اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950824182685699

باید ها و نیاید های مدارس استعداد درخشان

کد: 13950824182685699

https://goo.gl/86TYHm

، تهران , (اخبار رسمی): رعایت استانداردهای لازم برای مدارس استعدادهای درخشان لازم و ضروری است .

باید ها و نیاید های مدارس استعداد درخشان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ،حسین شجاعی، رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان با اعلام این خبر گفت : گزینش مناسب، فضای فیزیکی ایده آل ، محتوای متنوع و خوب ، معلمان دارای شرایط عالی برای آموزش و مدیریت مطلوب از مهمترین ویژگیهای است که برای توسعه مدارس تیزهوشان در سازمان مرکزی مورد نظراست.

وی افزود:با هدف جلوگیری از گسترش بی رویه مدارس استعدادهای درخشان در استان های کشور شرایط خاصی برای  جذب دانش آموزان با آمار محدود همه ساله برنامه ریزی می شود.

شجاعی ادامه داد:رعایت استانداردهای لازم برای مدارس استعدادهای درخشان لازم و ضروری است ،شرایط برای دانش آموزان درحال تحصیل تسهیل شده و بخشنامه های گذشته به گونه ای تغییر کرده تا منجر به خروج دانش آموزان نشودمگر در صورتی که ورود دانش آموز به سایر مدارس باعث پیشرفت در تحصیل شود

او همچنین به دوفعالیت دیگر حوزه استعدادهای درخشان اشاره کرد و جشنواره جوان خوارزمی وبرگزاری المپیادهای علمی را از مصوبات هیأت امنای مرکز عنوان کرد وتصریح کرد: جشنواره جوان خوارزمی در 16رشته  دانش آموزان مستعد را شناسایی می کند و زمینه رابرای رشد متناسب با توانمندی آنها فراهم می کند.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان افزود :کلیت فعالیت طرح "شهاب" روی شناسایی دانش آموزان است و در چشم انداز 1404این طرح در همه مدارس و مقاطع تحصیلی اجرا می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران مسئول امور آموزشی کودکان و نوجوانان است. این وزارت خانه از سال 1343 که از وزارت فرهنگ جدا شد، مسولیت آموزش عالی (دانشگاه ها) را هم عهده دار بود،اما پس از تشکیل وزارت علوم ، برای ادارهٔ امور دانشگاه‌ها و امور پژوهشی در سطوح عالی وزارت آموزش و پرورش وظیفه آموزش رایگان همه افراد را در مقاطع دبستان، دوره اول متوسطه، دوره دوم متوسطه و همچنین اداره دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلم و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را به عهده دارد. علی اصغر فانی وزیر کنونی آموزش و پرورش است. او دوازدهمین وزیر آموزش و پرورش پس از انقلاب است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش