اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950728163015585

مسیر دشوار وکیلی برای آماده سازی تیم ملی نوجوانان

کد: 13950728163015585

https://goo.gl/7frc3J

، تهران , (اخبار رسمی): «محمد وکیلی» سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان برای آماده سازی تیم خود فرصت 9 ماهه دارد، اما این مربی مسیر دشواری برای رساندن دوباره شاگردان به قهرمانی آسیا پیش رو دارد.

مسیر دشوار وکیلی برای آماده سازی تیم ملی نوجوانان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، به گفته اکثر کارشناسان، کار در تیم های پایه یکی از مشکل ترین در حین حال تخصصی ترین کار مربیان در تیم های ورزشی است. از سوی دیگر رشد و توسعه هر رشته ورزشی تنها با توجه به سنین پایه امکان پذیر خواهد بود.
مجموع این عوامل حساسیت کار مربیان تیم های پایه به ویژه رده سنی نوجوانان را که بازیکنانش 16 سال دارند، نشان می هد.
سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان از 27 شهریورماه با تشکیل اردوی استعدادیابی و شناسایی ظرفیت های موجود والیبال کشور کار خود را برای حضوری موفق و شایسته در رقابت های قهرمانی آسیا و جهان سال 2017 آغاز کرد، اما مسیر بسیار دشواری پیش رو دارد.
تا کنون 10 دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان پسر آسیا برگزار شده است و والیبال ایران در هشت دوره این رقابت ها حضور داشته است که با هفت مدال طلا و یک نقره پرافتخارترین کشور این رقابت ها است. ایران در این رقابت ها اقتداری دارد که حفظ و نگهداری آن بر حساسیت عملکرد تیم ملی والیبال نوجوانان ایران می افزاید.
اردوی استعدادیابی و انتخابی تیم ملی نوجوانان با دعوت 182 بازیکن به مدت هفت روز برگزار شد تا 13 بازیکن برتر به نخستین اردوی آمادگی دعوت شوند. این تعداد بازیکن در اردوی دوم نیز که به مدت 12 روز پیگیری شد، به 23 نفر تقلیل یافت. البته سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان معتقد است هر زمانی بازیکن شایسته شناسائی شود، حتما به اردو دعوت خواهد شد.
دومین اردوی آماده سازی این تیم نیز از روز شنبه 24 مهرماه آغاز با دعوت 23 بازیکن آغاز شد و به مدت 12 روز تا پنجم آبان ماه پیگیری خواهد شد.
سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان در ابتدای تمرینات به شاگردان خود تاکید می کند: «ارزش هر توپ را بدانید و نسبت به آن انگیزه و انرژی خاص داشته باشند، شاید همین توپ نتیجه یک مسابقه را تغییر دهد.»
تمرینات تیم ملی والیبال نوجوانان در دو محور کلی بدنسازی و کار با توپ تقسیم می شود که از نظر زمانی در اردوهای نخست برابر هستند. یکسان سازی و اصلاح تکنیک های بازیکنان نخستین اولویت کاری تمرینات توپی است که این روند به مدت پنج ماه تا نهادینه شدن روش تکنیک ها درست در بازیکنان ادامه می یابد و بعد تمرینات تاکتیک های تیمی آغاز می شود.
استفاده از مربیان بازیکن ساز کشور یکی دیگر از اولویت های کاری تیم ملی والیبال نوجوانان است تا این مربیان تجربه های بهتری در این زمینه کسب کنند و در آینده توان بازیکن سازی بیشتری برای والیبال ایران داشته باشند.
مرتضی شریفی، مهدی جعفروند، امیرحسین توخته، امیرمحمد فلاحت خواه، محمدرضا حضرت پور، علی طبری، علیرضا بابایی، مهران فیض، حسین سلیمان اهری، محمدرضا بیک، پوریا یلی، احسان دانش دوست، بهزاد فتوحی فر، صابر کاظمی، سهیل کمال آبادی، علیرضا تورجی، امیرحسین چمنی، علیرضا مصلح آبادی، مهدی جلوه قاضیانی، امیرحسین صابری، محمدحسین راستی، امیر عزیزی
و عرفان غلامی پور 23 بازیکن دعوت شده به دومین اردوی آماده سازی تیم ملی والیبال نوجوانان هستند.
محمد وکیلی به عنوان سرمربی، علی دریابیگی به عنوان سرپرست، رحمان محمدی راد (مربی و دستیار)، میلاد صادقی (بدنساز)، مجید عباسخواه (ماساژور)، مهران زارع، آرش صادقیانی، محمد امین شاکری، پاشار جوادی، مهران پشنگ و پویا عزیزی نیز ترکیبی از مربیان تیم ملی و بازیکنان سابق والیبال ایران هستند که برای کسب تجربه تیم ملی والیبال نوجوانان را در این اردو همراهی می کنند.
تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در سال 2014 با هدایت محمد وکیلی با اقتدار و بدون واگذاری حتی یک ست در آسیا قهرمان شد و بر اساس تصویب فدراسیون جهانی و کنفدراسیون والیبال آسیا دوره جدید این رقابت ها به جای سال 2016 سال 2017 به میزبانی میانمار (آسیایی) و جهانی به میزبانی بحرین برگزار می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران

در پایان سال 1336 ، والیبال ایران دارای فدراسیون مستقل شد و امیر عباس امین به عنوان اولین رئیس فدراسیون والیبال کار خود را آغاز کرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تازه‌های ورزش