اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950827185295807

جمعیت سالمند، نشان دهنده بهبود وضعیت جامعه است

کد: 13950827185295807

https://goo.gl/jH2zlb

، تهران , (اخبار رسمی): سالمندی جمعیت یک موفقیت در کشور است ونشان از بهبود وضعیت کلی جامعه و افزایش امید به زندگی دارد.

جمعیت سالمند، نشان دهنده بهبود وضعیت جامعه است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی  صندوق بازنشستگی کشوری،  مهین السادات عظیمی ،رئیس اداره سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام این خبر گفت: هرگاه سخن از جمعیت سالمند کشور به میان می آید، به شکل یک مشکل و معضل مطرح می شود، در حالیکه وجود جمعیت سالمند در کشور باید یک موفقیت محسوب شود.
وی با بیان اینکه بر اساس سرشماری سال 90 میانگین افزایش امید به زندگی در کشور 74 سال است، تصریح کرد: پیش بینی می شود در سرشماری امسال، این میزان از امید به زندگی افزایش یابد.
عظیمی با بیان اینکه پیش بینی شده که تا 14 سال آینده جمعیت سالمندی ایران به 14 درصد افزایش یابد، گفت: همچنین جمعیت سالمندی تا 34 سال آینده به 31 درصد خواهد رسید به طوری که از هر سه نفر، یک نفر سالمند هستند.
رئیس اداره سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: بر اساس پیش بینی ها، جمعیت سالمندی در ایران از میانگین جمعیت سالمندی در دنیا بالاتر خواهد بود.
عظیمی با اشاره به اینکه در زمینه سالمندی جمعیت، باید به دو واقعیت توجه شود، تصریح کرد: نخست اینکه سالخوردگی تنها مربوط به ایران نیست؛ دوم اینکه در چرخه تاریخ بشر، زمانی می رسد که درصد رشد جمعیت سالمندی کاهش می یابد.
وی با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی آینده نگر برای سالمندان، ادامه داد: در آینده با سالمندان 80 سال و بالاتر مواجه خواهیم شد، بنابراین نیاز است تا به برنامه ریزی آینده نگر در این زمینه توجه شود.
عظیمی، ارتقاء کیفیت زندگی و حفظ استقلال را دو هدف در دوران سالمندی عنوان کرد و افزود: ما به دنبال ایجاد سالمندی فعال در کشور هستیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

صندوق بازنشستگی کشوری

پس از تصویب قانون استخدام کشوری در تاریخ 31/3/1345 به موجب ماده 70 قانون مزبور اداره کل بازنشستگی با کلیه دارائی و موجودی صندوق بازنشستگی و اسناد و اوراق و بودجه وتعهدات خود از وزارت دارائی منتزع و تابع سازمان اموراداری واستخدامی کشور گردید و براساس اصلاحیه ماده مذکور از اول سال 1354 صندوق بازنشستگی کشوری به صورت موسسه ای مستقل وابسته به سازمان اموراداری و استخدامی کشور تشکیل گردید . با ادغام سازمانهای اموراداری و استخدامی کشور و برنامه وبودجه در تاریخ 11/12/1378و تشکیل سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ، صندوق بازنشستگی کشوری نیز یکی از موسسات تابعه این سازمان شد ، با تصویب قانون نظام جامع رفاه وتامین اجتماعی در تاریخ 21/2/1383 و به موجب تبصره 2 ماده 17 این قانون ، صندوق بازنشستگی کشوری از سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور منتزع و تابع وزارت رفاه وتامین اجتماعی گردید و توسط صندوق بازنشستگی کشوری اداره می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | شهر و جامعه