اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950903188736099

یکی دیگر از باغات تهران به بوستان عمومی تبدیل می شود

بهره برداری از بوستان "باغ دامپزشکی" تا پایان سال

کد: 13950903188736099

https://goo.gl/BypMCD

، تهران , (اخبار رسمی): باغ دامپزشکی واقع درخیابان اسکندری جنوبی نرسیده به خیابان آذربایجان از جمله باغات شهر تهران است که توسط شهرداری تملک شده و در حال تبدیل به بوستان عمومی است .

بهره برداری از بوستان "باغ دامپزشکی" تا پایان سال

به گزارش اخبار رسمی به نقل از سازمان بوستان ها وفضای سبز شهرداری تهران ، علیمحمد مختاری در این زمینه می گوید: با توجه به کمبود سرانه فضای سبز در منطقه 11، باغ قدیمی موسوم به دامپزشکی به مساحت 2 هکتار در سال 1394 تملک شد و از دی ماه همان سال پروژه تبدیل آن به بوستان عمومی با حفظ درختان و بافت قدیمی و بهره گیری از سبک باغسازی ایرانی – اسلامی آغاز شد. ایده اصلی طرح باغ دامپزشکی از شیوه باغسازی ایرانی در دوره اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه منطقه 11 شهرداری دارای تراکم جمعیت نسبتاً بالایی بوده و کمبود فضاهای سبز و تفرجگاهی در آن محسوس میباشد، گفت: به همین دلیل ایجاد مکان های مناسب به منظور انجام فعالیت­های ورزشی و تفریحی برای گروه­های سنی مختلف، از جمله زمین ورزشی چند منظوره، زمین بازی خردسالان و کودکان با مجموعه وسایل بازی مناسب و استاندارد، محل ورزش همگانی و استقرار وسایل تندرستی و مسیر پیاده روی دور تا دور سایت در طراحی بوستان مد نظر قرار گرفت .

وی ادامه داد : ساختمان کوشک مرکزی، سردر اصلی شمالی و سردر شرقی، آب‌نماها، دیوار پیرامونی، سرویس بهداشتی، نمازخانه و مخزن آب جهت تامین آب آبیاری با آب غیر شرب از دیگر امکانات آن هستند .

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران ضمن اشاره به طرح مناسب سازی بوستان ها برای معلولین و جانبازان گرانقدر بیان نمود: ایجاد سطح شیب‌دار، همسطح‌سازی و رفع موانع فیزیکی، در نظر گرفتن سرویس‌های بهداشتی، مبلمان و پارکینگ ویژه معلولین، ایجاد مسیر مناسب برای جانبازان و معلولین عزیز، نصب علایم و تابلوهای راهنمای مسیر و.... از جمله اقدامات مناسب‌سازی در بوستان مذکور هستند.

 مهندس مختاری در پایان اضافه کرد: با عنایت به چهارچوب نظام کاشت در باغهای ایرانی و توجه به نوع گیاهان کاربردی آن، درسایت موردنظر ضمن حفظ درختان قدیمی، از انواع درختان و درختچه های سازگار با شرایط محیطی منطقه و بوته های دائمی و گلهای فصلی برای ایجاد سایه و منظر زیبا استفاده خواهد شد .

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران

سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران از قدیمی ترین سازمان های مدیریت شهری در تهران است و وظیفه نگهداری و توسعه فضای سبز شهر تهران را بر عهده دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]