با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های لیزر، فوتونیک و ساختارهای میکرونی معاونت علمی برگزار می شود

دومین نمایشگاه بین المللی لیزروصنایع وابسته

کد: 13950730164115689

https://goo.gl/EPFW4G

، تهران , (اخبار رسمی): دومین نمایشگاه بین المللی لیزر و صنایع وابسته 11 تا 13 آبان ماه با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های لیزر، فوتونیک و ساختارهای میکرونی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

دومین نمایشگاه بین المللی لیزروصنایع وابسته

به گزارش اخبار رسمی به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، امروزه ظرفیت‌های فراوانی در ایران اسلامی نهفته است که می‌توان با مدیریت صحیح و تکیه بر تلاش جوانان فرهیخته کشور، قابلیت طراحی و ساخت انواع لیزر در هر سطحی را به دست آورد. بی تردید تحقق این امر به ارتقاء صنایع مادر و در نهایت رفاه ملی در کشور منجر خواهد شد.

با توجه به همزمانی چهلمین سالگرد پایه گذاری مرکز لیزر و اپتیک در سازمان انرژی اتمی، فرصتی ایجاد شده است تا دومین نمایشگاه بین المللی لیـزر و صنایع وابـستـه در حاشیه چهارمین کنفرانس ملی لیزر و کاربردهای آن که با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های لیزر، فوتونیک و ساختارهای میکرونی معاونت علمی و همراهی جمع کثیری از مسئولین، کارشناسان، صنعتگران، متخصصین و سایر دست اندرکاران از 11الی13 آبانماه سال جاری در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شود تا نتایج تحقیقات و دست آوردهای پژوهشگران و صاحبنظران این حوزه مورد بازدید و هم اندیشی قرار گیرد.

موضوعات این نمایشگاه را صنعت، تحقیق و پژوهش، سلامت و درمان، ارتباطات، روشنایی، عکاسی و چاپ، صنایع اپتیک، آموزش و سایر تشکیل می‌دهد.

در بخش صنعت به مواردی چون برشکاری، برش‌های ظریف، جوشکاری، سوراخکاری، حکاکی، خودروسازی، جوش شاسی، در و پنجره و سایر اجزا اتوموبیل، صنایع ساختمانی، صنایع هوا و فضا، چرم و صنایع دستی، الکترونیک، ساخت ترانزیستور و مدار مجتمع، رباتیک، قطعه سازی و غیره پرداخته می‌شود.

تحقیق و پژوهش در مباحثی چون مواد و تجهیزات آزمایشگاهی، اندازه گیری، سنتز و فرآوری مواد، نانو تکنولوژی، علوم، فیزیک و شیمی، ایجاد پالس‌های کوتاه، لیزرهای قدرت، برهم کنش لیزر با ماده، لیزر گرافت، یونیزاسیون و طیف سنجی جرمی، لایه نشانی به روش لیزر پالسی، تشخیص، سرعت سنجی، مسافت یابی، ترازیابی و Scanning مورد بررسی قرار می‌گیرد.

موضوع سلامت و درمان در دومین نمایشگاه بین المللی لیزر و صنایع وابسته به مباحثی چون ابزار و وسایل پزشکی، چشم پزشکی و دندانپزشکی، صنایع دارویی، زیبایی، پوست و مو، چاقوی لیزری، مته لیزری، پرتونگاری، زنان و زایمان، اولوژی، جراحی، قلب و عروق، کاهش درد، لیپوساکشن، بهبود زخم، سنگ شکن، خدمات بهداشتی و غیره می‌پردازد.

سنسورها، فرآوری اطلاعات نوری و ضبط آنها، ارتباطات نوری، مخابرات و انتقال اطلاعات مواردی هستند که در موضوع ارتباطات این نمایشگاه ارائه می‌شوند. همچنین در موضوع روشنایی به مواردی چون نورپردازی، نورافشانی، پرتو افکنی و لیزرشو پرداخته می‌شود.

در موضوع عکاسی و چاپ مواردی چون لیتوگرافی و استریولیتوگرافی، تمام نگاری (هولوگرافی) مورد بررسی قرار می‌گیرد و مواردی چون ابزار و وسایل آموزشی، آموزشگاه‌ها و مراکز علمی، ایمنی کار با لیزر در مقوله آموزش دومین نمایشگاه بین المللی لیزر و صنایع وابسته قرار دارد.

صنایع اپتیک در این نمایشگاه شامل فایبراپتیک، اپتیک غیر خطی، اسپکتروسکوپی لیزری (اندازه گیری طول موج و فرکانس) است.

همچنین موضوعات دیگری که در در دومین نمایشگاه بین المللی لیزر و صنایع وابسته به آن پرداخته می‌شود تولید کنندگان هدایای تبلیغاتی، مهر و پلاک، نشریات، کتب تخصصی و رسانه‌های جمعی، کارشناسان و دانش پژوهان علوم وابسته، بانک‌ها، مؤسسات مالی-اعتباری، پژوهشکده‌ها، مؤسسات فعال در زمینه استانداردهای داخلی و بین المللی، شرکت‌های مشاور تبلیغات و اطلاع رسانی خواهد بود.

در دومین نمایشگاه بین المللی لیزر و صنایع وابسته با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های لیزر، فوتونیک و ساختارهای میکرونی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، همزمان با چهارمین کنفرانس لیزر و کاربردهای آن، 11 تا 13 آبان ماه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
منتشر شده در سرویس:

جشنواره، نمایشگاه و همایش