اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950808170815699

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد

همکاری 75راهبر آموزشی در نظارت بر فعالیت مدارس

کد: 13950808170815699

https://goo.gl/kHARQL

، تهران , (اخبار رسمی): 75 نفر از منتخبین فرهنگیان به عنوان راهبران آموزشی در نظارت بر فعالیت های آموزشی و پرورشی مدارس با آموزش و پرورش همکاری می کنند.

همکاری 75راهبر آموزشی در نظارت بر فعالیت مدارس

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، عباس لامعی،مدیرکل آموزشی و پرورش خراسان جنوبی در گردهمایی راهبران آموزشی خراسان جنوبی  با اعلام این خبر  گفت:رسالت اصلی راهبران آموزشی ارتقای کیفیت آموزشی، با توسعه صلاحیت های علمی و حرفه ای معلمان است.

وی، اضافه کرد: از آنجائیکه در اعمال مدیریت علمی بر فرایندهای یاددهی و یادگیری، خلاء  شدیدی در خصوص اعمال نظارت احساس می شد، لذا با ایجاد پست راهبران آموزشی به منظور اعمال نظارت علمی، در جهت ارتقاء کیفیت بخشی در دوره ابتدایی گام موثری برداشته شده است.

وی  نظارت راهبران آموزشی بر کلاس های چندپایه روستایی را به سبب  آسیب پذیری بیشتر آنان، مهم ترین اولویت کاری آنان دانست وافزود: اهداف ترسیمی برای راهبران اموزشی بالاتر از راهنمایان تربیتی در گذشته است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: ارتقای کیفی امور آموزشی و پرورشی در مدارس، ارتقای سطح مهارت های حرفه ای معلمان و تبادل تجربیات آموزشی و پرورشی، جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان با ارائه خدمات مشاوره ای و راهبری آموزشی و کاهش فاصله سطح علمی دانش آموزان مهم ترین اهداف برگزاری این گردهمایی  می باشد.

لامعی، خاطرنشان کرد: بازدید ماهانه از مدارس، بررسی طرح درس، نحوه تدریس معلمان و برنامه هفتگی مدرسه، نیازسنجی و تعیین اولویت های آموزشی معلمان تحت پوشش  از مهمترین وظیفه راهبران آموزشی است.

وی، حضور در شورای آموزگاران، هدایت معلمان در زمینه استفاده از روش های نوین آموزشی با تاکید بر روش های تلفیقی در کلاس های چندپایه و پیگیری اقدامات معلمان و مدرسه در زمینه شناسایی دانش آموزان با نیازهای ویژه و دارای اختلالات یادگیری را از دیگر وظایف راهبران عنوان کرد.

مدیرکل آموزشی و پرورش خراسان جنوبی بر اجرای دقیق وظایف راهبران آموزشی تأکید کرد و افزود: از آنجایی انجام وظایف تعیین شده نیاز به صرف وقت و تلاش مداوم راهبران آموزشی و تربیتی دارد، ضروری است مسئولین از ارجاع امور غیرمرتبط با وظایف ایشان خودداری کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران مسئول امور آموزشی کودکان و نوجوانان است. این وزارت خانه از سال 1343 که از وزارت فرهنگ جدا شد، مسولیت آموزش عالی (دانشگاه ها) را هم عهده دار بود،اما پس از تشکیل وزارت علوم ، برای ادارهٔ امور دانشگاه‌ها و امور پژوهشی در سطوح عالی وزارت آموزش و پرورش وظیفه آموزش رایگان همه افراد را در مقاطع دبستان، دوره اول متوسطه، دوره دوم متوسطه و همچنین اداره دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلم و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را به عهده دارد. علی اصغر فانی وزیر کنونی آموزش و پرورش است. او دوازدهمین وزیر آموزش و پرورش پس از انقلاب است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | تبلیغات و روابط عمومی