اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950901186625699

در کمیسیون تلفیق مجلس تصویب شد

3 میلیارد دلار برای مقاوم سازی مدارس

کد: 13950901186625699

https://goo.gl/NUQIgI

، تهران , (اخبار رسمی): کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی 3 میلیارد دلار بودجه برای مقاوم‌سازی مدارس تصویب کرد.

3 میلیارد دلار برای مقاوم سازی مدارس

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مرتضی رئیسی، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اعلام این خبر گفت: کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در بررسی برنامه ششم توسعه، مصوبه ای داشت که در طول اجرای برنامه ششم، سه میلیارد دلار با تنوع منابع و از محل‌های مختلف برای مقاوم سازی و تخریب و بازسازی مدارس هزینه شود.

رئیسی گفت: امیدواریم این مصوبه در صحن علنی مجلس هم به تصویب برسد و پایان برنامه ششم پایان نگرانی آموزش و پرورش و خانواده ها در مورد مدارس نا امن باشد.

وی افزود: سازمان ملل اعلام کرده همه کشورها از تجربیات ایران در مقاوم سازی مدارس استفاده کنند و اگر این بودجه به تصویب برسد، جمهوری اسلامی ایران بیشتر مورد تقدیر بین المللی قرار می گیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: هرجا کار مقاوم سازی استاندارد انجام دادیم فضای آموزشی به یک فضای امن و پناهگاه برای شهروندان تبدیل شده است که نمونه آن را در حوادث طبیعی مختلف از جمله در زلزله ورزقان شاهد بودیم که با وجود تخریب همه زیرساختها، اماکن آموزشی منطقه سالم ماند و به محل اسکان، امداد و نجات و اورژانس تبدیل شد.

او در ادامه بیان اینکه آموزش و پرورش در جلب کمکهای مردمی بسیار خوب عمل کرده است،گفت: بزرگترین مجموعه خیریه کشور مربوط به خیرین مدرسه ساز است و هیچ کشوری در دنیا سراغ نداریم که این حجم از فضاهای آموزشی آن توسط خیرین ساخته شده باشد. آموزش و پرورش آماده واگذاری پروژه های نیمه کاره به خیرین است.

وی با اشاره به اینکه 2.5 میلیون دانش آموز ما در مدارس خیریه ساز مشغول تحصیل هستند، ادامه داد: این جمعیت دانش آموزی چندین برابر جمعیت بسیاری از کشورهای دنیا است.

وی اضافه کرد: براساس آخرین برآورد 10 درصد مدارس کشور تخریبی است و اگر بودجه داشتیم همین امروز تخریب می شد. همچنین 20 درصد مدارس کشور هم نیازمند مقاوم سازی و بهسازی است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران مسئول امور آموزشی کودکان و نوجوانان است. این وزارت خانه از سال 1343 که از وزارت فرهنگ جدا شد، مسولیت آموزش عالی (دانشگاه ها) را هم عهده دار بود،اما پس از تشکیل وزارت علوم ، برای ادارهٔ امور دانشگاه‌ها و امور پژوهشی در سطوح عالی وزارت آموزش و پرورش وظیفه آموزش رایگان همه افراد را در مقاطع دبستان، دوره اول متوسطه، دوره دوم متوسطه و همچنین اداره دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلم و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را به عهده دارد. علی اصغر فانی وزیر کنونی آموزش و پرورش است. او دوازدهمین وزیر آموزش و پرورش پس از انقلاب است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش