اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950827185305807

استراتژی های جهانی برای سلامت و سالمندی

کد: 13950827185305807

https://goo.gl/EptwHV

، تهران , (اخبار رسمی): استراتژی جهانی سلامت و سالمندی، با چشم اندازی پنج ساله، تدوین شده تا به افزایش توانمندی های فردی و حمایت گسترده از سلامتِ سالمندی در جوامع بشری، کمک کند.

استراتژی های جهانی برای سلامت و سالمندی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی  صندوق بازنشستگی کشوری ، جمعیت جهان به سرعت درحال پیرشدن است و سرعت این تغییرات در کشورهایی با درآمد کم و متوسط بیشتر است؛ براین اساس، مجمع بهداشت جهانی در سال 2014 میلادی استراتژی ها و برنامه عمل جهانی در زمینه سلامت و سلامندی را ارائه کرد که پس از بررسی در هیات اجرایی، در مِی (اردیبهشت) 2016 میلادی و در شصت و نهمین مجمع بهداشت جهانی به تصویب رسید.
استراتژی جهانی سلامت و سالمندی، چارچوب مناسبی برای کشورهای مختلف درنظر گرفته است. برای دستیابی به چشم انداز مطلوب و حرکت به سوی یک زندگی سالم و طولانی، سازمان بهداشت جهانی در سال های اخیر، تلاش های فروان و شایسته ای انجام داده است.
استراتژی جهانی سلامت و سالمندی، با چشم اندازی پنج ساله برای سال های 2016 تا 2020 میلادی، تدوین شده است که توجه به حداکثر توانایی های عملکردی هر فرد در مدت زمان مورد نظر و حمایت گسترده از سلامتِ سالمندی پس از آن و در فاصله زمانی 2020 تا 2030 میلادی از جمله اهداف کلان آن است.
این استراتژی بر تامین پنج هدف استراتژیک شامل متعهد بودن به اقدامات سلامت سالمندی در هرکشور، ایجاد محیط های دوستدار سالمندان، همسویی سیستم های بهداشتی با نیازهای سالمندان، توسعه سیستم های پایدار مانند موسسات، انجمن ها و نهادهای مختلف برای ارائه مراقبت های طولانی مدت و افزایش رسیدگی به سلامت سالمندان، نیز تاکید دارد.
رعایت بهداشت عمومی همه جانبه در سلامت سالمندان بسیار ضروری است. اگرچه شکاف علمی گسترده ای در سراسر جهان وجود دارد، اما شواهد کلی برای عملیاتی کردن این استراتژی، حاکی از آن است که هر کشوری می تواند با درنظر گرفتن شرایط موجود، این استراتژی را اجرایی کرده و در گسترش آن تلاش کند.
پیری جمعیت در جوامع بشری، نشان دهنده آن است که نظام سلامت نیازمند یک تحول اساسی است و همواره باید برسلامت و عملکرد سالمندان نظارت داشت. همچنین باید تاکید شود که استراتژی سلامت و سالمندی، باید در جامعه گسترش یابد.
حمایت های دولت ها در عملیاتی کردن این گونه استراتژی های کلان نقش بسزایی دارد. بنابراین، باید تغییرات اساسی در جوامع، نسبت به مسأله سالمندی صورت گیرد. اگرچه تمامی این اقدامات نیازمند تأمین منابع و سرمایه گذاری برای آینده است تا سالمندان بتوانند در آینده، زندگی آسوده تری داشته باشند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

صندوق بازنشستگی کشوری

پس از تصویب قانون استخدام کشوری در تاریخ 31/3/1345 به موجب ماده 70 قانون مزبور اداره کل بازنشستگی با کلیه دارائی و موجودی صندوق بازنشستگی و اسناد و اوراق و بودجه وتعهدات خود از وزارت دارائی منتزع و تابع سازمان اموراداری واستخدامی کشور گردید و براساس اصلاحیه ماده مذکور از اول سال 1354 صندوق بازنشستگی کشوری به صورت موسسه ای مستقل وابسته به سازمان اموراداری و استخدامی کشور تشکیل گردید . با ادغام سازمانهای اموراداری و استخدامی کشور و برنامه وبودجه در تاریخ 11/12/1378و تشکیل سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ، صندوق بازنشستگی کشوری نیز یکی از موسسات تابعه این سازمان شد ، با تصویب قانون نظام جامع رفاه وتامین اجتماعی در تاریخ 21/2/1383 و به موجب تبصره 2 ماده 17 این قانون ، صندوق بازنشستگی کشوری از سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور منتزع و تابع وزارت رفاه وتامین اجتماعی گردید و توسط صندوق بازنشستگی کشوری اداره می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]