اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950827185205730

سرپرست اورژانس کشور خبر داد

افزایش ماموریت های اورژانس در روزهای آلوده تهران

کد: 13950827185205730

https://goo.gl/ZEFa1h

، تهران , (اخبار رسمی): بیماران تنفسی در پی تشدید آلودگی هوا تهران 15درصد افزایش یافته اند.

افزایش ماموریت های اورژانس در روزهای آلوده تهران

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت ، پیرحسین کولیوند، سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور این خبر را اعلام کرد و درباره وضعیت مراجعات اورژانس تهران در پی تشدید آلودگی هوا، از افزایش 15 درصدی تماس‌ها با 115 در روزهای آلودگی هوا خبر داد و گفت: بر این اساس تعداد تماس‌ها با 115 از 9734 تماس در 20 آبان ماه به 12 هزار و 125 تماس در 25 آبان ماه رسیده است. در عین حال در روزهای آلودگی تهران با افزایش 10 درصدی ماموریت‌های اورژانس مواجه بودیم.

وی افزود: همچنین از روزهای 22 تا 24 آبان ماه شاهد افزایش 15 و هفت درصدی بیماران تنفسی و قلبی نسبت به روزهای قبل از آلودگی بودیم. به طوریکه تعداد بیماران تنفسی از روزهای 19 تا 21 آبان ماه و قبل از آلودگی 290 نفر بود که این تعداد در روزهای 22 تا 24 به 335 نفر افزایش یافت. همچنین 600 بیمار قلبی در روزهای قبل از آلودگی داشتیم که تعدادشان در پی تشدید آلودگی تهران به 640 نفر افزایش پیدا کرد.

کولیوند درباره تمهیدات اورژانس به دنبال آلودگی هوای پایتخت گفت: اورژانس تهران تیم‌هایش را در 31 نقطه پایتخت مستقر کرده و علاوه بر پایگاه‌های شهری موجود، هشت دستگاه آمبولانس در میادین و راه‌های اصلی پایتخت مستقر شدند.

وی همچنین اظهار کرد: در عین حال 23 موتور آمبولانس نیز در سطح شهر تهران در گردش هستند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی

شعار «انسان سالم؛ محور توسعه پایدار» یکی از موضوعاتی است که در تدوین سیاست های کلی برنامه پنجم توسعه در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد توجه قرار گرفته است. اهمیت این موضوع این است که از این پس تمام برنامه ها و سیاست های کشور در این مدت 5 سال که در کشور مصوب و اجرایی باشد، باید تحت تاثیر این شعار محوری باشد و سلامت مردم و نقش انسان سالم در توسعه کشور مد نظر قرار گیرد و این، موضوع مهمی در کشور محسوب می شود. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مسئول "تأمین سلامت مردم" در تحقق این هدف مصمم بوده و تمام توان خود را برای تحقق آن بسیج خواهد کرد. یکی از حقوق اساسی مردم دانستن و آگاهی است، آن هم در عصر ارتباطات و جامعه اطلاعاتی که بر اساس آگاهی و دانایی استوار است. بدیهی است در این میان، آگاهی دادن و اطلاع رسانی به مردم در زمینه سلامتی و بهداشت، اولی تر و ابتدایی ترین حق مردم خواهد بود. روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای مأموریت سازمانی خود، همواره تمام توان خود را در امر اطلاع رسانی صحیح و شفاف به مردم به کار گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | محیط زیست