اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950826185166474

چگونه کتاب خود را به‌فروش برسانیم

8 راه عالی بازاریابی کتاب برای نویسندگان

کد: 13950826185166474

https://goo.gl/n5nNM1

، قم , (اخبار رسمی): فروش کتاب مانند سایر محصولات نیاز به بازاریابی دارد زیرا انتخاب برای مصرف کننده در میان انبوه کتاب های چاپ شده بسیار سخت شده است. اگر نویسنده هستید به جای اینکه منتظر بمانید تا ناشر اقدامی برای پرفروش شدن کتاب شما انجام دهد خودتان دست به کار شوید.

چگونه کتاب خود را بفروشیم؟

مهمترین قدم قبل از شروع بازاریابی کتاب و یافتن کانال های بازاریابی یافتن استراتژی مناسب است. کتاب شما چه مزایایی دارد که می توانید آن را معرفی کرده و مخاطب را به خرید آن ترغیب کنید.مخاطب شما کیست؟

به گزارش اخباررسمی به نقل از کتاب خوری، امروزه بازاریابی نقش بسیار مهمی در زندگی و کسب و کار ایفا می‌کند و فروش کتاب نیز مانند سایر محصولات نیاز به بازاریابی دارد.

انتخاب برای مصرف کننده در میان انبوه کتاب های چاپ شده و اطلاعات مجازی رایگانی که در اختیار او قرار می‌گیرد بسیار سخت شده است. اگر نویسنده هستید به جای اینکه منتظر این بمانید تا ناشر اقدامی برای پرفروش شدن کتاب شما انجام دهد خودتان دست به کار شوید.

راهکار زیر می‌تواند در این بازاریابی کتابتان به شما کمک کند.

بهترین زمان شروع برای بازاریابی کتاب، قبل از آغاز نوشتن است. شما میتوانید از طریق وبسایت خود یا شبکه های اجتماعی این اشتیاق را در مخاطب ایجاد کنید و او را در حال و هوای نوشتن و ساختار کتاب شریک کنید.البته اگر کتاب شما چاپ شده است، هنوز اقدامات زیر می تواند برای شما موثر واقع شود.

8 راه عالی بازاریابی کتاب برای نویسندگان

استراتژی
مهمترین قدم قبل از شروع بازاریابی کتاب و یافتن کانال های بازاریابی یافتن استراتژی مناسب است. پس وقت بگذارید و استراتژی بنویسید. نوشتن استراتژی کار سختی نیست. برای مثال بنویسید از چه کانالی میخواهید استفاه کنید. شبکه های اجتماعی؟ کدام شبکه؟ اینستاگرام، تلگرام یا فیسبوک یا … ؟ کتاب شما چه ویژگی ها و مزایایی دارد که می توانبد آن را معرفی کرده و مخاطب را به خرید آن ترغیب کنید.سن، جنس ، تحصیلات و ویژگی های دیگر مخاطب هدف کتاب شما چیست؟همه این ها و موارد دیگر می تواند به شما در داشتن یک استراتژی مناسب و کار در بازاریابی کتاب به شما کمک کند.

آموزش از شبکه های اجتماعی
این جمله بسیار تکراری شده است که  امروزه شبکه های اجتماعی نقش مهمی در سلایق افراد ایفا می کند، ولی از طرفی دیگر غیر قابل انکار هم هست. پس شما هم از شبکه های اجتماعی کمک بگیرید. اما باز هم می رسیم به استراتژی. برای حضور در شبکه های اجتماعی هم باید استراتژی داشته باشید. مرتب پست گذاشتن در شبکه های اجتماعی که حاوی متن و یا عکس کتاب باشد به صورت بی هدف سودی ندارد. امروزه فعالیت ناشران در شبکه های اجتماعی رو به افزایش است اما اکثرا مشاهده میشود جز مطالب تکراری و بدون استراتژی برنامه ای دیگر در کار نیست. نکته ی مهم دیگر این است که اگر میخواهید در چند شبکه ی اجتماعی حضور داشته باشید حتما مطالب هر کدام با دیگری تفاوت داشته باشد وگرنه مخاطب لزومی برای دنبال کردن آن ها نمی بیند.

انتشار مقاله در مجلات
مقاله بنویسید و مجلات منتشر کنید. در آخر مقاله هم منبع مقاله را کتاب خود معرفی کنید یادر قسمت معرفی خود بنویسید نویسنده کتاب….

انتشار رایگان قسمتی از کتاب
قسمتی از کتاب را به صورت PDF به صورت رایگان منتشر کنید.مثلا می توانید فصل اول را منتشر کنید. اینگونه مخاطب با کتاب شما بیشتر آشنا می شود و با اعتماد بیشتری کتاب را تهیه می کند. در ضمن اگر وبسایت داشته باشید میتوانید با این روش ایمیل مخاطب را نیز جمع آوری کنید. در ضمن سایت های بسیاری وجود دارند که کتاب های PDF را رایگان منتشر میکنند.با یک جستجوی ساده میتوانید آن ها را بیابید.

راه اندازی وب‌سایت شخصی
برای داشتن یک وبسایت شخصی خوب و حتی فروشگاه آنلاین برای فروش و بازاریابی کتاب لازم نیست هزینه زیادی صرف کنید.امروزه سیستم های مدیریت محتوای رایگان مانند وردپرس در اختیار شماست که کاربری بسیاری آسانی دارد و در ضمن آموزش های زیادی نیز موجود است. وبسایت راه اندازی کنید و در آن محتوای رایگان و مفید منتشر کنید. این راه یکی از بهترین راهها برای تبلیغ کتاب شماست.

معرفی کتاب در مجلات
نسخه ای از کتاب خود به همراه معرفی آن را برای مجلاتی که معرفی کتاب دارند بفرستید. ممکن است کتاب شما را معرفی کنند و یا حتی مقاله ای در مورد آن بنویسند.

در سمینار ها شرکت کنید
در سمینارها شرکت کنید و خود را نویسنده کتاب … معرفی کنید.

از بازاریابی ویدیویی بهره مند شوید
ویدیو هایی با موضوع مرتبط با کتاب تهیه کنید.در شبکه های اجتماعی ویدیویی منتشر کنید و حتی ذکر کنید که این ویدیو مخصوص خوانندگان کتاب … است و اطلاعات بیشتری میدهد.اگر ویدیو با ارزش و مفید باشد اینگونه مخاطب را کنجکاو میکنید کتاب شما را خریده و مطالعه کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کتاب خوری

وبسایت کتاب خوری در زمینه خرید و فروش کتاب، بازاریابی کتاب، آگهی کتاب فعالیت میکند. همچنین مجله کتاب خوری نیز در کنار وبسایت به منظور اطلاع رسانی و مطالب ادبی فرهنگی فعالیت میکند.(www.ketabkhori.ir/mag)

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نشریات و کتاب