اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950907190975833

دل نوشته مادر یک کودک مبتلا به سرطان

یک قلب روشن در محک می تپد

کد: 13950907190975833

https://goo.gl/QNMDfI

، تهران , (اخبار رسمی): با دل نوشته های مادران کودکان مبتلا به سرطان می توان با روند درمان کودکان محک در طول درمان و یا پس از بهبود آشنا شوید. دل نوشته هایی که حاصل کمک های خیرین به محک برای نجات زندگی کودکان مبتلا به سرطان و حمایت از آنها در راه درمان بیماری است.

یک قلب روشن در محک می تپد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی محک، رضا دیگر نمی‌توانست با چشمانش ببیند. روزهای آغازین مدرسه بود و او تازه هفت ساله شده بود. آن زمان تصور می‌کردم دیگر شوق او برای یادگیری و آموزش از بین رفته است. تا اینکه در یکی از روزهای درمان که او به دلیل شیمی‌درمانی بی‌حوصله بود، برای پیدا کردن یک سرگرمی به اتاق بازی رفتم و همه‌چیز در نظرم تغییر کرد.
روانشناس محک در اتاق بازی قطعات کوچک و بزرگ لِگو (خانه‌سازی) را برای بازی او پیشنهاد کرد. زمانی که قطعات خانه‌سازی به دست رضا رسید، بی درنگ مشغول بازی شد و من دلگرم به حضور مددکاران به خواب رفتم.
 روز بعد که با صدای خنده و بازی کودکان در راهروی بخش بستری بیمارستان محک از خواب بیدار شدم با منظره‌ای شگفت‌آور مواجه شدم. رضا یک خانه رویایی با تمام امکاناتی که تصورش را دارید، ساخته بود. خانه‌ای با اتاق‌ها، پله‌ها، پنجره‌ها، درها و حتی آشپزخانه‌ای به همراه یخچال و گازی که با قطعات رنگی خانه‌سازی خلق کرده بود. یک روز صبح وقتی دکتر برای معاینه روزانه به اتاقش آمده بود، چشمش به شهربازی که روی میز داروی رضا بود، افتاد و گفت: «خوش به حالت رضا. چه مادر باسلیقه‌ای داری.» من و رضا هر دویمان با لبخندی به دکتر گفتیم که خالق اصلی آن خود رضاست. شگفتی چشمان دکتر درست مثل روزی بود که من با دیدن خانه اسباب‌بازی داشتم.
 چهار سال است که رضا قطع درمان شده و در طول این مدت هیچ چیزی مانع از رسیدن او به تمام آنچه خواسته، نشده است. رضا تنها با لمس قطعات خانه‌سازی قادر به ساختن هر وسیله‌ای است و آنچه در ذهن دارد را با دستانش به واقعیت تبدیل می‌کند. او با وجود اینکه تا به حال یک چرخ خیاطی را ندیده اما با لمس آن یک چرخ خیاطی با دسته‌ای متحرک ساخت.
 امروز آنچه سال‌ها پیش مایه نگرانی من درباره پسرم بود، با حضور فعالش در مدرسه یک افتخار است. من به قدرت او ایمان دارم و مطمئن هستم با مهارتی که دارد و با مسیر سختی که قهرمانانه برای مبارزه با سرطان طی کرده است، یکی از مردان موفق جامعه خواهد شد. 
 به امید روزی که تمام کودکان مبتلا به سرطان، سلامتی دوباره‌شان را به‌دست آورند و دیگر هیچ کودکی رنج بیماری را تجربه نکند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه خیریه محک

مؤسسه خیریه محک از سال 1370 با انگیزه والای کمک به همنوع فعالیت همه جـانبه خود را جهت حمایت از کودکان مبتلا بـه سرطان زیر 16 سال و خانواده‌های آنـان آغاز کرده است. در بیست و پنج سال فعـالیت، محک بـا اتکا به کمک‌های انسان‌دوستانه مردم نیک‌اندیش سرزمین‌مان تاکنون توانسته بیش از 23 هزار کودک مبتلا به سرطان را تحت حمایت همه جانبه قرار دهد.محک تا پایان سال 93 بیش از 23000 کودک مبتلا به سرطان را تحت حمایت همه جانبه قرار داده است. دریافت مقام مشورتی از شورای اقتصادی، اجتماعی سازمان ملل متحد(ECOSOC)، عضویت در سازمان های معتبر بین المللی مرتبط با سرطان کودکان، احداث تنها بیمارستان فوق تخصصی سرطان کودکان در خاورمیانه با زیر بنای 18000 متر مربع و امکانات کامل کلینیکی و پاراکلینیکی در سال 1386، دریافت تندیس نقره‌ای کیفیت (GIC) از مؤسسه بین المللی استاندارد “جی.آی.سی ، اخذ استاندارد NGO Benchmarking از شرکت SGS به عنوان اولین سازمان غیردولتی درمنطقه خاورمیانه، دریافت نشان طلای انجمن بین‌المللی مدیریت پروژه (IPMA)، انجام پروژه‌های تحقیقاتی-کاربردی با همکاری معتبرترین مؤسسات تحقیقات داخلی و خارجی نشان دهنده فعالیت مؤثر این مؤسسه خیریه در سطوح پیشرفته ملی و بین‌المللی است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]