اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950803166955730

وزیر بهداشت :

مردم خدمات طرح تحول سلامت را لمس کردند

کد: 13950803166955730

https://goo.gl/dhKn8q

، تهران , (اخبار رسمی): در طرح مسکن مهر، به خدمات حوزه سلامت توجهی نشده بود.

مردم خدمات طرح تحول سلامت را لمس کردند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت و درمان ،حسن هاشمی  وزیر بهداشت و درمان در حاشیه  بازدیداز مسکن مهر ساوه این خبر را اعلام کرد و گفت: در سالهای گذشته که این طرح اجرا می شد، خدمات و به ویژه خدمات حوزه سلامت در کنار اجرای این طرح دیده نشده بود و در حال حاضر باید این خدمات را ایجاد کنیم.

وی گفت: در صورتی که طرح مسکن مهر دارای پیوست سلامت بود امروز شاهد وجود مراکز بهداشتی و درمانی و ارائه خدمات بهداشتی در کنار مسکن مهر بودیم و این طرح نیمه تمام مانددر حالیکه اگر قرار بود بطور کامل اجرا شود باید به ارایه خدمات حوزه سلامت برای ساکنان این مناطق توجه می شد.

هاشمی  افزود: در شهرستان ساوه، خیرین سلامت پیش قدم شده و اقدام به ساخت مرکز جامع خدمات سلامت در کنار این طرح کرده اند که از آنها سپاسگزاری می کنم اما باید در بودجه سنواتی به ارائه تمامی خدمات به ساکنین این مناطق توجه شود.

وزیر بهداشت تاکید کرد: وزارت بهداشت در تلاش است تا به مردم ساکن در مسکن مهر نهایت کمک را بکند و اگر از ابتدای اجرای طرح مسکن مهر، به خدمات سلامت توجه می شد، وضعیت بهتر بود اما در حال حاضر که با کمبود امکانات خدماتی مواجه  هستیم ،وظیفه ما است که برای مردم خدمات را فراهم کنیم.

هاشمی با اشاره به کمبود تخت های بیمارستانی در استان مرکزی به ویژه در مرکز این استان، خاطرنشان کرد: بیمارستان ولیعصر(عج) اراک که سالها پیش باید به بهره برداری می رسید با کمبود منابع روبرو بوده است و نهایت تلاش خود را کردیم که این بیمارستان تا پایان دولت به بهره برداری برسد ولی تا پایان سال 96 نمی توان به اتمام این پروژه امیدوار بود.

وزیر بهداشت در ادامه یادآور شد: در صورت بهره برداری از بیمارستان ولیعصر(عج) اراک، هنوز هم بیش از یک هزار تخت بیمارستانی در این استان کمبود داریم و اطمینان دارم که مسئولان استانی و محلی با تغییر کاربری  و استفاده از املاک وزارت بهداشت به  ارتقای خدمات بهداشتی درمانی در این استان کمک خواهند کرد.

 هاشمی ابراز امیدواری کرد با متقاعد کردن سرمایه گذاران خارجی، شاهد راه اندازی یک هزار تخت بیمارستانی در استان مرکزی باشیم.

وزیر بهداشت در ادامه و  در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید، مردم کی می توانند دستاوردهای سفر شما را لمس کنند، گفت: من در این سفر هیچ قول و وعده ای نداده ام و مردم آنچه را که لمس می کنند در قالب اجرای طرح تحول سلامت بوده است زیرا علاوه بر بیمه شدن افراد فاقد پوشش بیمه و کاهش هزینه های درمانی، تجهیزات و فضاهای بیمارستانی نیز نوسازی و بازسازی شده اند.

او گفت: امکانات و داشته های ما در حد مورد انتظار مردم نیست و از این بابت از مردم عذرخواهی می کنم اما شرایط حوزه سلامت در مقایسه با دو سه سال گذشته تفاوت بسیار زیادی کرده  و البته با نقطه ای که حق مردم و آرزوی ما است، فاصله داریم.

 هاشمی افزود:  این باور برای  ما مهم است که مردم فکر می کنند ما نهایت تلاش خود را برای ارایه خدمات به آنها می کنیم و  سپاسگزار مردم هستیم که شرایط ویژه دولت را درک می کنند.

وی در پایان یادآور شد: تا پایان دولت و تا روزی که هستیم، قول می دهیم نهایت تلاش خود را به کار بندیم و امیدواریم که شرایط خزانه بهبود یابد تا بتوانیم قدم های موثر و ماندگارتری را برداریم.

گفتنی است بر اساس سرشماری انجام شده توسط معاونت بهداشت، در شهرک علوی ساوه 12 هزار نفر زندگی می کنند که 3 مراقب سلامت، پزشک، دندانپزشک، کارشناس سلامت روان، تغذیه و خدمات تزریقات و پانسمان و آموزش به مردم منطقه ارائه می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی

شعار «انسان سالم؛ محور توسعه پایدار» یکی از موضوعاتی است که در تدوین سیاست های کلی برنامه پنجم توسعه در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد توجه قرار گرفته است. اهمیت این موضوع این است که از این پس تمام برنامه ها و سیاست های کشور در این مدت 5 سال که در کشور مصوب و اجرایی باشد، باید تحت تاثیر این شعار محوری باشد و سلامت مردم و نقش انسان سالم در توسعه کشور مد نظر قرار گیرد و این، موضوع مهمی در کشور محسوب می شود. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مسئول "تأمین سلامت مردم" در تحقق این هدف مصمم بوده و تمام توان خود را برای تحقق آن بسیج خواهد کرد. یکی از حقوق اساسی مردم دانستن و آگاهی است، آن هم در عصر ارتباطات و جامعه اطلاعاتی که بر اساس آگاهی و دانایی استوار است. بدیهی است در این میان، آگاهی دادن و اطلاع رسانی به مردم در زمینه سلامتی و بهداشت، اولی تر و ابتدایی ترین حق مردم خواهد بود. روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای مأموریت سازمانی خود، همواره تمام توان خود را در امر اطلاع رسانی صحیح و شفاف به مردم به کار گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان