اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950826184705793

بررسی "سیر تحول خط نستعلیق از آغاز تا معاصر"

کد: 13950826184705793

https://goo.gl/SBaZB5

، تهران , (اخبار رسمی): هشتمین نشست تخصصی خوشنویسی نستعلیق موزه خط و کتابت میرعماد فردا در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برگزار می شود.

بررسی "سیر تحول خط نستعلیق از آغاز تا معاصر"

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مدرس این نشست محمد صادق احد پور استاد انجمن خوشنویسان  ایران خواهد بود و پیرامون "سیر تحول خط نستعلیق از آغاز تا معاصر" گفتگو خواهد شد.

 محمد صادق احد پور، استاد انجمن خوشنویسان  ایران با مدارک  گواهینامه ممتاز 1366 ، فوق ممتاز 1385 ، مدرک استادی 1385 ، مدرک درجه یک هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 1388 ، و همچنین برگزیده ( مقام اول ) نمایشگاه بین المللی قرآن کریم 1385 ، مفتخر به خادمی قرآن کریم ( وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 1385) ، کارشناس دفتر نظارت بر نشر و ترجمه قرآن کریم ( وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 1385) ، و دارای لوح افتخار نخستین جشنواره خوشنویسی جهان اسلام 1375 می باشد.

احد پور تاکنون کتابت بخشی از شاهنامه فردوسی ( بزرگداشت هزاره فردوسی 1367 ) ، داستان زال و رودابه بر اساس شاهنامه نوشته دکتر جنیدی 1367 ، داستان رستم و افراسیاب بر اساس شاهنامه نوشته دکتر جنیدی 1368 ، مخزن الاسرار نظامی کنجوی 1369 ، شرف نامه نظامی گنجوی 1367 ، دیوان ملک الشعرای بهار ، اشعار منتخب شعرا در مدح حضرت ولی عصر (عج ) با مقدمه استاد محمود شاهرخی 1372 ، دیوان گنجینه الاسرار عمان سامانی 1374 ، قصاید حکیم سنایی غزنوی 1373 ، و نیز کتابت کامل قرآن کرم با ترجمه فارسی به سفارش شهرداری تهران 1378 ، کتابت رباعیات خیام 1383 ، زیارت شریفه جامعه کبیره با ترجمه 1385 ( وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ) ، و دعای کمیل با ترجمه 1385 ( وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) را در کارنامه خود دارد.

از فعالیتهای فرهنگی و هنری وی می توان به عناوین زیر اشاره کرد: دبیر اجرایی جشنواره خوشنویسی فجر (برگزار کننده ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران ) 1373و1374 ، شرکت در نمایشگاههای جمعی انجمن خوشنویسان ایران از سال 1367 تا کنون ، نمایشگاه انفرادی در کشور تانزانیا 1382 ، دبیر جشنواره بین المللی فجر( وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ) 1388.

یادآور می شود نشست مذکور ادامه سلسله نشستهای خوشنویسی موزه میرعماد است که به صورت یک جلسه در هر ماه با دعوت از صاحب نظران و اساتید خوشنویسی ایران برگزار میشود. شرکت در این جلسه برای  عموم آزاد است و پژوهشگران، هنرجویان و علاقمندان به هنر خوشنویسی می توانند جهت حضور در هشتمین نشست تخصصی خوشنویسی سال 1395 ، ساعت 14 پنجشنبه 27 آبان ماه در موزه خط و کتابت میرعماد در مجموعه سعدآباد حضور بهم رسانند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری

گردشگری در سرزمین ایران از پیشینه‌های چند هزار ساله برخوردار است. در تمامی دوران باستان، تا قبل از اسلام مستندات تاریخی حکایت از گسترش شهرها، راه‌ها و اقامتگاه‌ها در سرزمین پهناور ایران دارد. آثار مکتوب‌ بر جای مانده حاکی از سفر یونانیان و رومیان به ایران است، اگرچه از سیاحانی که قبل از اسلام به ایران سفر کرده‌اند اطلاع دقیقی در دست نیست. در قرون اولیه پس از اسلام، بعد از پشت سر نهادن یک دوره بحرانی، رویکرد ادبی، فرهنگی و علمی در ایران آغاز شد و از رونقی بی‌نظیر برخورداد گردید . شاعران و نویسندگان به گشت و گذار در سرزمین اسلامی پرداختند که حاصل آن سفرنامه‌هایی بود که اکنون بر جای مانده و از خلال آنها می‌توان با جغرافیا، فرهنگ و تمدن آن روزگار آشنا شد. از جمله معروفترین این جهانگردان می‌توان به ناصرخسرو قبادیانی شاعر، فیلسوف و سفرنامه‌نویس قرن پنجم اشاره کرد. از سوی دیگر به تدریج و به ویژه طی قرون هفتم به بعد جهانگردان غربی نیز در پی سفر به شرق و از جمله ایران برآمدند. در همان دوران اقامتگاه‌هایی در ایران تأسیس شد که بسیاری از آنها همچنان بر جای مانده است. ایران در دوران صفویه و علی‌الخصوص در دوره شاه عباس اول به عنوان کشوری جذاب نظر بسیاری از جهانگردان اروپایی را به خود جلب کرد. به همین دلیل می‌توان دوره سلطنت شاه عباس اول تا انقراض سلسله صفوی را یکی از مهمترین ادوار توسعه جهانگردی در ایران به حساب آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی