اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950804168345791

سازمان غذا و دارو هشدار داد

تبلیغات اغراق گونه ممنوع

کد: 13950804168345791

https://goo.gl/9zAJmu

، (اخبار رسمی): سفارش دهندگان و سفارش گیرندگان تبلیغات از ادعاهای اغراق گونه و خارج از مجوز صادره اجتناب کنند.

تبلیغات اغراق گونه ممنوع!

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان غذا و دارو،  سازمان غذا و دارو با  صدور اطلاعیه ای  هشدار داد که  با توجه به گزارشات متعدد از سوی مردم و مسئولین مرتبط بویژه برخی معاونان غذا و داروی دانشگاههای کشور تبلیغات شامپو و لوسیون تقویتی مو با نام تجاری ژیوار، شامپو ضد ریزش آناژن و همچنین شامپو یی که بدون ذکر نام تجاری و صرفاً با اعلام شماره تماس تلفنی بفروش می رسد در تیزرهای تبلیغاتی خود از ادعاهای غیر واقعی ضد ریزش مو و رویش مجدد مو استفاده می کنند که این موضوع باعث گمراهی اذهان عمومی شده است.

 این اطلاعیه می افزاید که  با تاکید بر غیر مجاز بودن این گونه تبلیغات، از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بعنوان رسانه امین و مورد وثوق خواست قبل از قبول آگهی های تجاری، استعلامات لازم را از منابع اصلی اخذ  کنند.

این اطلاعیه  همچنین  با اشاره به اینکه ادعاهای اغراق گونه می تواند مشمول پیگرد قضایی   شود  می افزاید که به صاحبان کالاهایی که به هر نحو قانونمندی، تمایل به  انجام تبلیغات درباره محصولات خود هستند یادآوری  می شود که آنها صرفا ملزم به بیان اطلاعات قید شده در مجوز محصول، صادره از ارگان و نهاد مرتبط هستند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان غذا و دارو

سازمان غذا و دارو ایران در 15اسفند 1389 در شورای عالی اداری تصویب و تشکیل شد.مسئولیت این سازمان بر عهدهٔ معاون غذاو داروی وزارت بهداشت است. شیوه‌های حمایت از سلامت مردم درمواجهه با فراورده‌های آرایشی و بهداشتی و نیز مواد غذایی فرایند شده و راهکارهای کاهش انگیزه‌های قاچاق، و جلوگیری از قاچاق با پیگرد جعل آرم وزارت بهداشت روی لوازم بهداشتی و آرایشی،از سوی سازمان غذا و دارو مورد بررسی قرار داده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]