کد: 13950802166815689

در نشست پروژه انتقال دانش «KSP» مطرح شد

برقراری روابط ایران و کره‌جنوبی در حوزه تبادل IT

کد: 13950802166815689

https://goo.gl/jafyvR

، تهران , (اخبار رسمی): با برگزاری نشست آغازین اجرایی‌سازی برنامه انتقال دانش (KSP) کره جنوبی زمینه اشتراک‌گذاری دانش و مهارت بین دو کشور فراهم می‌شود.

برقراری روابط ایران و کره‌جنوبی در حوزه تبادل IT

به گزارش اخبار رسمی به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در پی سفر رییس جمهور کره به ایران و در راستای اجرایی سازی پروژههای فیمابین، علی مرتضی بیرنگ، قائممقام امور بین الملل و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با سیونگ هو کیم سفیر کره جنوبی، یونگ چوی معاون موسسه ETRI و هیأت همراه دیدار کرد.

در این نشست که به عنوان جلسه رسمی آغاز پروژه KSP بین کره جنوبی و ایران برگزار شد، سفیر کره جنوبی ضمن ابراز خشنودی از این همکاری عنوان کرد: با به اشتراک گذاشتن دانش و مهارت بین دو کشور  و اجرای این پروژه به سطح جدیدی از تعاملات بین دو کشور دست خواهیم یافت.
علی مرتضی بیرنگ نقطه عطف همکاریهای دوجانبه با کره جنوبی را سفر رئیس جمهورکره به ایران و آغاز همکاریهای فناوری ایران و کره دانست و تصریح کرد: پروژه KSP شروع و بستری مناسب به منظور تبادل دانش بین طرفین فراهم خواهد ساخت که باید از این فرصت استفاده بهینه کرد.
در ادامه این نشست، یانگ چوی قائممقام موسسه ETRI (سازمان تحقیقات الکترونیک و مخابرات کره جنوبی) ، به ارائه توضیحاتی در خصوص این پروژه و مراحل اجرا و پیاده سازی آن پرداخت.
برنامه انتقال دانش «KSP»، پروژه‌ای تحت عنوان «ایجاد مرکز تحقیق و توسعه مشترک در حوزه ICT در ایران» در راستای توسعه همکاری دوجانبه در حوزه فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات با کشور کره جنوبی میباشد. 
این برنامه از سال 2004 با هدف انتقال دانش و تجربیات توسعه‌ای کره‌جنوبی به کشورهای شریک خود، تحت حمایت وزارت امور استراتژیک و مالی این کشور راه‌اندازی شده است. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف