین استراتژیکی را نیز به آن بیافزاید.

سرعت بالا: تلگرام به معنای واقعی کلمه سریع است، و حتی با اینترنت 2G نیز می‌توانید بسیار خوب از سرویس پیام رسانی تلگرام بهره ببرید. سرعت بالای تلگرام همیشه یکی از مهم ترین مزیت‌های این پیام رسان بوده است و صاحبان تلگرام همیشه بر روی این مساله تاکید می‌کنند که سرعت و امنیت تلگرام همیشه اولیت اول برای آن ها بوده است.

رشد سریع: همانطور که می‌دانید بالا بودن تعداد کاربران یک پیام رسان مقوله بسیار مهمی است و تلگرام بسیار سریع در حال رشد بوده و گفته می‌شود این پیام رسان حدود 100 میلیون کاربر دارد و چیزی در حدود 12 میلیارد پیام را در یک روز جا به جا می‌کند.

آپدیت‌های متنوع و هیجان انگیز: تلگرام به صورت متسمر در حال بروز رسانی نرم افزار خود است و در هر آپدیت مشکلات گذشته را رفع کرده و قابلیت‌های جدیدی را به آن می‌افزاید. از جدید ترین امکانات اضافه شده به تلگرام در نسخه جدید این پیام رسان امکان بازی کردن آنلاین در این پیام رسان است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

هیتوس

سایت‌های بسیاری در زمینه ارائه آموزش‌های مهندسی و کامپیوتری فعال هستند که برخی از این سایت‌ها واقعا فعالیت قابل‌تحسینی دارند. هیتوس قصد رقابت با هیچ سایت خاصی را ندارد. ما در هیتوس به دنبال پیشرفت خود و پیشرفت کاربران دنبال کننده مطالب سایت خود هستیم. امیدواریم این همراهی یک رابطه سراسر پیروزی و موفقیت برای ما و کاربرانمان باشد. امیدواریم در آینده بتوانیم خدمات قابل قبول و تاثیرگذاری به کاربران خود ارائه دهیم. حسن همراهی کاربران برای ما بزرگترین سرمایه و افتخار است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]