اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950813175565807

حرکات قدرتی به تقویت حافظه سالمندان کمک می کند

کد: 13950813175565807

https://goo.gl/eKUWZN

، تهران , (اخبار رسمی): نتیجه تحقیقات دانشگاه سیدنی استرالیا نشان می دهد، تقویت قدرت عضلات به عملکرد مغزی در سالمندانی که با مشکلات فکری و حافظه ضعیف مواجه هستند، کمک می کند.

حرکات قدرتی به تقویت حافظه سالمندان کمک می کند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی صندوق بازنشستگی کشوری محققان دانشگاه سیدنی استرالیا در پژوهشی تازه دریافتند که انجام حرکات عضلانی می تواند به بهبود عملکرد مغزی در سالمندانی که با مشکلات فکری و حافظه مواجه هستند، یاری رساند.
برای انجام این مطالعه، 100 سالمند 55 تا 86 ساله که همگی با ضعف حافظه و مشکلات فکری نظیر اختلال شناختی خفیف مواجه بودند، تحت بررسی و مطالعه قرار گرفتند.
بر اساس این پژوهش، سالمندانی که به مدت شش ماه و در هفته 2 بار تمرینات وزنه‌برداری انجام داده بودند، علاوه بر بازگشت 80 درصدی قدرت بدنی، بهبود چشمگیری در عملکرد ذهنی آن ها اتفاق افتاد. اثر تمرینات مثبت عضلانی، به مدت یک سال پس از پایان تمرینات وزنه برداری همچنان در سالمندان مورد مطالعه باقی مانده است.
به گفته پژوهشگران آنچه می‌توان به عنوان نتیجه این پژوهش اعلام کرد: بهبود عملکردهای شناختی است که با تقویت عضلات به دست آمده است؛ هرچه سالمند قدرتمندتر شود، عملکرد مغز وی نیز بهتر می‌شود.
این مطالعات تاکید دارد که برای دستیابی به قدرت ذهنی بالا، استمرار تمرین‌های قدرتی نظیر وزنه برداری از اهمیت حیاتی برخوردار است که انجام مستمر آن به تغییرات مثبت در مغز سالمندان کمک می کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

صندوق بازنشستگی کشوری

پس از تصویب قانون استخدام کشوری در تاریخ 31/3/1345 به موجب ماده 70 قانون مزبور اداره کل بازنشستگی با کلیه دارائی و موجودی صندوق بازنشستگی و اسناد و اوراق و بودجه وتعهدات خود از وزارت دارائی منتزع و تابع سازمان اموراداری واستخدامی کشور گردید و براساس اصلاحیه ماده مذکور از اول سال 1354 صندوق بازنشستگی کشوری به صورت موسسه ای مستقل وابسته به سازمان اموراداری و استخدامی کشور تشکیل گردید . با ادغام سازمانهای اموراداری و استخدامی کشور و برنامه وبودجه در تاریخ 11/12/1378و تشکیل سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ، صندوق بازنشستگی کشوری نیز یکی از موسسات تابعه این سازمان شد ، با تصویب قانون نظام جامع رفاه وتامین اجتماعی در تاریخ 21/2/1383 و به موجب تبصره 2 ماده 17 این قانون ، صندوق بازنشستگی کشوری از سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور منتزع و تابع وزارت رفاه وتامین اجتماعی گردید و توسط صندوق بازنشستگی کشوری اداره می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی