اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950812175065793

مقاوم سازی بازارقدیمی زرند

کد: 13950812175065793

https://goo.gl/sWyCrJ

، تهران , (اخبار رسمی): بازار تاریخی شهر زرند برای مقاومت در برابر حوادث طبیعی مقاوم سازی می شود.

مقاوم سازی بازارقدیمی زرند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی  و گردشگری،محمود وفایی،مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به زلزله های اخیر شهرستان زرند،این خبر را اعلام کرد و گفت: متاسفانه زلزله ها و پس لرزه های روزهای اخیر به بازار تاریخی این شهرستان آسیب هایی وارد کرده است.
وی با تاکید بر اینکه اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان کار بازسازی و مرمت بناهای آسیب دیده از زلزله های اخیر زرند را آغاز کرده است، تصریح کرد: در بین این آثار مقاوم سازی بازار زرند در الویت کاری قرار دارد.
وفایی با بیان اینکه در حال حاضر کسب و کار در بازار زرند جریان دارد، افزود: مقاوم سازی و بازسازی تمامی قسمتهای بازار به اعتبارات ویژه ای نیاز دارد.
مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه کارشناسان این اداره کل در حال بررسی میزان خسارات وارده به بناهای تاریخی شهرستان زرند بر اثر زلزله هستند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه میراث فرهنگی جزو اولین دستگاههای است که کار بازسازی را در زرند آغاز کرده و در روزهای آینده این مسئله شتاب بیشتری به خود خواهد گرفت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری

گردشگری در سرزمین ایران از پیشینه‌های چند هزار ساله برخوردار است. در تمامی دوران باستان، تا قبل از اسلام مستندات تاریخی حکایت از گسترش شهرها، راه‌ها و اقامتگاه‌ها در سرزمین پهناور ایران دارد. آثار مکتوب‌ بر جای مانده حاکی از سفر یونانیان و رومیان به ایران است، اگرچه از سیاحانی که قبل از اسلام به ایران سفر کرده‌اند اطلاع دقیقی در دست نیست. در قرون اولیه پس از اسلام، بعد از پشت سر نهادن یک دوره بحرانی، رویکرد ادبی، فرهنگی و علمی در ایران آغاز شد و از رونقی بی‌نظیر برخورداد گردید . شاعران و نویسندگان به گشت و گذار در سرزمین اسلامی پرداختند که حاصل آن سفرنامه‌هایی بود که اکنون بر جای مانده و از خلال آنها می‌توان با جغرافیا، فرهنگ و تمدن آن روزگار آشنا شد. از جمله معروفترین این جهانگردان می‌توان به ناصرخسرو قبادیانی شاعر، فیلسوف و سفرنامه‌نویس قرن پنجم اشاره کرد. از سوی دیگر به تدریج و به ویژه طی قرون هفتم به بعد جهانگردان غربی نیز در پی سفر به شرق و از جمله ایران برآمدند. در همان دوران اقامتگاه‌هایی در ایران تأسیس شد که بسیاری از آنها همچنان بر جای مانده است. ایران در دوران صفویه و علی‌الخصوص در دوره شاه عباس اول به عنوان کشوری جذاب نظر بسیاری از جهانگردان اروپایی را به خود جلب کرد. به همین دلیل می‌توان دوره سلطنت شاه عباس اول تا انقراض سلسله صفوی را یکی از مهمترین ادوار توسعه جهانگردی در ایران به حساب آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی