اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950825183755793

استان یزد کانون توجه رسانه های گردشگری خارجی

کد: 13950825183755793

https://goo.gl/MHIXdP

، تهران , (اخبار رسمی): وجود جاذبه های گردشگری، تاریخی، فرهنگی و مذهبی و نیز تنوع اقلیمی در استان به دلیل استقرار در دوزیست کره بیابانی ـ کوهستانی قابلیت بالایی به توسعه صنعت گردشگری استان یزد داده است

استان یزد کانون توجه رسانه های گردشگری خارجی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری،مصطفی فاطمی ،سرپرست اداره کل میراث فرهنگی یزد با تاکید بر این موضوع گفت: تبلیغات رسانه ای یکی از پایه های اساسی و بنیادین برای تبلیغات می باشد و در این راستا صدور مجوز برای رسانه ها و گروه های خبری رسانه ها و نشریات  معتبر خارجی می تواند مثمر ثمر باشد که این امر به صورت تورهای آشناسازی و یا صدور مجوز های گروهی برای برنامه سازی رسانه های خارجی متقاضی با هماهنگی های لازم انجام می پذیرد . 
وی خاطرنشان ساخت: استان یزد به عنوان استانی با جاذبه های منحصر بفرد تاریخی و جهانی و یا در آستانه جهانی شدن، نظیر  بادگیرها، باغهای ایرانی دولت آباد یزد و پهلوان پور مهریز ، قنوات زارچ و حسن آباد مشیر و بافت منحصر بفرد تاریخی شهر یزد در سالهای اخیر به ویژه در سال 1395 در  کانون توجهات رسانه های خارجی گردشگری قرار گرفته به طوری که از ابتدای سالجاری تاکنون گروه های خبری و فیلمبرداری خارجی گوناگونی از استان یزد دیدن کرده اند.
کانال پنج تلویزیون فرانسه، گروه فیلمبرداری پروژه صلح در جاده ابریشم از کانادا، اساتید و اصحاب رسانه ترکیه، گروه خبری ARD، مجله خبری واگابوند از سوئد، گروه خبری تیما از انگلستان، گروه خبری خبرنگاران مجله سویسیAnnabelle ، گروه مستندساز ایتالیایی از موسسه پانداتاریا، گروه سی و شش نفری فعالان رسانه ای کشور چین و نیز همکارای با واحد برون مرزی PressTV و Hispan TV  و .... از جمله گروه هایی هستند که در سال جاری به استان یزد سفر کرده و نسبت به تهیه عکس، فیلم و گزارش از جاذبه های گردشگری تاریخی شهرهای یزد، میبد و ابرکوه اقدام کرده اند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری

گردشگری در سرزمین ایران از پیشینه‌های چند هزار ساله برخوردار است. در تمامی دوران باستان، تا قبل از اسلام مستندات تاریخی حکایت از گسترش شهرها، راه‌ها و اقامتگاه‌ها در سرزمین پهناور ایران دارد. آثار مکتوب‌ بر جای مانده حاکی از سفر یونانیان و رومیان به ایران است، اگرچه از سیاحانی که قبل از اسلام به ایران سفر کرده‌اند اطلاع دقیقی در دست نیست. در قرون اولیه پس از اسلام، بعد از پشت سر نهادن یک دوره بحرانی، رویکرد ادبی، فرهنگی و علمی در ایران آغاز شد و از رونقی بی‌نظیر برخورداد گردید . شاعران و نویسندگان به گشت و گذار در سرزمین اسلامی پرداختند که حاصل آن سفرنامه‌هایی بود که اکنون بر جای مانده و از خلال آنها می‌توان با جغرافیا، فرهنگ و تمدن آن روزگار آشنا شد. از جمله معروفترین این جهانگردان می‌توان به ناصرخسرو قبادیانی شاعر، فیلسوف و سفرنامه‌نویس قرن پنجم اشاره کرد. از سوی دیگر به تدریج و به ویژه طی قرون هفتم به بعد جهانگردان غربی نیز در پی سفر به شرق و از جمله ایران برآمدند. در همان دوران اقامتگاه‌هایی در ایران تأسیس شد که بسیاری از آنها همچنان بر جای مانده است. ایران در دوران صفویه و علی‌الخصوص در دوره شاه عباس اول به عنوان کشوری جذاب نظر بسیاری از جهانگردان اروپایی را به خود جلب کرد. به همین دلیل می‌توان دوره سلطنت شاه عباس اول تا انقراض سلسله صفوی را یکی از مهمترین ادوار توسعه جهانگردی در ایران به حساب آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی