اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950812174795699

مدیر کل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای خبر داد

تخصیص 140میلیاردریال برای تجهیز هنرستان های کشور

کد: 13950812174795699

https://goo.gl/lFgH5V

، تهران , (اخبار رسمی): در سال تحصیلی جدید از مجموع 900 هزار دانش آموز پایه نهمی قریب 350 هزار جذب هنرستان های کشور شدندو و در 194 رشته فنی و حرفه ای و کاردانش مشغول تحصیل هستند.

تخصیص 140میلیاردریال برای تجهیز هنرستان های کشور

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی  وزارت آموزش و پرورش، محسن حسینی مقدم، مدیر کل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای با اعلام این خبر گفت: رشته های موجود در هنرستان ها بر اساس ظرفیت ها و نیاز های موجود در استان های کشور دایر شده است

وی افزود: 41 درصد دانش آموزان کشور در هنرستان ها مشغول تحصیل هستند که این رقم تا پایان برنامه ششم به بیش از 48 درصد  افزایش می یابد.

مدیر کل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای  با بیان اینکه 14 میلیارد تومان برای تجهیز هنرستان های کشور اختصاص یاقته است، تصریح کرد:به دلیل اهمیت استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس 2 درصد درآمد حاصل از فروش گاز در این زمینه هزینه می شود که این میزان در آینده نزدیک در خصوص تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه های هنرستان خواهد شد.

حسینی مقدم، برفرهنگ سازی و آگاهی بخشی والدین در باره عملکرد هنرستان ها تأکید کرد و یاد آور شد: تجهیز هنرستان های شبانه روزی کشور یکی از اولویت های این دفتر به شمار می رود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران مسئول امور آموزشی کودکان و نوجوانان است. این وزارت خانه از سال 1343 که از وزارت فرهنگ جدا شد، مسولیت آموزش عالی (دانشگاه ها) را هم عهده دار بود،اما پس از تشکیل وزارت علوم ، برای ادارهٔ امور دانشگاه‌ها و امور پژوهشی در سطوح عالی وزارت آموزش و پرورش وظیفه آموزش رایگان همه افراد را در مقاطع دبستان، دوره اول متوسطه، دوره دوم متوسطه و همچنین اداره دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلم و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را به عهده دارد. علی اصغر فانی وزیر کنونی آموزش و پرورش است. او دوازدهمین وزیر آموزش و پرورش پس از انقلاب است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش