اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950823181105730

پایش و ارزیابی برنامه های عملیاتی دانشگاه ها

کد: 13950823181105730

https://goo.gl/0uednu

، تهران , (اخبار رسمی): برنامه عملیاتی مشترک دانشگاه‌ها درسه سطح خوداظهاری، ارزیابی انطباق و تفاضل این دو پایش می‌شود.

پایش و ارزیابی برنامه های عملیاتی دانشگاه ها

به  گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ،بهرام‌علی قنبری ،مشاور علمی و پژوهشی و قائم اجرایی مقام معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت  با اعلام این خبر در نشست هم‌اندیشی و آسیب‌شناسی برنامه عملیاتی دانشگاه‌های علوم پزشکی، گفت: بر اساس رایزنی و پیگیری‌هایی که با سازمان برنامه و بودجه داشته‌ایم‏، بودجه سال 95 نسبت به سال 94 وضعیت بهتری پیدا کرد که شامل صف و ستاد وزارتخانه شد. سازمان برنامه و بودجه قول داده است که بودجه فرهنگی و دانشجویی را به شکلی ثابت به دانشگاه‌ها اعلام کند و دانشگاه‌ها نیز ملزم باشند که بودجه را صرفاً در بخش مربوطه هزینه کنند.

 قنبری با اشاره به اینکه برنامه سال 96 را باید  با نگاه آسیب شناسی به برنامه سال 95 تدوین کنیم، گفت: بخشی از برنامه سال 95 بلند پروازانه تدوین شده بود که اردیبهشت ماه سال جاری اصلاح شد اما معاونت توسعه به تازگی این اصلاحات را اعمال کرده است؛ تا پایان سال این فرصت را داریم که وضعیت موجود دانشگاه‌ها را در عمل به برنامه عملیاتی را بخصوص در دانشگاه‌هایی که نمرات کمتری کسب کرده‌اند بهبود ببخشیم؛ ضمن اینکه کارشناسان تعدادی از دانشگاه‌ها پیگیری خوبی انجام داده‌اند که نمود آن در نمرات قابل قبول دانشگاه‌ها مشخص می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: البته این گزارش مربوط به 6 ماهه نخست امسال است و تا پایان سال قطعاً تغییر خواهد کرد؛ رصدها باید منطقی باشد که تنها در تعدادی از دانشگاه‌ها رعایت شده و در شمار بیشتری از هیچ منطقی پیروی نمی‌کند؛ در برخی موارد نظیر پیشبرد 21 خوابگاه استاندارد دانشجویی نیز تعلل از جانب معاونان فرهنگی بوده است که نمره منفی در برنامه عملیاتی آن دانشگاه لحاظ می شود.

قائم مقام معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به این که در نامه ای به روسای دانشگاه‌ها از آنها خواسته ایم از مسئولان پایش برنامه عملیاتی در معاونت های فرهنگی و دانشجویی قدردانی شود، گفت: وظیفه مسئولان پایش انجام فعالیت نیست بلکه وظایف آنان رصد و ثبت فعالیت‌های صورت گرفته در سامانه برنامه عملیاتی است و پایش‌گران در مواردی که دانشگاه فعالیتی نکرده است پاسخگو نیستند بلکه آنها در مواردی که فعالیتی صورت گرفته و مستندات آن در سامانه برنامه عملیاتی به ثبت نرسیده است، مسئول هستند.

وی همچنین از صدور حکم پایش‌گران برنامه عملیاتی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: مسئولان پایش در ستاد و دانشگاه‌ها پس از ابلاغ این احکام از جایگاه مطالبه گرایانه بهتری برخوردار خواهند شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی

شعار «انسان سالم؛ محور توسعه پایدار» یکی از موضوعاتی است که در تدوین سیاست های کلی برنامه پنجم توسعه در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد توجه قرار گرفته است. اهمیت این موضوع این است که از این پس تمام برنامه ها و سیاست های کشور در این مدت 5 سال که در کشور مصوب و اجرایی باشد، باید تحت تاثیر این شعار محوری باشد و سلامت مردم و نقش انسان سالم در توسعه کشور مد نظر قرار گیرد و این، موضوع مهمی در کشور محسوب می شود. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مسئول "تأمین سلامت مردم" در تحقق این هدف مصمم بوده و تمام توان خود را برای تحقق آن بسیج خواهد کرد. یکی از حقوق اساسی مردم دانستن و آگاهی است، آن هم در عصر ارتباطات و جامعه اطلاعاتی که بر اساس آگاهی و دانایی استوار است. بدیهی است در این میان، آگاهی دادن و اطلاع رسانی به مردم در زمینه سلامتی و بهداشت، اولی تر و ابتدایی ترین حق مردم خواهد بود. روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای مأموریت سازمانی خود، همواره تمام توان خود را در امر اطلاع رسانی صحیح و شفاف به مردم به کار گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | بهداشت و درمان