اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950812174745730

توسعه همکاری های علوم پزشکی ایران و قبرس

کد: 13950812174745730

https://goo.gl/l1xqX5

، تهران , (اخبار رسمی): برای توسعه بین المللی علوم پزشکی معاون آموزشی وزارت بهداشت و قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل با رئیس مجلس قبرس دیدار کردند.

توسعه همکاری های علوم پزشکی ایران و قبرس

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی ،باقر لاریجانی ،معاون آموزشی وزارت بهداشت و  محسن اسدی لاری ،قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل دیروز در دیداری با دیمیتریس سیلوریس رئیس مجلس قبرس درباره همکاری های علمی دو کشور در حوزه علوم پزشکی گفتگو کردند.در این دیدار به ظرفیت های علمی جمهوری اسلامی ایران در حوزه علوم پزشکی و پیشرفت های چشمگیری که کشور در این حوزه بدان دست یافته است اشاره شد و زمینه های همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش علوم پزشکی با کشور قبرس بررسی گردید.

گسترش تعاملات بین المللی در حوزه علوم پزشکی که در برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی نیز مورد تاکید ویژه قرار گرفته از جمله مباحثی است که در حوزه علوم پزشکی کشور پیگیری می شود و در نشست معاون آموزشی وزارت بهداشت و قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل با رئیس مجلس قبرس دو طرف به رایزنی درخصوص گسترش همکاری های علمی و آموزشی در حوزه ملی و دانشگاهی پرداختند.

با مباحث طرح شده در این نشست طبق توافق ضمنی طرفین مقرر گردید همکاری های دو کشور در زمینه های علمی، آموزشی و تبادل استاد و دانشجو بین دو کشور پیگیری شود.

همکاری با کشورهای اروپایی در زمینه تبادلات علمی از دیگر مباحثی بود که در این نشست مطرح شد و مقرر شد تیمی متشکل از مسئولین حوزه علوم پزشکی دو کشور جمهوری اسلامی ایران و قبرس روند همکاری ها را پیگیری نموده و نقشه راه این همکاری را ترسیم نمایند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی

شعار «انسان سالم؛ محور توسعه پایدار» یکی از موضوعاتی است که در تدوین سیاست های کلی برنامه پنجم توسعه در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد توجه قرار گرفته است. اهمیت این موضوع این است که از این پس تمام برنامه ها و سیاست های کشور در این مدت 5 سال که در کشور مصوب و اجرایی باشد، باید تحت تاثیر این شعار محوری باشد و سلامت مردم و نقش انسان سالم در توسعه کشور مد نظر قرار گیرد و این، موضوع مهمی در کشور محسوب می شود. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مسئول "تأمین سلامت مردم" در تحقق این هدف مصمم بوده و تمام توان خود را برای تحقق آن بسیج خواهد کرد. یکی از حقوق اساسی مردم دانستن و آگاهی است، آن هم در عصر ارتباطات و جامعه اطلاعاتی که بر اساس آگاهی و دانایی استوار است. بدیهی است در این میان، آگاهی دادن و اطلاع رسانی به مردم در زمینه سلامتی و بهداشت، اولی تر و ابتدایی ترین حق مردم خواهد بود. روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای مأموریت سازمانی خود، همواره تمام توان خود را در امر اطلاع رسانی صحیح و شفاف به مردم به کار گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]