اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950816177646301

پالایشگاه جدید در آبادان احداث می‌شود

کد: 13950816177646301

https://goo.gl/DTXSW7

، اهواز , (اخبار رسمی): پروژه طرح بهبود فرآیند و بهینه سازی شرکت پالایش نفت اصفهان و ساخت پالایشگاه جدید آبادان از طریق فایناس در حال انجام است.

پالایشگاه جدید در آبادان احداث می‌شود

به گزارش اخباررسمی و به نقل از دبیر خانه فرصت های سرمایه گذاری خوزستان، حمید شریف رازی مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران با اشاره به احداث پالایشگاه جدید در آبادان گفت: تفاهم نامه طرح بهبود فرآیند و بهینه سازی شرکت پالایش نفت اصفهان در ارتباط با تامین پروژه و تامین فایناس دومین پروژه این بخش پس از رفع تحریم‌ها است.

وی ادامه داد: اولین تفاهم نامه با یک شرکت چینی برای پروژه پالایشگاه اصفهان انجام شد که در این پروژه جدید برای پالایشگاه اصفهان با شرکت «دایلم کره جنوبی» تفاهم هایی انجام شد که آن‌ها از طریق بانک‌های داخلی خود تامین مالی این پروژه را بر عهده بگیرند.
مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران افزود: پروژه آبادان در دو فاز انجام می‌شود که هزینه فاز نخست آن یک میلیارد و 150 میلیون دلار و فاز دوم آن یک میلیارد و 700 میلیون دلار است.
شریف رازی با بیان این‌که در حال مذاکره هستیم و امیدواریم در مدت چند ماه آینده فایناس پروژه پالایشگاه آبادان انجام شود، ادامه داد: پروژه پالایشگاه آبادان، ساخت پالایشگاه جدیدی است که واحدهای تقطیر، تصفیه نفت گاز، بنزین سازی و ... دارد ضمن آنکه ظرفیت این پالایشگاه 210 هزار بشکه نفت است.
وی با بیان اینکه پالایشگاه آبادان، پالایشگاه قدیمی است، تصریح کرد: بخشی از تجهیزات این پالایشگاه بسیار قدیمی است، به همین دلیل بازدهی و بهره‌دهی پالایشگاه پایین آمده است و امیدواریم با احداث این پالایشگاه جدید بهره‌دهی آن افزایش پیدا کند و پالایشگاه از شرایط فعلی که زیان آور است خارج شود.
مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران تصریح کرد: در داخل کشور از این نمونه تفاهم‌نامه‌ها همچنان خواهیم داشت، پروژه پالایشگاه اصفهان تفاهم نامه‌ای است میان پالایشگاه اصفهان و شرکت دایلم و شرکت ملی مهندسی و ساختمان نیز به عنوان نماینده شرکت پالایش نفت اصفهان نظارت بر اجرای این پروژه را بر عهده دارد.
شریف رازی با بیان این‌که پس از برجام کشورهای بسیاری برای انجام تفاهم‌نامه به کشور آمده‌اند و همچنان در حال آمدن هستند، اظهار کرد: پس از لغو تحریم‌ها بسیاری از تجهیزات آزاد شده و صاحبان لیسانس که قبلا همکاری نمی‌کردند در حال حاضر همکاری می‌کنند و تعدادی از شرکت‌هایی که برای سرمایه‌گذاری علاقه‌ای نداشتند هم‌اکنون سرمایه‌گذاری کردند که نمونه آن دو پروژه پالایشگاه اصفهان و پالایشگاه آبادان است.
وی افزود: هر دو سرمایه‌گذار این پروژه‌ها قبل از برجام به دلیل تحریم‌ها آمادگی نداشتند همکاری کنند اما پس از برجام اعلام آمادگی کردند. پروژه آبادان در مرحله‌ای است که چهار ماه آینده کار خود را تمام کنیم و به شروع عملیات طراحی، خرید جنس و اجرا خواهیم رسید. مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران گفت: فرآیند پروژه پالایشگاه اصفهان کمی طولانی‌تر است زیرا تامین منابع مالی آن بین 9 ماه تا یک سال نیاز به زمان دارد و پس از این مدت عملیات طراحی، خرید و اجرا شروع خواهد شد.
شریف رازی گفت: البته در این زمینه پیشنهاداتی شده که یک بخشی از کار را قبل از تامین مالی اصلی که بخش طراحی است شروع کنیم تا بتوانیم در کار تسریع کنیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: اروپایی‌ها نیز به کشور مراجعه و برای همکاری اعلام آمادگی کردند اما مذاکرات تامین منابع مالی پروژه‌ها زمان بر است، چون بیش تر آن‌ها تضمین دولت یا وزارت نفت را می‌خواهند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دبیر خانه فرصت های سرمایه گذاری خوزستان

بر اساس برنامه آمایش سرزمین و سند توسعه اقتصادی، نقشه راه شکوفایی بخش های اقتصادی استان خورستان ترسیم شده و بر این اساس احصا فرصت های سرمایه گذاری بخش های مختلف نیز آغاز شده است. هدف مجموعه دبیرخانه معرفی فرصت های سرمایه گذاری خوزستان این است که هر چه بیشتر قابلیت و پتانسیل های این استان را در اختیار تمامی سرمایه گذاران چه بخش داخلی و چه بخش خارجی قرار دهند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته