اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950902187495730

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت،خانواده و مدارس وزارت بهداشت خبر داد

آماده باش بهداشتی در مرز چزابه تا 15 روز آینده

کد: 13950902187495730

https://goo.gl/wA9eLR

، تهران , (اخبار رسمی): حضور گسترده خادمین بهداشتی اعم از کارشناسان بیماری های واگیر، سلامت محیط و کار، سلامت خانوده و جمعیت، شبکه بهداشت و درمان دشت آزادگان در مرز چزابه تا 15 روز بعد از اربعین ادامه خواهد داشت.

آماده باش بهداشتی در مرز چزابه تا 15 روز آینده

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت ،محمد اسماعیل مطلق ، مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت،این خبر را اعلام کرد و گفت: این طرح با حضور کارشناسان مراقب سلامت، بهورز و پزشک در  615نفر روز کار، 200 کارشناس بهداشت محیط، 40 نفرماما و 30 تیم پشتیبان به صورت شبانه روزی ادامه خواهد داشت.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت،خانواده و مدارس وزارت بهداشت بیان کرد: تهیه پمفلت های آموزشی، نصب بنر، توزیع 18 هزار رسانه آموزشی  ونصب استندهای آموزشی در سالن های ورودی و خروجی بخشی از این طرح است.

مطلق گفت: پرسنل بیماری ها به صورت شبانه روزی با غربالگری سندرمیک 152 هزار و 59 زائری که از عراق برگشته اند 1279 مورد سندرم شامل 820 سندروم شبه آنفلوآنزا، 252 سندروم اسهال آبکی، 6 سندروم اسهال خونی، 158 سندروم مسمومیت غذایی، 7 سندروم شدید تنفسی، 5 سندروم تب و علائم نورولوژیک،11 سندروم تب و علائم غیراختصاصی ، 20 سندروم سرفه مزمن را شناسایی  و 209 نمونه رکتال سواپ را انجام دادند.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت،خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به ارائه 540 خدمت اورژانس سرپایی و 10 خدمت بارداری و مامایی به زائران، گفت: صدور کارت بهداشت برای اعضای موکب ها، نظارت روزانه بر تهیه و توزیع موادغذایی 176 موکب، انجام کلرسنجی و کنترل کیفی از390 مخزن آب در موکب به تعداد 5300 مورد کلرسنجی و 480 مورد نمونه برداری آب آشامیدنی، معدوم سازی 3500 کیلوگرم مواد غذایی مشکوک، گندزدایی باکس های پسماند و سرویس های بهداشتی در 100 هزار متر مربع و آموزش 5000 زائر در خصوص مسائل بهداشتی بخش دیگری ازاقدامات در این حوزه بوده  است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی

شعار «انسان سالم؛ محور توسعه پایدار» یکی از موضوعاتی است که در تدوین سیاست های کلی برنامه پنجم توسعه در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد توجه قرار گرفته است. اهمیت این موضوع این است که از این پس تمام برنامه ها و سیاست های کشور در این مدت 5 سال که در کشور مصوب و اجرایی باشد، باید تحت تاثیر این شعار محوری باشد و سلامت مردم و نقش انسان سالم در توسعه کشور مد نظر قرار گیرد و این، موضوع مهمی در کشور محسوب می شود. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مسئول "تأمین سلامت مردم" در تحقق این هدف مصمم بوده و تمام توان خود را برای تحقق آن بسیج خواهد کرد. یکی از حقوق اساسی مردم دانستن و آگاهی است، آن هم در عصر ارتباطات و جامعه اطلاعاتی که بر اساس آگاهی و دانایی استوار است. بدیهی است در این میان، آگاهی دادن و اطلاع رسانی به مردم در زمینه سلامتی و بهداشت، اولی تر و ابتدایی ترین حق مردم خواهد بود. روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای مأموریت سازمانی خود، همواره تمام توان خود را در امر اطلاع رسانی صحیح و شفاف به مردم به کار گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]