اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950823182255638

آی تی بستر راهبردی برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز

کد: 13950823182255638

https://goo.gl/Nr1Xoc

، تهران , (اخبار رسمی): حمیدرضا دهقانی‌نیا مدیرکل فناوری و اطلاعات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گفت: فناوری اطلاعات و فناوری اطلاعات و ارتباطات بستر مناسبی برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشور است.

آی تی بستر راهبردی برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز،  حمیدرضا دهقانی‌نیا مدیرکل فناوری و اطلاعات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت: کاهش 10 میلیاردی قاچاق در کشور از دستاوردهای این تلاشهاست.
وی اظهار داشت : این اقدام و عمل در بحث مبارزه با قاچاق کالا باعث افزایش ریسک و خطرپذیری در این حوزه شده که دلیل اصلی کوچ قاچاق از فضای واقعی به فضای مجازی است.
مدیرکل فناوری و اطلاعات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: سامانه های الکترونیکی ابزاری هستند که براساس بسترهای سایبری (فضای مجازی) می توانند به شفافیت فرآیند کسب و کار کلان کشور در حوزه تجارت (واردات، صادرات و ترانزیت) کمک شایانی کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه فناوری اطلاعات و فناوری اطلاعات و ارتباطات بستر مبارزه با قاچاق کالا و ارز است، افزود: ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به همین دلیل در جهت ایجاد نهادی تحت عنوان اداره کل مبارزه با قاچاق در فضای مجازی در این ساختار اهتمام و ابزارهای قانونی نیز در این بستر تعریف شده است.
اسفندیار اختیاری رئیس کمیته علوم، تحقیقات و فناوری کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی هم تصریح کرد: فضای مجازی در کشور در حال گسترش و در عین حال بسترهای لازم حقوقی و قانونی برای این فضا در جامعه به خوبی فراهم و کمبود قانون در این زمینه وجود ندارد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه قانون تجارت الکترونیک در قالب 81 ماده سال 1382 در مجلس شورای اسلامی مصوب شده است، گفت : وزارت بازرگانی وقت در سال 1388 آئین نامه های قانون مزبور را تنظیم و تدوین کرده است.
اختیاری درباره اینکه آیا این قانون بطور دقیق و صحیح در جامعه اجرا می شود ، اظهار داشت : جواب این پرسش منفی است زیرا افراد زیادی برای ارائه کالاهای قاچاق از بستر فضای مجازی و تجارت الکترونیک به صورت غیر قانونی استفاده می کنند.
بنابر این گزارش نظام اقتصادی کشور برای دستیابی به شرایط مطلوب، سالم و همچنین تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی نیازمند تحول اساسی در عرصه های مختلف است. مهار و ریشه کن کردن مفاسد اقتصادی و اداری از جمله مهار پدیده شوم قاچاق کالا و ارز یکی از گام های اصلی و حیاتی است.
میزان بزرگی ، فراوانی و دربرگیری پدیده قاچاق کالا و ارز در یک نظام اقتصادی شاخص مهمی برای سنجش وضعیت موجود و شرایط پیشروی اقتصاد یک جامعه و کشور است.
تحول در نظام اقتصادی نیازمند فراهم کردن بسترهای سیاسی، حقوقی، اقتصادی، فرهنگی و نهادی و سازوکارهایست تا براساس آن بازیگران حاضر در عرصه اقتصادی اعم از تولید کنندگان، توزیع کنندگان، فناوران و مصرف کنندگان بتوانند با اعتماد و امنیت هرچه بیشتر تصمیم گیری، برنامه ریزی و اقدام کنند.
اهتمام به فرامین مقام معظم رهبری و تاکید قانون مبنی بر مبارزه همه جانبه و پایدار با پدیده قاچاق کالا و ارز در جامعه امری ضروری به نظر می رسد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز

با صدور فرمان رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) ابتدا دفتر این کانون در محل وزارت کشور تشکیل و پس از آن در سال 1383 در قالب یک ستاد زیرمجموعه نهاد ریاست جمهوری فعالیت خود را گسترش داد. در سال 1383، محمدباقر قالیباف با حکم رییس جمهوری به عنوان رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز منصوب شد. پس از وی در آبان‌ماه سال 1384، محمدرضا نقدی، ریاست ستاد را عهده‌دار شد. سپس در تیرماه سال 1386، غلامحسین الهام، جایگزین نقدی شد و پس از الهام در اواخر آذرماه 1388، سعید مرتضوی و پس از وی در تیرماه سال 1391، فداحسین مالکی به ریاست ستاد رسید. در مهرماه سال 1392، با حکم حسن روحانی، رییس محترم جمهوری، حبیب‌الله حقیقی به عنوان رییس ستاد مرکزی مبارزه باقاچاق کالا و ارز انتخاب شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]