اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950804168556128

حضور نمایندگان TTS در صحن شورای اسلامی شهر رشت

نیروگاه زباله سوز رشت در مرحله تحویل زمین

کد: 13950804168556128

https://goo.gl/3YTZwu

، رشت , (اخبار رسمی): نمایندگان چینی شرکت TTS به همراه علیرضا حاجی‌پور مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری رشت در جلسه شورای شهر حاضر شدند.

نیروگاه زباله سوز رشت در مرحله تحویل زمین است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت، امامی سهامدار شرکتTTS  و همینطور علیرضا حاجی پور توضیحاتی در مورد قرارداد ایجاد زباله سوز در رشت بیان کردند.

امامی با بیان اینکه قراردادی در سال 92 مبنی بر احداث نیروگاه زباله سوز 600 تنی مخلوط منعقد شده است گفت: در این قرارداد براساس داشته‌هایی مانند زمین و حجم زباله شهر رشت٬ استاندارد‌EP 2000 و میزان برق تولیدی مطرح شده بود.

وی همچنین در مورد ارزش حرارتی و‌ تولید برق گفت: حدود شش ماه ارزش حرارتی زباله آزمایش شد که خوشبختانه مشخص شد از ارزش حراراتی لازم برای تولید برق را دارد.

نماینده شرکت TTS با تاکید براینکه می‌خواهیم براساس عملکرد خود قضاوت شویم گفت: ما می‌خواهیم که در مورد عملکرد شرکت ما بی‌انصافی نشود.

امامی با اشاره به انتظارات سازمان حفاظت محیط زیست گفت: 31 فروردین 95 در هیات دولت تعیین شد که خروجی گاز باید 20012EP  باشد.

وی افزود تعین این استاندارد درحالی است که آخرین استانداردهای اعلام شده از سوی آمریکا برای نیروگاههای کوچک 2003 و برای بزرگ 2006 در نظر گرفته شده است.

امامی نیروگاه زباله سوز تهران را بدون مشکل محیط زیستی عنوان کرد و گفت: در جریان بازدید‌های سرزده نماینده محیط زیست٬ حتی یک مورد تخلف مشاهده نشده است.

وی همچنین افزود: با وجود تمام انتقادهای که مورد TTS مطرح می شود شرکت ما در 5 ماه گذشته جایزه کنترل مدیریت آلاینده‌ها را از فرانسه دریافت کرده ایم.

وی با تشکر از حاجی‌پور مدیریت جدید سازمان پسماند گفت: آقای حاجی پور تنها 5 روز بعد از شروع مدیریت خود از نیروگاه تهران بازدید کرد.

وی با بیان اینکه‌ نقشه زمین توسط شهرداری به ما ارایه شده است گفت: این نقشه به طرف چینی ارسال شده و ارزیابی‌های محیط زیستی نیز آغاز شده است.

 تفاهم با شرکت TTS

حاجی‌پور مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری رشت نیز در این جلسه گفت: با توجه به معضل زباله در بدو ورود سرسختانه پیگیر ورود زباله سوز بودم.

وی افزود: سوتفاهم‌هایی وجود داشت که شرکت TTS نمی‌تواند استاندارد‌ها را انجام دهد.

حاجی‌پور با بیان اینکه سازمان پسماند شهرداری رشت در حال همکاری با این شرکت است گفت: اکنون در مرحله تحویل زمین هستیم.

وی با بیان اینکه این قرارداد به مبلغ 40 میلیون دلار است گفت: باید 25 درصد پرداخت شود تا شرکت TTS آغاز به کار کند.

حاجی‌پور افزود: دولت 10 میلیارد و 900 میلیون تومان پرداخت کرده است و اگر 20 میلیارد دیگر پرداخت شود کار اجرایی آغاز می‌شود. وی همچنین زمان بهره برداری این نیروگاه را 27 ماه عنوان کرد

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری رشت

شهرداری رشت نهادی است مردمی که وظیفه نگهداری شهر رشت را بر عهده دارد. شهردار رشت به صورت غیر مستقیم توسط نمایندگان ‌مردم در شورای اسلامی شهر رشت انتخاب می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | محیط زیست