اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950802165575793

هزار و یک شب به کرمان می رسد

کد: 13950802165575793

https://goo.gl/n7vWSz

، تهران , (اخبار رسمی): قطار توریستی گردشگران خارجی امروز به کرمان می رسد.

هزار و یک شب به کرمان می رسد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی ،محمود وفایی، باعلام این خبر و با اشاره به اینکه نام قطار توریستی گردشگران خارجی " هزار و یک شب " است، گفت: این قطار توریستی حامل 48 گردشگر خارجی از کشورهای آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، سوئیس، اتریش، لیتوانی و سنگاپور است.
وی با بیان اینکه سفر گردشگران خارجی از جمعه پیش از تهران به سمت مشهد آغاز شده است،گفت: این قطار توریستی پس از مشهدامروز بعد از ظهر به مقصد کرمان حرکت خواهد کرد که انتظار می رود صبح  دوشنبه وارد ایستگاه راه آهن این شهر شوند.
وفایی با اشاره به اینکه این گردشگران خارجی در کرمان از دو اثر ثبت جهانی باغ شاهزاده ماهان و کویر لوت و کلوت های شهداد بازدید خواهند کرد، تصریح کرد: بازدید از سایر جاذبه های تاریخی شهر کرمان  از برنامه های سفر دو روزه انها به این خطه است.
وی با بیان اینکه گردشگران خارجی قطار توریستی هزار ویکشب در شامگاه روز دوشنبه سوم آبان ماه کرمان را به مقصد یزد، ترک خواهند کرد، افزود: این گردشگران در تور 10 روزه خود پس از یزد از جاذبه های تاریخی و گردشگری شهرهای اصفهان و شیراز دیدن می کنند و پس از عزیمت به تهران به کشورهایشان باز می گردند.
مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان به مقصد اصلی گردشگران خارجی تبدیل شده است،گفت: در مدت یکسال گذشته ثبت جهانی بیابان لوت، روستای تاریخی میمند و قنوات بم و جوپار تاثیر بسزایی در ورود گردشگران خارجی به استان کرمان داشته است.
وی با تاکید بر اینکه پس از زلزله سال 82 استانهای همجوار گوی سبقت را در جذب گردشگران داخلی و خارجی از استان کرمان ربودند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با ثبت آثار متعدد در فهرست میراث جهانی و مرمت بناهای تاریخی شاخص از قبیل باغ فتح آباد و بازار بزرگ کرمان و خانه حاج آقا رفسنجان در کنار دهها اثر دیگر، استان کرمان می رود که به جایگاه واقعی خود در بین شهرهای گردشگر پذیر کشور دست یابد. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری

گردشگری در سرزمین ایران از پیشینه‌های چند هزار ساله برخوردار است. در تمامی دوران باستان، تا قبل از اسلام مستندات تاریخی حکایت از گسترش شهرها، راه‌ها و اقامتگاه‌ها در سرزمین پهناور ایران دارد. آثار مکتوب‌ بر جای مانده حاکی از سفر یونانیان و رومیان به ایران است، اگرچه از سیاحانی که قبل از اسلام به ایران سفر کرده‌اند اطلاع دقیقی در دست نیست. در قرون اولیه پس از اسلام، بعد از پشت سر نهادن یک دوره بحرانی، رویکرد ادبی، فرهنگی و علمی در ایران آغاز شد و از رونقی بی‌نظیر برخورداد گردید . شاعران و نویسندگان به گشت و گذار در سرزمین اسلامی پرداختند که حاصل آن سفرنامه‌هایی بود که اکنون بر جای مانده و از خلال آنها می‌توان با جغرافیا، فرهنگ و تمدن آن روزگار آشنا شد. از جمله معروفترین این جهانگردان می‌توان به ناصرخسرو قبادیانی شاعر، فیلسوف و سفرنامه‌نویس قرن پنجم اشاره کرد. از سوی دیگر به تدریج و به ویژه طی قرون هفتم به بعد جهانگردان غربی نیز در پی سفر به شرق و از جمله ایران برآمدند. در همان دوران اقامتگاه‌هایی در ایران تأسیس شد که بسیاری از آنها همچنان بر جای مانده است. ایران در دوران صفویه و علی‌الخصوص در دوره شاه عباس اول به عنوان کشوری جذاب نظر بسیاری از جهانگردان اروپایی را به خود جلب کرد. به همین دلیل می‌توان دوره سلطنت شاه عباس اول تا انقراض سلسله صفوی را یکی از مهمترین ادوار توسعه جهانگردی در ایران به حساب آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]