اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950903188876581

اتحادیه صنف ساعت تهران خبر داد

رشته دانشگاهی برای ساعت راه اندازی می شود

کد: 13950903188876581

https://goo.gl/ae6T08

، تهران , (اخبار رسمی): کمتر از یک درصد ساعت های ورودی به کشور قاچاق است و متاسفانه ساعت تقلبی هم از گمرک به صورت قانونی و از طریق فرودگاه امام به کشور می‌آید.

رشته دانشگاهی برای ساعت راه اندازی می شود

به گزارش اخبار رسمی از روابط عمومی اتحادیه صنف ساعت تهران، علی رضا‌خانلو نایب رئیس اتحادیه صنف ساعت تهران درباره برخورد با کالای قاچاق اظهار کرد:دولت برای حمایت از تولید داخلی در کالاهایی مانند لوازم خانگی که در داخل کشور تولیدات داریم تعرفه گمرکی بالا می بندد اما چون ساعت در ایران تولید نمی شود گمرکی پایینی دارد و صنف ما چیزی به اسم قاچاق ندارد. 

وی در یک نشست خبری ادامه داد: با توجه به اینکه ساعت در کشور ما تولید نمی‌شود و تعرفه واردات آن پایین‌ است ورود غیرقانونی این محصول توجیهی برای واردکنندگان ندارد و تنها تعداد محدودی ساعت بدون پرداخت عوارض گمرکی و از طریق مسافران در چمدان به کشور می‌آید.

او افزود: برای مبارزه با کالای قاچاق در بخش ساعت هماهنگیهای لازم با اتاق اصناف، تعزیرات و بخشهای مرتبط به عمل آمده تا این طرح در صنف ما نیز به اجرا در آید.

رضا خانلو تصریح کرد: کالاهای تقلبی موجود در بازار ساعت وضعیت فروش برندهای بزرگ را نیز به مخاطره انداخته است که در این ارتباط باید اظهار داشت که مقصر اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت و گمرک است که اجازه ثبت سفارش کالاهای تقلبی را صادر و اجازه ورود آنها به کشور را می‌دهد.

وی گفت: آسیب کالاهای تقلبی برای مصرف‌کنندگان نیز به این شکل است که برخی از فروشندگان که اعتقاد مناسبی ندارند ساعتهای تقلبی را به جای ساعت اصل به مصرف‌کنندگان می‌فروشند و حقوق آنها را پایمال می‌کنند.

رئیس اتحادیه ساعت گفت: با گمرک و وزارت صنعت در حال تعامل هستیم تا از ورود کالای قاچاق به کشور جلوگیری به عمل آید.

وی همچنین با اشاره به  تولید ساعت ایران که منحصر به ساعت دیواری توسط چند تولیدکننده محصول است گفت: ماشین‌آلات و تکنولوژی تولید ساعتهای مچی در کشور را کسب نکرده‌ایم و  ماشین‌آلات ساعت‌سازی (ساعت مچی) تنها در کشور سوئیس و چین قرار دارد که قیمت نوع سوئیسی آن بسیار گرانقیمت است.

این مقام مسئول در خصوص ارزش واردات ساعت به کشور گفت: سالانه حدود 400 تا 500 هزار دلار ساعت به کشور وارد وارد می‌شود که 90 درصد آن ساعتهای مچی است و مابقی را ساعتهای رومیزی یا دیواری تشکیل می‌دهند.

خانلو یادآور شد که اگر گمرک جلوی ورود کالای قاچاق را بگیرد دیگر یک مورد کالای تقلبی در بازار مشاهده نمی‌شود و ما با کمک بخش دولتی امکان جمع‌آوری ساعت تقلبی از بازار را داریم.

وی همچنین در خصوص گرانقیمت‌ترین ساعتی که در ایران به فروش رسیده است گفت: این ساعت به قیمت 930 میلیون تومان 3 سال پیش معامله شد که دارای باگتهای برلیان و اجزای طلا بود. همچنین در مغازه‌های سطح شهر نیز گرانترین ساعت موجود 250 میلیون تومان است.

خانلو در پایان یادآور شد: به زودی دانشگاهی در بخش ساعت خواهیم داشت و شرایط تولید و تعمیر این کالا آموزش داده می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتحادیه صنف ساعت تهران

از سال 1345 اتحادیه ساعت و طلا به طور مشترک و تحت پوشش یک اتحادیه با نام اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر و ساعت و نقره مشغول به فعالیت گردید ولی در تاریخ 23 / 02 / 1371 جلسه ای برای تفکیک این دو اتحادیه برگزار گردید و رسته سازندگان و فروشندگان ساعت بر اساس مصوبه کمیسیون هیئت عالی نظارت از رسته های مورد عمل اتحادیه صنف طلا، جواهر و نقره منفک و تحت اتحادیه مستقل با نام اتحادیه سازندگان و فروشندگان ساعت تشکیل و رسماً شروع به کار کرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]