اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950825183745793

آلمانی ها در پایتخت چهار طاقی ها

کد: 13950825183745793

https://goo.gl/yPUvzL

، تهران , (اخبار رسمی): 21 نفر از گردشگران آلمانی به فراشبند ، پایتخت چهارطاقی های رفتند.

آلمانی ها در پایتخت چهار طاقی ها

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مرتضی کشاورز، رئیس اداره میراث فرهنگی فراشبند با اعلام این خبر ،گفت: گروهی از پزشکان، روانشناسان، تجار و مشاوران گفتار درمانی آلمانی که از شهرهای مونیخ، فرانکفورت، سنت وندل جاذبه های گردشگری عشایری و نخلستان های فراشبند را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کرده بودند پس از اقامت شبانه در کمپ عشایری و تجربه عینی زندگی ایلی و صرف غذاهای بومی و محلی و آشنایی با صنایع دستی و خوراک سنتی از نخلستان های خرمای مرغوب زاهدی فراشبند بازدید کردند.
وی افزود : فراشبند با داشتن بیش از سه هزار هکتار نخلستان و 38 نوع خرما و خرمای مرغوب زاهدی معروف به قصب یکی از قطب های تولید این نوع خرما در کشور می باشد که از این قابلیت و تمایل گردشگران بویژه خارجی ها می توان به عنوان جاذبه گردشگری بهره برد.
 فراشبند واقع در جنوب غربی استان فارس در فاصله 170 کیلومتری شیراز با دارا بودن بیش از 25 چهارطاقی به عنوان پایتخت چهارطاقی ها شناخته می شود. .

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری

گردشگری در سرزمین ایران از پیشینه‌های چند هزار ساله برخوردار است. در تمامی دوران باستان، تا قبل از اسلام مستندات تاریخی حکایت از گسترش شهرها، راه‌ها و اقامتگاه‌ها در سرزمین پهناور ایران دارد. آثار مکتوب‌ بر جای مانده حاکی از سفر یونانیان و رومیان به ایران است، اگرچه از سیاحانی که قبل از اسلام به ایران سفر کرده‌اند اطلاع دقیقی در دست نیست. در قرون اولیه پس از اسلام، بعد از پشت سر نهادن یک دوره بحرانی، رویکرد ادبی، فرهنگی و علمی در ایران آغاز شد و از رونقی بی‌نظیر برخورداد گردید . شاعران و نویسندگان به گشت و گذار در سرزمین اسلامی پرداختند که حاصل آن سفرنامه‌هایی بود که اکنون بر جای مانده و از خلال آنها می‌توان با جغرافیا، فرهنگ و تمدن آن روزگار آشنا شد. از جمله معروفترین این جهانگردان می‌توان به ناصرخسرو قبادیانی شاعر، فیلسوف و سفرنامه‌نویس قرن پنجم اشاره کرد. از سوی دیگر به تدریج و به ویژه طی قرون هفتم به بعد جهانگردان غربی نیز در پی سفر به شرق و از جمله ایران برآمدند. در همان دوران اقامتگاه‌هایی در ایران تأسیس شد که بسیاری از آنها همچنان بر جای مانده است. ایران در دوران صفویه و علی‌الخصوص در دوره شاه عباس اول به عنوان کشوری جذاب نظر بسیاری از جهانگردان اروپایی را به خود جلب کرد. به همین دلیل می‌توان دوره سلطنت شاه عباس اول تا انقراض سلسله صفوی را یکی از مهمترین ادوار توسعه جهانگردی در ایران به حساب آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی