اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950808171675699

مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش خبر داد

دانش آموزان متوسطه پدافند غیر عامل می خوانند

کد: 13950808171675699

https://goo.gl/wq7l6D

، تهران , (اخبار رسمی): 340 هزار کتاب در حوزه پدافند غیرعامل بین دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه توزیع شد.

دانش آموزان متوسطه پدافند غیر عامل می خوانند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ،محمد فاضل،مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش در مراسم رونمایی با اعلام این خبر  گفت: اگر می‌خواهیم موضوعی را در جامعه نهادینه کرده و فرهنگ آن را به تدریج در جامعه حاکم کنیم، ناچار هستیم به نهاد آموزش و پرورش روی آوریم و این نقش و اثر باید بتواند قانونگذاران و دست‌اندرکاران کشور را به سمتی متوجه کند که در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری خوبی داشته باشند.

فاضل با تأکید بر اینکه امروز موضوع پدافند غیرعامل به عنوان یکی از مهم‌ترین فرهنگ‌ها برای مصونیت و ایمن‌سازی کشور مطرح است، گفت: این موضوع مورد توجه ویژه آموزش و پرورش قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش عنوان کرد: آموزش و پرورش می‌داند که برای توجه به موضوع مهم پدافند غیرعامل باید فرصت شرایط لازم را بین دانش‌آموزان، معلمان و والدین فراهم کند.

وی با تأکید بر اینکه مخاطب آموزش و پرورش بیش از 40 میلیون نفر از اقشار جامعه هستند، یادآور شد: شاهد هستیم همه نهادها به کمک آموزش و پرورش آمدند و امیدواریم با توسعه و تعمیق فرهنگ گامی در ایمن‌سازی و آگاهی دانش‌آموزان برداریم.

فاضل با اشاره به اینکه شعار امروز آموزش و پرورش در موضوع پدافند غیرعامل توسعه و ترویج فرهنگ پدافند غیرعامل است، گفت: برای تحقق این شعار هزاران کتاب و نرم‌افزار تهیه کرده و در اختیار دانش‌آموزان قرار داده‌ایم.

مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش اضافه کرد: بیش از 200 هزار نفر از معلمان در دوره‌های ضمن خدمت با موضوع پدافند غیرعامل شرکت کردند و میلیون‌ها بروشور نیز در اختیار مدارس قرار گرفته است ضمن اینکه در رشته‌های مختلفی مانند روزنامه‌نگاری، عکاسی و نمایشگاه آثار دانش‌آموزان به این موضوع اهتمام داشته‌ایم.

وی متذکر شد: بیش از 135 هزار جلد کتاب برای دانش آموزان دوره اول متوسطه و 135 هزار برای دانش آموزان دوره دوم متوسطه، 50 هزار کتاب برای دبیران این دوره و 20 هزار کتاب برای اولیای دانش‌آموزان با کمک سازمان پدافند غیرعامل کشور توزیع کردیم.

فاضل با اشاره به برنامه‌های سال جاری تحصیلی در حوزه پدافند غیرعامل تصریح کرد: از جمله برنامه‌های ما جشنواره فیلم کوتاه و برگزاری اردوهای آشنایی دانش‌آموزان با قرارگاه سایبری است.

مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش تأکید کرد: در بین این دستگاه‌ها آموزش و پرورش رتبه اول را از جمله در سال 94 در پدافند غیرعامل کسب کرده است.

وی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ پدافند غیرعامل در بین دانش‌آموزان ، افزود: امیدواریم برنامه‌ریزی‌های هماهنگ برای نوجوانان و جوانان را شاهد باشیم و می‌توان ادعا کرد که در بین همه کشورها بالاترین درصد امنیت را در کشورمان شاهد بوده و از جمله مترقی‌ترین کشورها هستیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران مسئول امور آموزشی کودکان و نوجوانان است. این وزارت خانه از سال 1343 که از وزارت فرهنگ جدا شد، مسولیت آموزش عالی (دانشگاه ها) را هم عهده دار بود،اما پس از تشکیل وزارت علوم ، برای ادارهٔ امور دانشگاه‌ها و امور پژوهشی در سطوح عالی وزارت آموزش و پرورش وظیفه آموزش رایگان همه افراد را در مقاطع دبستان، دوره اول متوسطه، دوره دوم متوسطه و همچنین اداره دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلم و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را به عهده دارد. علی اصغر فانی وزیر کنونی آموزش و پرورش است. او دوازدهمین وزیر آموزش و پرورش پس از انقلاب است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش