اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950804168115730

معاون درمان وزارت بهداشت خبرداد

سکته های مغزی حاد هم درمان می شود

کد: 13950804168115730

https://goo.gl/56USHB

، تهران , (اخبار رسمی): در 55 بیمارستان اقدامات لازم برای بیماران سکته های مغزی حاد صورت می گیرد و سکته مغزی قابل درمان شد0 است،البته آموزش عمومی جامعه در این خصوص بسیار مهم است و مردم باید علائم این بیماری را بشناسند.

سکته های مغزی حاد هم درمان می شوند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی ،محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست"درمان سکته های مغزی و قلبی" که  عصر روز پیش با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، با  اعلام این خبر گزارشی از اقدامات انجام شده طی یکسال و نیم گذشته در حوزه درمان بیماران سکته قلبی و مغزی ارائه کرد.

آقاجانی گفت: از آنجایی که اولین و دومین عامل مرگ ایرانیان سکته های قلبی و مغزی می باشد لذا به منظور کنترل و درمان این بیماران جلسات، هماهنگی ها و اقدامات بسیاری صورت گرفت.

وی از تشکیل کمیته های ملی درمان سکته های قلبی و مغزی خبر داد و گفت: این کمیته ها با حضور صاحبنظران و نخبگان در این حوزه برنامه ریزی و تشکیل شده است.

معاون درمان وزارت بهداشت به تهیه شناسنامه خدمات درمانی قلبی و مغزی اشاره کرد و گفت: از آنجایی که ثبت این دو بیماری بسیار مهم است لذا در این خصوص از سامانه ثبت اطلاعات استفاده کردیم و همچنین با کمک دانشگاه های علوم پزشکی  نسبت به آموزش افراد در اورژانس های 115 و بیمارستانی و مراکز آموزشی اقدام کردیم.

وی گفت: آموزشها و اقدامات انجام شده برای سکته حاد قلبی ، در 54 بیمارستان در 32 شهر و برای سکته حاد مغزی نیز در  55 بیمارستان و در 49 شهر صورت می گیرد که این بیمارستان ها در 3 نوبت در جلساتی در سطح ملی  دعوت شدند تا  در بهتر انجام دادن فرآیند درمان بیماران  اقدام کنند.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: با اجرای طرح تحول سلامت مشکل هزینه ترخیص و یا لوازم پزشکی بیماران "پرایمری پی سی آر" رفع شده است و همچنین کد متفاوت نیز در کتاب تعرفه سلامت  برای این بیماری در نظر گرفته شده است و در حال حاضر نیز در بیمارستان ها 2 دارو برای درمان سکته های حاد قلبی و مغزی وجود دارد که خوشبختانه تحت پوشش بیمه نیز قرار گرفته است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی

شعار «انسان سالم؛ محور توسعه پایدار» یکی از موضوعاتی است که در تدوین سیاست های کلی برنامه پنجم توسعه در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد توجه قرار گرفته است. اهمیت این موضوع این است که از این پس تمام برنامه ها و سیاست های کشور در این مدت 5 سال که در کشور مصوب و اجرایی باشد، باید تحت تاثیر این شعار محوری باشد و سلامت مردم و نقش انسان سالم در توسعه کشور مد نظر قرار گیرد و این، موضوع مهمی در کشور محسوب می شود. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مسئول "تأمین سلامت مردم" در تحقق این هدف مصمم بوده و تمام توان خود را برای تحقق آن بسیج خواهد کرد. یکی از حقوق اساسی مردم دانستن و آگاهی است، آن هم در عصر ارتباطات و جامعه اطلاعاتی که بر اساس آگاهی و دانایی استوار است. بدیهی است در این میان، آگاهی دادن و اطلاع رسانی به مردم در زمینه سلامتی و بهداشت، اولی تر و ابتدایی ترین حق مردم خواهد بود. روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای مأموریت سازمانی خود، همواره تمام توان خود را در امر اطلاع رسانی صحیح و شفاف به مردم به کار گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان