اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950729163695791

مدیر نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و داروی اهواز:

گندم خوزستان،غیر بهداشتی نگهداری می شود

کد: 13950729163695791

https://goo.gl/agR9BY

، (اخبار رسمی): تعداد سیلوهای ضابطه مند در استان خوزستان تنها، ظرفیت نگهداری دو سوم گندم تولیدی را دارند و مقدار زیادی از گندم تولیدی کشاورزان در مراکزی نگهداری می شود که فاقد شرایط بهداشتی لازم است.

گندم خوزستان ،غیر بهداشتی نگهداری می شود

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان غذا و دارو، سیمین فقهی،دبیر کمیته مبارزه باقاچاق معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اعلام این خبر گفت: گندم به عنوان قوت غالب مردم است و خوزستان رتبه خوبی در زمینه تولید محصول استراتژیک کشور دارد، ولی در خصوص نگهداری گندم با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی ادامه داد:در بررسی های صورت گرفته از مراکز نگهداری گندم در استان خوزستان، در مراکز تعاونی های روستایی به دلیل قرار گرفتن در معرض شرایط محیطی وجوی مشکلاتی وجود دارد که از این موارد می توان به نگهداری گندم در یکی از شهرستان ها اشاره کرد که به دلیل آلودگی به سرب پرونده قضایی آن تشکیل شده است.

فقهی افزود:استان خوزستان هشت فقره سیلو دارد که ملزم به اخذ مجوزهای بهداشتی برای نگهداری گندم شدند که از این مجموع، چهار سیلو موفق به اخذ این مجوز شده اند.

مدیر نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و داروی اهواز  با بیان اینکه باید توجه داشت گندمی که به درستی نگهداری نمی شود، منجر به تولید آرد و در نهایت نان نامرغوب می شود، گفت:از این رو باید نسبت به توسعه زیرساخت های لازم برای نگهداری این محصول اهتمام ورزید تا آماده شدن این زیرساخت ها نیز مراکز نگهداری گندم مورد تایید قرار گرفته و مدت زمان نگهداری نیز در آن ها کاهش یابد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان غذا و دارو

سازمان غذا و دارو ایران در 15اسفند 1389 در شورای عالی اداری تصویب و تشکیل شد.مسئولیت این سازمان بر عهدهٔ معاون غذاو داروی وزارت بهداشت است. شیوه‌های حمایت از سلامت مردم درمواجهه با فراورده‌های آرایشی و بهداشتی و نیز مواد غذایی فرایند شده و راهکارهای کاهش انگیزه‌های قاچاق، و جلوگیری از قاچاق با پیگرد جعل آرم وزارت بهداشت روی لوازم بهداشتی و آرایشی،از سوی سازمان غذا و دارو مورد بررسی قرار داده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]