اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950820179385730

چاقی از دوران کودکی باید کنترل شود

کد: 13950820179385730

https://goo.gl/jbdCNM

، تهران , (اخبار رسمی): سال گذشته با کمک اساتید دانشگاه و متخصصین ،رهنمود غذایی ایرانیان را اصلاح کردیم و هرم غذایی جامعه ایران را تدوین کردیم.

چاقی از دوران کودکی باید کنترل شود

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت،در مان وآموزش پزشکی، زهرا عبدالهی ،مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت  با اعلام این خبر گفت: توزیع شیر در مدارس  یکی از طرح هایی بود که در سال گذشته با موفقیت روبرو شد. از سال گذشته شیر  غنی شده را در مدرسه توزیع کردیم و این برنامه ای است که نتیجه اش را در آینده خواهیم دید و به نوعی بخشی از نیاز کودکان را اینگونه تامین خواهیم کرد.

وی غنی سازی آرد با ویتامین D را از برنامه هایی عنوان کرد که در آینده اجرا خواهد شد همچنین سعی ما بر این است که بر روی غنی سازی روغن نیز کار کنیم و تا بتوان ویتامین D و ویتامین A را به این مواد غذایی اضافه کرد.

مدیر دفتر بهبود تغدیه جامعه اصلاح الگوی تغذیه را یکی از دستاوردهای اجرای طرح تحول سلامت عنوان کرد و گفت: در این برنامه ما کارشناسان تغذیه را در اولین سطح خدمت به مردم به کار گرفتیم. حدود هزار کارشناس سلامت در این برنامه جذب شدند که در  مراکز خدمات جامع سلامت حوزه تخصصی خود به مردم خدمت می کنند.

عبداللهی ادامه داد: ما از امسال برنامه پیشگیری اضافه وزن کودکان و نوجوانان را تدوین کردیم و با کمک مرکز تحقیقات رشد و سلامت در اصفهان این برنامه پیگیری می شود . در دانشگاه های کشور نیز این برنامه تدریس خواهد شد.

وی افزود:  با برنامه ای که داریم می خواهیم اطلاع رسانی به خانواده ها و مربی های مدارس و مهد کودکان را بیشتر کنیم تا  این افراد باید برای کنترل چاقی کودکان کوشا باشند و الگوی درست مصرف غذا توسط کودکان را بدانند چرا که چاقی از دوران کودکی باید کنترل شود.

وی همچنین در پایان گفت: ما در سال گذشته با کمک اساتید دانشگاه و متخصصین ، رهنمود غذایی ایرانیان را اصلاح کردیم و هرم غذایی جامعه ایران را تدوین کردیم. در برنامه هایی آتی هم آموزش هایی را خواهیم داشت تا همه مردم از هرم غذایی جدید آگاه باشند و برنامه های غذایی درست را یاد بگیرند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی

شعار «انسان سالم؛ محور توسعه پایدار» یکی از موضوعاتی است که در تدوین سیاست های کلی برنامه پنجم توسعه در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد توجه قرار گرفته است. اهمیت این موضوع این است که از این پس تمام برنامه ها و سیاست های کشور در این مدت 5 سال که در کشور مصوب و اجرایی باشد، باید تحت تاثیر این شعار محوری باشد و سلامت مردم و نقش انسان سالم در توسعه کشور مد نظر قرار گیرد و این، موضوع مهمی در کشور محسوب می شود. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مسئول "تأمین سلامت مردم" در تحقق این هدف مصمم بوده و تمام توان خود را برای تحقق آن بسیج خواهد کرد. یکی از حقوق اساسی مردم دانستن و آگاهی است، آن هم در عصر ارتباطات و جامعه اطلاعاتی که بر اساس آگاهی و دانایی استوار است. بدیهی است در این میان، آگاهی دادن و اطلاع رسانی به مردم در زمینه سلامتی و بهداشت، اولی تر و ابتدایی ترین حق مردم خواهد بود. روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای مأموریت سازمانی خود، همواره تمام توان خود را در امر اطلاع رسانی صحیح و شفاف به مردم به کار گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی