اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950802165595699

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران:

برنامه های پدافند غیر عامل در راه است

کد: 13950802165595699

https://goo.gl/hL18us

، تهران , (اخبار رسمی): بیش از 350 برنامه و برپایی 40 نمایشگاه به مناسبت هفتۀ پدافند غیر عامل در شهرستان های استان تهران برگزار می شود.

برنامه های پدافند غیر عامل در راه است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، عبدالرضا فولادوند راد،مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران با اعلام این خبر گفت:با اتکا به پدافند غیر عامل آسیب پذیری و کاهش خسارات و صدمات تأسیسات، تجهیزات و نیروی انسانی مراکز حیاتی، حساس و مهم نظامی و غیر نظامی کشور در برابر تهدیدات و حملات دشمن و بلاهای غیر طبیعی کاهش می یابد.

با اشاره به این امر که پدافند غیر عامل، می تواند قابلیت و توانایی سامانه های شناسایی، هدف یابی و دقت هدف گیری تسلیحات آفندی دشمن را کاهش دهد، ادامه داد: حفظ سرمایه های کلان ملی کشور را از دیگر اهداف مهم مد نظر در برنامۀ پدافند غیرعامل  است که باید با تکیه بر دانش توان خودی فعالیت های، حفظ و عملیات تولید و خدمات رسانی ادامه داشته باشد.

وی  افزود: به کارگیری صحیح و استفاده از ظرفیت ها در موضوع پدافند غیرعامل، می تواند آزادی و ابتکار عمل دشمن را از بین برده و شرایط را برای ورود دشمن به صحنۀ عملیات سخت و دشوار سازد.

فولادوند راد، صرفه جویی در هزینه های تسلیحاتی و نیروی انسانی را نیز از دیگر رویکرد های مهم پدافند غیر عامل برشمرده و در ادامه ضمن تأکید بر این امر که پدافند غیر عامل می تواند آستانۀ مقاومت مردمی و قوای خودی در برابر تهاجم دشمن و بلاهای غیر طبیعی را افزایش دهد، افزود: تحمیل هزینۀ بیشتر به دشمن از طریق وارد نمودن وی به تلف کردن منابع محدود خود بر روی اهداف کاذب و فریبنده و سلب صرفه جویی قوا از وی می تواند از مهم ترین دستاوردهای پدافند غیر عامل باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران بالا بردن توان دفاعی را از دیگر اقدامات پدافند غیر عامل در کشور برشمرده و تصریح کرد: توزیع ثروت، جمعیت و سرمایه های ملی در کل فضای سرزمینی کشور از طریق اعمال سیاست تمرکز زدایی، آمایش سرزمینی و پراکندگی زیرساخت های کلیدی و مراکز حیاتی، حساس و مهم تولید محصولات کلیدی از قبل محصولات نیروگاهی، پالایشگاهی، صنعتی، نظامی، غذایی، آبرسانی و بهداشتی از جملۀ مهم ترین اقداماتی است که با تکیه بر پدافند غیرعامل می تواند به خوبی و با تمرکز در کشور صورت پذیرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران مسئول امور آموزشی کودکان و نوجوانان است. این وزارت خانه از سال 1343 که از وزارت فرهنگ جدا شد، مسولیت آموزش عالی (دانشگاه ها) را هم عهده دار بود،اما پس از تشکیل وزارت علوم ، برای ادارهٔ امور دانشگاه‌ها و امور پژوهشی در سطوح عالی وزارت آموزش و پرورش وظیفه آموزش رایگان همه افراد را در مقاطع دبستان، دوره اول متوسطه، دوره دوم متوسطه و همچنین اداره دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلم و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را به عهده دارد. علی اصغر فانی وزیر کنونی آموزش و پرورش است. او دوازدهمین وزیر آموزش و پرورش پس از انقلاب است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | تبلیغات و روابط عمومی