اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950824183376127

با حضور ابوالفضل ورمزیار و فرزانه معصومیان

اولین کارگاه "مقتل خوانی"در ارسباران برگزار می شود

کد: 13950824183376127

https://goo.gl/TbAaxz

، تهران , (اخبار رسمی): اولین کارگاه "مقتل خوانی"با هدف ترویج فرهنگ عاشورایی و حفظ آئین های مذهبی چهارشنبه 26 آبان ساعت 9 تا 17 در فرهنگ سرای ارسباران برگزار می شود .

اولین کارگاه "مقتل خوانی"در ارسباران برگزار می شود

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی فرهنگ سرای ارسباران، شرکت کنندگان در این کارگاه با حضور "استاد ابوالفضل ورمزیار" دوره لحن وصوت و فن بیان را با حضور فرزانه السادات معصومیان آموزش می بینند .

در این کارگاه یک روزه ، تاریخ مستند عاشورا ، رخدادهای مذهبی و تاریخی آن دوران، شیوه نگارش مقتل با زبان نو ، اصول هنری و زیبایی شناختی مقتل خوانی و روش های نوین مقتل خوانی را نیز بررسی می شود . 

کلمه" مقتل" به معنای جای کشتن و زمینی که در آنجا کسی کشته شده باشد و در مورد کتاب هایی با داستان یک حادثه خونین و شرح  قتل شخصیتی به کار می رود که در میان مقتل ها مقتل امام سوم شیعیان امام حسین (ع) و واقعه کربلا بیشتر مورد توجه قرار دارد.

مقتل خوانی، خواندن از روی کتاب‎های "مقتل" است ؛کاری که قبلا به جای مداحی انجام می‎شد و حالا جایش را روضه‎خوانی، یعنی خواندن از روی یک مقتل خاص (کتاب روضه الشهداء) گرفته شده است.

گفتنی است اولین دوره مسابقه " مقتل خوانی " نیز با هدف ارتقای انگیزه " متن خوانی" و" کتاب خوانی" در حوزه های مذهبی و آیینی و کاهش انحراف در انتقال پیام های واقعی به خصوص نسل امروز در فرهنگ سرای ارسباران برگزار خواهد شد .

 علاقه مندان برای حضور در این کارگاه و کسب اطلاعات بیشتر می توانند به فرهنگ سرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی، سیدخندان، خ جلفا مراجعه و یا با شماره های 20-22872818 تماس بگیرند .

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فرهنگسرای ارسباران

فرهنگسرای ارسباران یکی از کانون‌های فرهنگی تهران به حساب می‌آید که همه روزه برنامه‌های متنوع هنری، ادبی، علمی، آموزشی و ... در آن برگزار می‌شود. این فرهنگسرا که جزو یکی از مهم‌ترین فرهنگسراهای تهران است، در جنوب شرق منطقه سه واقع شده و با مناطق چهار و هفت شهرداری تهران هم‌جوار است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سینما و تئاتر