اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950806170295730

وزیر بهداشت:

تهران به پیشبرد داروسازی الجزیره کمک می کند

کد: 13950806170295730

https://goo.gl/Cii2yN

، تهران , (اخبار رسمی): ایران آمادگی دارد تا تجربه بهداشتی و دارویی خود را در اختیار الجزایر قرار دهد.

تهران به پیشبرد داروسازی الجزیره کمک می کند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ،حسن هاشمی ،وزیر بهداشت در دیدار با عبدالمالک ابوضیاف وزیر بهداشت، جمعیت و بهبود بیمارستان های الجزایراین خبر را اعلام کرد وگفت : این اولین گام همکاری ایران با الجزایر در عرصه بهداشت و داروسازی است و ابراز امیدواری کرد که این عرصه در آینده در الجزایر پیشرفت کند.
وی با بیان این که روابط دوجانبه ایران و الجزایر سابقه طولانی دارد،تاکید کرد: دیدار از الجزایر با هدف همکاری در زمینه های بهداشتی، صنعت داروسازی و تبادل تجارب بهداشتی صورت گرفته است.
هاشمی با اشاره به تجربه ایران در زمینه تولید داروها و تجهیزات پزشکی، افزود: ایران آمادگی کامل دارد تا تجربه خود را  در این زمینه نیز به کشور دوست الجزایر منتقل کند.
وزیر بهداشت با بیان این که ایران در زمینه پزشکی به ویژه در پیوند اعضای کبد و پانکراس و پزشکی هسته ای تجربه های زیادی دارد، افزود:‌ تهران آمادگی دارد تا به درخواست الجزیره در چارچوب قوانین بین المللی پاسخ مثبت دهد.
وی در ادامه از سفر قریب الوقوع همتای الجزایری خود به تهران خبر داد و افزود:‌ سفر  بوضیاف به تهران می تواند به الجزایر کمک کند تا وی و همکارانش از نزدیک با سطح دانش پزشکی ایران آشنا شوند.
عبدالمالک بوضیاف وزیر بهداشت الجزایر نیز  در این دیدار گفت: ما از تجربه ایران در زمینه پزشکی، بهداشت و صنایع داروسازی مطلع هستیم و کاملا طبیعی است که به این امر اهتمام ورزیم و درصدد بهره مندی از توان ایران در این زمینه باشیم.
بوضیاف افزود: دیدار وزیر بهداشت ایران از الجزایر فرصت مناسبی را ایجاد کرده است تا از نزدیک بتوانیم از دانش، توان و تجربه ایران در زمینه پزشکی استفاده کنیم.
رضا عامری سفیر جمهوری اسلامی ایران در الجزیره نیز در این باره گفت: ایران پیش از انقلاب اسلامی، 97 درصد از نیازهای دارویی و صنایع پزشکی خود را از خارج وارد می کرد، اما تحریم ها سبب شد تا ایران به خود متکی شود، به گونه ای که اکنون 95 درصد از نیازهای دارویی و پزشکی خود را تامین کرده و حتی محصولات دارویی خود را به کشورهای دیگر نیز صادر می کند.
عامری تاکید کرد: ایران آمادگی کامل دارد تا تجربه خود در زمینه بهداشت را در اختیار الجزایر قرار دهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی

شعار «انسان سالم؛ محور توسعه پایدار» یکی از موضوعاتی است که در تدوین سیاست های کلی برنامه پنجم توسعه در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد توجه قرار گرفته است. اهمیت این موضوع این است که از این پس تمام برنامه ها و سیاست های کشور در این مدت 5 سال که در کشور مصوب و اجرایی باشد، باید تحت تاثیر این شعار محوری باشد و سلامت مردم و نقش انسان سالم در توسعه کشور مد نظر قرار گیرد و این، موضوع مهمی در کشور محسوب می شود. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مسئول "تأمین سلامت مردم" در تحقق این هدف مصمم بوده و تمام توان خود را برای تحقق آن بسیج خواهد کرد. یکی از حقوق اساسی مردم دانستن و آگاهی است، آن هم در عصر ارتباطات و جامعه اطلاعاتی که بر اساس آگاهی و دانایی استوار است. بدیهی است در این میان، آگاهی دادن و اطلاع رسانی به مردم در زمینه سلامتی و بهداشت، اولی تر و ابتدایی ترین حق مردم خواهد بود. روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای مأموریت سازمانی خود، همواره تمام توان خود را در امر اطلاع رسانی صحیح و شفاف به مردم به کار گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان