اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950801164215730

با ‏هدف کاهش مرگ و میر ناشی از مسمومیت ها کلید خورد

آغاز هفته پیشگیری از مسمومیت ها از امروز

کد: 13950801164215730

https://goo.gl/eXzTir

، تهران , (اخبار رسمی): یازدهمین دوره هفته پیشگیری از مسمومیت ها از سوی ستاد مرکزی اطلاع رسانی داروها و سموم سازمان غذا و دارو با همکاری دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور ،با ‏هدف کاهش مرگ و میر ناشی از مسمومیت ها در نخستین هفته آبان ماه سال جاری (اول تا هفتم آبان ماه) برگزارمی شود.

آغاز هفته پیشگیری از مسمومیت ها از امروز

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی  وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ،برای رسیدن به هدف کاهش مرگ و میر ناشی از مسمومیت ها راهکارهایی مانند تمرکز بر آموزش نحوه پیشگیری از مسمومیت در کودکان، مسمومیت ناشی از ‏داروها، سموم دفع آفات، مواد شیمیایی، سوء مصرف مواد، مسمومیت با فلزات سنگین، گیاهان سمی و گزیدگی ها، ‏گازها و منوکسید کربن و ارتقاء دانش جامعه درخصوص خطرات ناشی از مسمومیت ها و نحوه برخورد با این ‏رخداد اتخاذ می شود.
همه ساله شعار مشخصی در خصوص برگزاری این هفته انتخاب می شود و تمرکز بیشتری بر ‏آموزش مسمومیت های شایع تر و خطرناک تر صورت می گیرد.
بنا بر این گزارش در سال جاری به دلیل شیوع بالای مسمومیت با داروها و اهمیت آموزش در این خصوص، تمرکز ‏بیشتری بر بحث آشنا سازی جامعه با خطرات ناشی از نگهداری و مصرف صحیح داروها و خطرات و تبعات این ‏نوع مسمومیت خواهد شد .
همچنین مسمومیت ناشی از سرب موجود در مواد مخدر که در سال جاری بروز نموده است و مسمومیت ناشی از سم فسفید آلومینیوم (قرص برنج) از دیگر مواردی است که به صورت ویژه مورد بحث قرار خواهد گرفت.

عناوین روز های هفته پیشگیری از مسمومیت ها به به شرح زیر اعلام شده است:
شنبه 95/8/1: روز پیشگیری از بروز مسمومیت ناشی داروها ‏
یکشنبه95/8/2: روز پیشگیری از مسمومیت ها در اطفال
دوشنبه 95/8/3: روز پیشگیری از مسمومیت ناشی از گازها و منوکسید کربن ‏
سه شنبه 95/8/4: روز پیشگیری از مسمومیت با مواد غذایی و گیاهان سمی‏
چهارشنبه 95/8/5: روز پیشگیری از بروز مسمومیت با سموم دفع آفات، مواد شیمیایی ‏
پنجشنبه 95/8/6: روز پیشگیری از مسمومیت ناشی از گزیدگی ها
جمعه 95/8/7: روز پیشگیری از مسمومیت ناشی از سوء مصرف مواد ‏

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی

شعار «انسان سالم؛ محور توسعه پایدار» یکی از موضوعاتی است که در تدوین سیاست های کلی برنامه پنجم توسعه در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد توجه قرار گرفته است. اهمیت این موضوع این است که از این پس تمام برنامه ها و سیاست های کشور در این مدت 5 سال که در کشور مصوب و اجرایی باشد، باید تحت تاثیر این شعار محوری باشد و سلامت مردم و نقش انسان سالم در توسعه کشور مد نظر قرار گیرد و این، موضوع مهمی در کشور محسوب می شود. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مسئول "تأمین سلامت مردم" در تحقق این هدف مصمم بوده و تمام توان خود را برای تحقق آن بسیج خواهد کرد. یکی از حقوق اساسی مردم دانستن و آگاهی است، آن هم در عصر ارتباطات و جامعه اطلاعاتی که بر اساس آگاهی و دانایی استوار است. بدیهی است در این میان، آگاهی دادن و اطلاع رسانی به مردم در زمینه سلامتی و بهداشت، اولی تر و ابتدایی ترین حق مردم خواهد بود. روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای مأموریت سازمانی خود، همواره تمام توان خود را در امر اطلاع رسانی صحیح و شفاف به مردم به کار گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان