اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950823181685793

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:

مراقبت از سابقه تمدنی ایران الزامی است

کد: 13950823181685793

https://goo.gl/uPGd3P

، تهران , (اخبار رسمی): سیاست های دولت تدبیر و امید در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تحرک و نگاه خلاقانه پیگیری می شود.

مراقبت از سابقه تمدنی ایران الزامی است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان  میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری، زهرا احمدی پور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با  تاکید بر این موضوع گفت باید از هر آنچه که مربوط به سابقه تمدنی این سرزمین است مراقبت کنیم چراکه ما در دنیا با این سابقه تمدنی شناخته می شویم.

معاون رئیس جمهور که  امروز در مراسم معارفه اش به عنوان معاون رئیس جمهوری سخن می گفت، ادامه داد: از رئیس جمهور تشکر می کنم که به من اعتماد کردند و این مسئولیت ملی را به بنده سپردند، امیدوارم شایسته این اعتماد باشم و با توجه به ظرفیتهایی که وجود دارد در پیشبرد اهداف دولت تدبیر و امید در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عملکرد موفقی داشته باشم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: همچنین از همه همکاران سازمان و مسعودسلطانی فر به دلیل تلاشها و پیگیری هایی که طی سه سال گذشته داشته اند تشکر می کنم، امروز سازمان در شرایط و فضا مناسب تری برای مدیریت قرار دارد.

مراسم  معارفه زهرا احمیدپور امروزبا حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان، شهیندخت مولاوردی معارئیس جمهور در امور زنان و خانواده، مدیران و معاونین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و فعالان و صاحبنظران هر سه حوزه، در سالن آمفی تئاتر این سازمان برگزار شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری

گردشگری در سرزمین ایران از پیشینه‌های چند هزار ساله برخوردار است. در تمامی دوران باستان، تا قبل از اسلام مستندات تاریخی حکایت از گسترش شهرها، راه‌ها و اقامتگاه‌ها در سرزمین پهناور ایران دارد. آثار مکتوب‌ بر جای مانده حاکی از سفر یونانیان و رومیان به ایران است، اگرچه از سیاحانی که قبل از اسلام به ایران سفر کرده‌اند اطلاع دقیقی در دست نیست. در قرون اولیه پس از اسلام، بعد از پشت سر نهادن یک دوره بحرانی، رویکرد ادبی، فرهنگی و علمی در ایران آغاز شد و از رونقی بی‌نظیر برخورداد گردید . شاعران و نویسندگان به گشت و گذار در سرزمین اسلامی پرداختند که حاصل آن سفرنامه‌هایی بود که اکنون بر جای مانده و از خلال آنها می‌توان با جغرافیا، فرهنگ و تمدن آن روزگار آشنا شد. از جمله معروفترین این جهانگردان می‌توان به ناصرخسرو قبادیانی شاعر، فیلسوف و سفرنامه‌نویس قرن پنجم اشاره کرد. از سوی دیگر به تدریج و به ویژه طی قرون هفتم به بعد جهانگردان غربی نیز در پی سفر به شرق و از جمله ایران برآمدند. در همان دوران اقامتگاه‌هایی در ایران تأسیس شد که بسیاری از آنها همچنان بر جای مانده است. ایران در دوران صفویه و علی‌الخصوص در دوره شاه عباس اول به عنوان کشوری جذاب نظر بسیاری از جهانگردان اروپایی را به خود جلب کرد. به همین دلیل می‌توان دوره سلطنت شاه عباس اول تا انقراض سلسله صفوی را یکی از مهمترین ادوار توسعه جهانگردی در ایران به حساب آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی